Kia Optima SW má po faceliftu. Do Ženevy přijede s novými motory

Zvenku jen mírné omlazení, pod kapotou však velké změny - to je Kia Optima po faceliftu.

Celosvětově čtvrtá, ovšem v Evropě druhá generace Optimy je na trhu od roku 2015. Polovina životního cyklu modelu střední třídy přináší první větší facelift.

I když Kia v čele s Peterem Schreyerem zachovává pro Optimu již typické křivky, nové jsou oba nárazníky. Mají výraznější tvarování a leskle černé doplňky. Jiné jsou také světlomety s technologií Full-LED. Lakovat ji nově budou i do červeného odstínu Runway a k mání jsou nové designy šestnácti až osmnáctipalcových disků kol.

Uvnitř se měnily materiály a přibylo nově řešené ambientní osvětlení se šesti volitelnými barvami. Nejsnáze však zmodernizovaný kus poznáte podle nového volantu, jehož vzhled a řešení následuje ostatní novinky značky. Nově má řidič k dispozici čtyři režimy jízdy Eco, Comfort, Sport a Smart. Ten poslední jmenovaný inteligentně volí mezi ostatními režimy na základě jízdní situace.

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Naftovou 1,7 CRDi nahrazuje o deci menší jednotka. Má i o 4 kilowatty méně, díky vstřikování kapaliny adBlue však plní v předstihu normu Euro 6d. Druhým nováčkem je 1,6 T-GDI s výkonem 132 kW a točivým momentem 320 Nm v pásmu 2000 až 2250 ot/min. Zařadí se mezi 2.0 CVVL (120 kW) a rovněž dvoulitrové, avšak přeplňované T-GDI se 180 kW. Nejvýkonnější motor ale znovu náleží výhradně verzi GT se samočinnou převodovkou.

K úplnému odhalení dojde na autosalonu v Ženevě. Obě karosářské verze, tedy kombi, ale i zatím neodhalený sedan, se na trh dostanou ve třetím čtvrtletí tohoto roku.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků