Kia Optima SW má po faceliftu. Do Ženevy přijede s novými motory

Zvenku jen mírné omlazení, pod kapotou však velké změny - to je Kia Optima po faceliftu.

Celosvětově čtvrtá, ovšem v Evropě druhá generace Optimy je na trhu od roku 2015. Polovina životního cyklu modelu střední třídy přináší první větší facelift.

I když Kia v čele s Peterem Schreyerem zachovává pro Optimu již typické křivky, nové jsou oba nárazníky. Mají výraznější tvarování a leskle černé doplňky. Jiné jsou také světlomety s technologií Full-LED. Lakovat ji nově budou i do červeného odstínu Runway a k mání jsou nové designy šestnácti až osmnáctipalcových disků kol.

Uvnitř se měnily materiály a přibylo nově řešené ambientní osvětlení se šesti volitelnými barvami. Nejsnáze však zmodernizovaný kus poznáte podle nového volantu, jehož vzhled a řešení následuje ostatní novinky značky. Nově má řidič k dispozici čtyři režimy jízdy Eco, Comfort, Sport a Smart. Ten poslední jmenovaný inteligentně volí mezi ostatními režimy na základě jízdní situace.

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Nová Kia Ceed poprvé naživo: Hodně vysoká laťka!

Naftovou 1,7 CRDi nahrazuje o deci menší jednotka. Má i o 4 kilowatty méně, díky vstřikování kapaliny adBlue však plní v předstihu normu Euro 6d. Druhým nováčkem je 1,6 T-GDI s výkonem 132 kW a točivým momentem 320 Nm v pásmu 2000 až 2250 ot/min. Zařadí se mezi 2.0 CVVL (120 kW) a rovněž dvoulitrové, avšak přeplňované T-GDI se 180 kW. Nejvýkonnější motor ale znovu náleží výhradně verzi GT se samočinnou převodovkou.

K úplnému odhalení dojde na autosalonu v Ženevě. Obě karosářské verze, tedy kombi, ale i zatím neodhalený sedan, se na trh dostanou ve třetím čtvrtletí tohoto roku.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků