Kia Optima vstoupila na český trh

Na český trh vstupuje nový model automobilky Kia. Sedan Optima, který byl světu představen na autosalonu v New Yorku v dubnu 2010, si získal velmi rychle spoustu příznivců. Jenom v roce 2010 prodala Kia 67 836 kusů, v minulém roce to bylo 217 000 exemplářů.

Pro evropské trhy dostala Optima dva motory. Na úvod prodejů v České republice je k dispozici pouze naftový čtyřválec o objemu 1,7 litru s maximálním výkonem 136 koní. V červnu jej doplní benzinový dvoulitr naladěný na 170 koní a během podzimu přijde na tuzemský trh také hybridní provedení kombinující benzinový motor a elektromotor.

Kia Magentis Hybrid: 200 koní a 6 litrů na sto

Kia Magentis Hybrid: 200 koní a 6 litrů na sto

Kia Optima měří na délku 4845 mm, široká je 1830 mm a vysoká 1455 mm. Rozvor náprav je solidních 2795 mm (Superb nabídne 2761 mm). Zavazadelník pak nabízí objem 505 litrů. Čeští zákazníci budou vybírat ze tří úrovní výbavy (Active, Comfort, Exclusive), devíti barev karoserie a dvou převodovek. Kromě základního šestistupňového manuálu lze pořídit k oběma motorům i šestistupňový automat. Základní provedení s naftovou jedna-sedmičkou pořídíte za 609 980 Kč, benzinový dvoulitr je levnější o padesát tisíc. Za automatickou převodovku se doplácí taktéž 50 000 Kč.   

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 206 příspěvků