Kia Optima SW má po faceliftu. Do Ženevy přijede s novými motory

Zvenku jen mírné omlazení, pod kapotou však velké změny - to je Kia Optima po faceliftu.

Celosvětově čtvrtá, ovšem v Evropě druhá generace Optimy je na trhu od roku 2015. Polovina životního cyklu modelu střední třídy přináší první větší facelift.

I když Kia v čele s Peterem Schreyerem zachovává pro Optimu již typické křivky, nové jsou oba nárazníky. Mají výraznější tvarování a leskle černé doplňky. Jiné jsou také světlomety s technologií Full-LED. Lakovat ji nově budou i do červeného odstínu Runway a k mání jsou nové designy šestnácti až osmnáctipalcových disků kol.

Uvnitř se měnily materiály a přibylo nově řešené ambientní osvětlení se šesti volitelnými barvami. Nejsnáze však zmodernizovaný kus poznáte podle nového volantu, jehož vzhled a řešení následuje ostatní novinky značky. Nově má řidič k dispozici čtyři režimy jízdy Eco, Comfort, Sport a Smart. Ten poslední jmenovaný inteligentně volí mezi ostatními režimy na základě jízdní situace.

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Naftovou 1,7 CRDi nahrazuje o deci menší jednotka. Má i o 4 kilowatty méně, díky vstřikování kapaliny adBlue však plní v předstihu normu Euro 6d. Druhým nováčkem je 1,6 T-GDI s výkonem 132 kW a točivým momentem 320 Nm v pásmu 2000 až 2250 ot/min. Zařadí se mezi 2.0 CVVL (120 kW) a rovněž dvoulitrové, avšak přeplňované T-GDI se 180 kW. Nejvýkonnější motor ale znovu náleží výhradně verzi GT se samočinnou převodovkou.

K úplnému odhalení dojde na autosalonu v Ženevě. Obě karosářské verze, tedy kombi, ale i zatím neodhalený sedan, se na trh dostanou ve třetím čtvrtletí tohoto roku.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

dnes | Vladimír Kadera | 40 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky