Kia Optima vstoupila na český trh

Na český trh vstupuje nový model automobilky Kia. Sedan Optima, který byl světu představen na autosalonu v New Yorku v dubnu 2010, si získal velmi rychle spoustu příznivců. Jenom v roce 2010 prodala Kia 67 836 kusů, v minulém roce to bylo 217 000 exemplářů.

Pro evropské trhy dostala Optima dva motory. Na úvod prodejů v České republice je k dispozici pouze naftový čtyřválec o objemu 1,7 litru s maximálním výkonem 136 koní. V červnu jej doplní benzinový dvoulitr naladěný na 170 koní a během podzimu přijde na tuzemský trh také hybridní provedení kombinující benzinový motor a elektromotor.

Kia | Hybridy

Kia Magentis Hybrid: 200 koní a 6 litrů na sto

Kia Optima měří na délku 4845 mm, široká je 1830 mm a vysoká 1455 mm. Rozvor náprav je solidních 2795 mm (Superb nabídne 2761 mm). Zavazadelník pak nabízí objem 505 litrů. Čeští zákazníci budou vybírat ze tří úrovní výbavy (Active, Comfort, Exclusive), devíti barev karoserie a dvou převodovek. Kromě základního šestistupňového manuálu lze pořídit k oběma motorům i šestistupňový automat. Základní provedení s naftovou jedna-sedmičkou pořídíte za 609 980 Kč, benzinový dvoulitr je levnější o padesát tisíc. Za automatickou převodovku se doplácí taktéž 50 000 Kč.   

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků