Kia Optima: první český test

Jako první vám nabízíme první testík nové vlajkové lodi značky Kia a k tomu i kompletní ceny a specifikace.
Seznam kapitol
  1. Frontální útok, Rozsáhlá výbava, Ceník, Exclusive přesvědčí
  2. Motory jsou pouze dva, Originální a dynamická, Hodnotný a svérázný dojem, Komfortní paluba, Technické údaje,
  3. Orientováno na řidiče, Motor tichý, ale váhavý, Kvalitní podvozek, A vystupujeme
  4. Kompletní fotogalerie

Frontální útok

Když před nějakými deseti lety Lee Iacocca prohlásil, že z korejských automobilek „nespí“, málokdo chápal, o čem mluví. A je to tady. Jihokorejské automobily nedělají pokroky, ale v rámci mezigeneračních obměn lze hovořit o skocích. To je také případ nové vlajkové lodi značky Kia, která právě v těchto dnech přijíždí na český trh.

Kia Optima vstoupila na český trh

Kia Optima vstoupila na český trh

Je velmi dobře vybavená, vyznačuje se svéráznou elegancí s řadou originálních prvků a v obsluze a řízení až nečekaně „evropská“. Do segmentu střední třídy navíc přináší celou řadu prvků, jež v něm zatím nenabízí prakticky nikdo jiný. O úplné novince však hovořit nelze, neboť se na zámořských trzích prodává již druhým rokem, na obzoru se dokonce rýsuje i první facelift…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Optima v krátkodobém testu Autorevue.cz

Nová Kia Optima (TF) slavila svoji výstavní premiéru na autosalonu v New Yorku již v roce 2010 a nahradila i u nás známý model Magentis (MG). Ten se na vybraných trzích přitom prodával již jako Optima. Evropskému publiku se nová Optima představila na předloňském autosalonu v Paříži.

Rozsáhlá výbava

Ceník nového modelu Kia Optima vám přinášíme níže. K dispozici bude výhradně jako tříprostorový, čtyřdveřový sedan ve výbavových stupních Active, Comfort a Exclusive.

Test Kia Magentis V6: Magentický zážitek

Test Kia Magentis V6: Magentický zážitek

Již ta základní je mimořádně rozsáhlá a zahrnuje například dvouzónovou klimatizaci, centrální zamykání s alarmem a sklopným klíčem, rádio s CD a MP3 a vstupy USB 2.0 a AUX, elektricky stavitelnou opěru bederní páteře v řidičově sedadle, palubní počítač, elektrické ovládání dveřních oken a vyhřívaných zrcátek, tempomat, kůží potažený volant a madlo řadicí páky, šestici airbagů či stabilizaci ESP se systémy ABS, TCS, BAS a VSM.

Kia Optima - české ceny 
Active 
1,7 CRDi/100 kW 6 st. man.609 980 Kč
2,0 CVVL/120 kW 6 st. man.559 980 Kč
  
Comfort 
1,7 CRDi/100 kW 6 st. man.659 980 Kč
2,0 CVVL/120 kW 6 st. man.609 980 Kč
  
Exclusive 
1,7 CRDi/100 kW 6 st. man.709 980 Kč
2,0 CVVL/120 kW 6 st. man.659 980 Kč

 

Střední stupeň Comfort přidává upravené přední svítilny s oddělenými projektory pro potkávací a dálková světla, pásy LED pro denní svícení a automatickým přepínáním, nesvětlování zatáček, čalounění v kombinaci kůže a látky, plně elektrické ovládání řidičova sedadla s vyhříváním a ventilací (!), lepší klimatizaci a kvalitnější přístrojový štít, parkovací asistent v předu i vzadu s automatickým parkováním (!)samočinné stěrače a stmívací střední zrcátko a vnitřní dekory s kvalitní imitací uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Denní svícení LED je standardem od střední úrovně Comfort

Exclusive přesvědčí

Špičková úroveň Exclusive se pak vyznačuje především xenonovými světlomety, většími brzdovými kotouči, upravenými nárazníky, audiosoustavu Harman Infinity, navigací, couvací kamerou, kontrolou tlaku v pneumatikách TPMS nebo systémem LKAS pro hlídání jízdy ve zvoleném jízdním pruhu s aktivní korekcí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bohatá výbava zahrnuje také kvalitní audiosoustavu a možnost nastavení řady komfortních funkcí

Připlácet lze za metalízu (+ 16 000 Kč), automatickou převodovku s řazením pádly pod volantem a elektrickou parkovací brzdou (+ 50 000 Kč), systém start/stop (+ 12 000 Kč, pouze pro naftový motor) a panoramatické okno (+ 35 000 Kč). Pro Comfort je k mání také Paket Navi s integrovanou navigací, couvací kamerou, rádiem Harman Infinitiy a přípojkou iPod (+ 60 000 Kč), zatímco Exclusive lze doplnit Paketem Lux s vyhříváním zadních sedadel a dřevěného volantu, střešním oknem a elektricky ovládaným sedadlem spolujezdce (+ 45 000 Kč).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Frontální útok, Rozsáhlá výbava, Ceník, Exclusive přesvědčí
  2. Motory jsou pouze dva, Originální a dynamická, Hodnotný a svérázný dojem, Komfortní paluba, Technické údaje,
  3. Orientováno na řidiče, Motor tichý, ale váhavý, Kvalitní podvozek, A vystupujeme
  4. Kompletní fotogalerie
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků