To je trochu přání majitelů korejských značek věci bagatelizovat (tím je nechci urážet), ano můžete si obléknout košili v háemku (KIA, Hyundai), nebo si ji jít koupit k Salvatore Feragamo (Audi, MB, BMW), kde si vedle konfekce kupujete i kvalitní staletou řemeslnou tradici a její příběh, ano je to marketing a BMW je značkové zboží, které zákazníci milují a chtějí ho vlastnit, což KIA bohužel není, ač nic nedělá výrazné hůře. Ale to pojďme rovnou porovnávat Bentley... a Kiu.
Kupuju tradici a pribeh, to mi prijde k smichu, hlavne ze si priplacim za ten jejich pribeh neskutecne nesmyslne penize, bohuzel jste napsal pravdu o dnesnich premiovych znackach. Ale uznavam ze se lepe citim v dzinach od Mustangu za 3000,- nez z HM za 700,-. Ale neni to tim, ze by mi Mustangy byly prijemnejsi na noseni, je to nejspis jen znackou. Takovy ten pocit neceho zdanlive lepsiho. Nedelam si iluze, ze to tak kolikrat neni i u automobilu.
Na druhou stranu sama KIA přiznává, že jízdní vlastnosti jsou to co chtějí ještě ladit, neubde to dlouho trvat a tak jako ze Samsungu, kterému se v 90. letech všichni smáli se i z KIE stane superkvalitní produkt, Korejci na to mají... otázka je co se během dvqceti let stane s automobilovým průmyslem jako celkem. Z aut se stanou dopravní moduly a my budeme jen teskně vzpomínat jaké to bylo. Aneb super reklama od Audi. https://www.youtube.com/watch...
Zase ale není od věci si přiznat, že ten Samsung nevydrží to co iPhone, software se umí pěkně sekat a všechny funkce, které má, měl před ním už iPhone. Dokonce i ten číselný název vymysleli u iPhone....Prostě je to jen lacinější kopírka. Pokud chcete originál, Samsung je ve všem druhý.
To se sekal jeste s nadstavbou TouchWiz, to uz par let neni. To ze je iPhone lepsi je vec nazoru, me zase prijde horsi a ocuravajici zakazniky za dost vyssi penize a nedostanete ani rychlonabijecku k mobilu za 42 tisic, to je smesne. Apple chcije zakaznikum na hlavy a ani se to nesnazi vydavat za dest. Note 9 otevira vetsinu aplikaci rychleji, do nedavna mel podstatne lepsi RAM management, nez ho iPhone dotahl, Bixby zvlada ovladani telefonu podstatne lepe nez Siri. Fotaky maji dejme tomu +- stejne, kazdy ma lepsi fotky v necem jinem. Nevim v cem by mel byt iPhone lepsi, bohuzel si jen lzete do kapsy. Uznavam ze jeden z mych favoritu byl Xs max, ale po otestovani proti s9, s9+ a note 9 to je mobil naprosto o nicem, jen ze ma clovek pocit ze drzi zlatou cihlicku v ruce. Samsung nevlastnim, ale uvidim co vyleze z S10. Ale to je diskuze na jine forum nez tohle a omlouvam se ostatnim, ze pokracuji v jinem, nez automobilovem tematu, uz koncim :-D
Na Fabku f kombiku a tdicku se nechyta! :-) :-)
Moc se omlouvám, ale srovnávat BMW a KIU je poněkud ploché... je to jako srovnávat Omegy a Casia... kdy jediný společný jmenovatel je to, ze to jsou hodinky a ukazují čas. Buďte soudní. Hezký den
Absolutní pravda; stejně tak jako to,že Škoda již dávno patří mezi premiové značky!
Pruser v tvojom porovnani je, ze tie Omegy meraju rovnaky cas a meraju ho presne rovnako.Inymi slovami, tie Omegy nedokazu tromfnut Casia v ziadnej oblasti, ktora sa tyka merania casu.
Petr: Já se taky moc omlouvám, ale někdy žasnu nad tím, jak se někteří nechají zmanipulovat skrze marketing. Dnešní doba je v tomto kontextu naprosto šílená. Ale jak se říká, kdo chce kam, pomozme mu tam.PS: Žít v domnění, že Omegy jsou něco jiného, než pouhé hodinky co ukazují čas, musí být strašné. Je vidět, že marketéři plní svůj úkol na 1000%
No nevim, není ta cena zhruba na úrovni Mazdy 6? A to je nové a moderní auto...
To auto není špatne, je vlastně i dobre, ale odstup mezi Korejcem a Němcem v oblasti financí již není tak propastny a kvalita je u Němců stále o mile dále... ne o stovky km jako v minulosti, ale o mile, přesto KIA dela sympatické vozy, oproti odporně vypadajicimu i marketingove komunikujícímu Hyundaii je tohle auto co si kupce zaslouží. Já ovšem cilovka určitě nejsem.
Měl jsem možnost srovnat dvě auta v rozpětí 0-8 járů, jedno od "Das Auto" koncernu, druhé od Kiatiků.Nechci to moc pitvat, protože jedno auto jaro nedělá, ale Kiatici to vyhráli na celé čáře. Jak v celkové spolehlivosti, tak kvalitě servisu.Osobně na značkovou dojmologii nedám, tudíž zřejmě nejsem cílovka pro německou masírku.
cena je možná větší, ale proč proboha to zvyšují ještě tou sedmiletou zárukou. Měl jsem před 5lety v hledáčku carens a spočítal jsem si to, kolik ta záruka stojí, ale kdo technice nerozumí, tak asi do toho jde a peníze za servis neřeší.Majitel se na tu záruku může vykašlat, ale je to psychovydírání a oni to vědí.
>> ale je to psychovydírání a oni to vědí.V čem je to vydírání? Nějak nerozumím... (no flame)
když máš záruku dva roky, tak jedeš do servisu jednou a kia a hyundai to mají dobře udělaný, že ještě tam máš tu mobilitu a ten servis nesmíš spojit s garančkou, tak dvakrát ročně(kdo jezdí více, tak podle km) a když nemáš všechny razítka tak třeba čidlo zaplatíš a potom budeš na tom psychicky špatně, že kdybys jezdil na garančky a prohlídky mobility, tak bys měl nárok na výměnu čidla zdarma. To už je jedno, že stojí 400kč, ty jsi psyhicky na dně.
:-DTohle mě pobavilo.
Nač facelift. Kompletně novou verzi by to chtělo, jinak se to nebude opět prodávat. Volič automatu je neskutečný designový humus.
Tak nevím, co je na tom za super cenu. Auto, které je po všech stránkách o 2 generace za konkurencí za minimálně 719.980? To asi korejcům přeskočilo ne? Nebo testují, jestli jsou Češi vśžně úplně tupi? To jsem zvědav na ty prodeje. Očekávám to jako doposud - totální nezájem.
Mame doma cisto novu kiu optimu sw 1.7 crdi gt line dct7 plnej vybave predvadzaci model 2018 malo najazdenych 450km z 37500eur dali dole 7500eur kedze ma starsi motor bez adblue 1.7 104kw 340Nm.Doteraz sme mali passat combi 2.0tdi cr 103kw pred kupou sme skusali aj noveho passata 2.0tdi 110kw dsg 6 tiez predvadzaci model comfortline mal najazdenych 20000km rv 2018 v dasweltauto cena bola o nieco nizsia ako ta kia.Pri testovacej jazde bola kia zivsia rovnako komfortna 18palcove nizkoprofilove gumy vs passat 15 palcove balony.Prevodovka v kii radila rychlejsie ako dsg 6.Interier sa neda srovnavat passat vyzeral ako socka.Kia ako bmw v plenej vybave full koza vyhrievane vsetky sedadla tie predne odvetravene full led svetla atd...Proste ked sa preveziete kii a potom v passate zvolite kiu za pridanu hodnotu o dva stupne lepsi interier a menej hluku prenasa do interieru.
Podívej se na video, ve kterém se šéf vw rozčiluje, že Korejci mají polohování volantu nehlučné, zatímco koncern vrže. A nebo se podívej do zrcadla, abys viděl, jaká jsi předpojatá píča.
A teď si sedni do kteréhokoliv auta od koncernu VW a vyzkoušej si to na vlastní kůži. Prošel jsem jich stovky, nových i starých, a nikdy žádné samozřejmě nevrzalo. Pusť si znovu tu nahrávku a dávej dobrý pozor co říká. Věz, že to opravdu není to, co přeložili novináři....
V čem konkrétně je Optima dvě generace za konkurencí? Nikdy jsem v tom neseděl, ale nějak se mi nechce věřit, že by na tom Korejci byli tak špatně. Naopak po setkání s Genesis G70 mám pocit, že už konkurenci z Evropy a Japonska úspěšně dohnali a v něčem i předehnali.
Tak je to defacto prevlecena i40 od Hjonde, ktera se objevila v roce 2010. Takze jeste par mesicu a je to 9 let stare auto. Minimalne o generaci pozadu je.
Ta i40 byla už jako nová široko daleko nejhorším autem ve své třídě. Snad jen cenou se dokázala vyrovnat
Za konkurencí je technologiemi, jízdními vlastnostmi (pro pseudo závodníky), hitech materiály. Na druhou stranu je to, dle mých pocitů, "old skůl". Pro řidiče co se chce kochat krajinou, místo jako v obýváku, sezení jako v gauči, tak je to výborná volba. Je to auto ve stylu a chování podobné jako staré dobré C5 či 508.
Ano, přesně jak říkáte - stará škola jako C5. Jenže ten je z roku 2001. A to o Optimě vypovídá za vše..
Nepochopil jste mne. Já chtěl říci, že pro určitou skupinu lidí, co nechtěj (já je chápu) mít za každou cenu vše New, Look, či Hitech a chtějí bytelný, pohodlný, spolehlivý a neprémiový auto, tak je to perfektní volba. Není v ní technika z roku 2001, ale technika z let 2008 až 2018. Nějaký pátek jsem s ní jezdil a můžu říci, že na rodinné cestování či na dálkové jízdy (bez jakýchkoliv závodních ambic) je to perfektní vůz. Mít 900.000, tak po Optimě sáhnu radši než po holé A4 či 3.
Na druhou stranu, pokud budu chtít bytelný, pohodlný, spolehlivý a neprémiový auto, a budu za něj chtít dát Vámi ivedených 900 tisíc, pořídím si vyšperkovaný Mondeo, Passata, Talismana, 508... prakticky každá automobilka nabídne mnohem lepší auto. A to nemluvím o astronomických cenách náhradních dílů u korejců ani o na dnešní dobu nepochopitelně dlouhých dodacích dobách dílů.
Opravdu jste napsal Talisman? Tak to jste opravdu mimo. Není to špatný vůz, ale na Optimu nemá. Opět osobně vyzkoušeno.
Vam uz opravdu hrablo...
Skutečně? Gratuluji, jste druhý člověk co znám, který je schopen diagnostikovat duševní stav přes internet. A nyní otázka proč?
A Optima je jak komfortem a pohodlím nad Passatem či Mondeem.
Mondeo ztratilo své zářivé schopnosti dynamického podvozku a krásně vyváženého řízení ve prospěch komfortu. Je pro mě nejkomfortnějším mainstreamovým autem, Optima bez pochyby takového akustického a podvozkového komfortu nepožívá.
V rámci záruky na dodání mají 30 dní a pokud jde o Mondeo, tak kolega čeká na nějakou prkotinu už skoro čtyři týdny.
No a právě to je v dnešní době neúnosné. Vezměte si, jak dlouho trvají dodávky u VW. Do druhého dne? A cena oproti korejcům poloviční, někdy i čtvrtinová.
Před asi rokem a půl mi v servisu Ford řekli, že čekají na masku Mondea čtvrtý měsíc, když jsem se ptal, kdy bude asi oprava mého auta hotová. Firemním Octavii III jsme měli na opravu v servisu měsíc a půl. Tak nevím.
Zvlastni ja mel skoro totalku na S-Maxu a na zadny dil se necekalo. Nejdele trvalo dodani prevodovky - cca 5 dnu myslim. Dokonce nektere dily prisli spatne, tak se muselo bjednavat znovu a vse prislo do dvou dnu.
Je to hlavně dáno shodou okolností a dostupností dílů v danou chvíli. Distribuční sklady ND mají určité kapacity. Jednoduše řečeno (simulovaný příklad) : Na skladě mají 10 pravých zrcátek na Fiestu a jakmile je pokles pod 5 tak objednají další várku deseti kusů z USA, která dorazí za šest týdnů. Shodou okolností se během prvního týdne stane 6 nehod a pro jednoho už nemají pravé zrcátko, takže ten musí čekat šest týdnů než dorazí z Ameriky. Přitom, kdyby se mu nehoda stala o týden dříve či o dva měsíce později, tak na něho čeká pár dnů. Je to u všech výrobců +- stejné. Mně někdo urazil pravé zrcátko a poškodil dveře a čekal jsem i s nalakováním na opravu týden a známý u toho samého auta čekal na zrcátko pět týdnů.
A proč proboha lidi jezdíte opravovat auta? Až po 5-6 letech dojezdí tak se koupí nové. Do té doby jednou ročně garančka, olej, filtry. Co to tu doboha plácáte o náhradních dílech?
Dojezdí= morálně zastará (prostě chci nové, čisté)
nové, čisté -> ty budeš asi pěkné prase. :-D
Spíš obyčejný hlupák, který se k autům neumí chovat.
Když ti někdo druhý na třeba skoro novém autě něco rozbije, těžko s tím budeš jezdit 5 let. Viděl jsem například zničenou masku mamlasem, který couvl a měl připevněné tažné zařízení.
Jízdní vlastnosti jsou doslova otřesné, a dále vše ostatní, jak bývá u korejců zvykem. Materiály, zpracování.. ano, z dalky to vypadá jako u konkurence, ale pozorné oko zblízka neomylně pozná, že to opravdu jen vypadalo, ale v reálu není. Ano, jsou to levnější auta (zdaleka ale to neplatí vždy) a podle toho také vypadají v každém detaíu na který se podíváte. Řeknu to jinak - buď chci dobré auto, anebo chci šetřit. Když chci šetřit, koupím si Dacii. Korea prostě nedává smysl.
Tak nejsem zadny zavodni jezdec, ale jizdni vlastnosti jsou v pohode. Porovnavali jsme vrcholnou verzi Optimy s BMW 530d a zadny rozdil. To je i názor majitele BMW. Pouze cena je jinde. Mozna mi unikaji ty detaily. Které to jsou?
Jakarte: tak ty se seš docela dobrej PR copywriter, ani ten příspěvek nesmrdí.. ale přísště nezacházej tak daleko...Viděls někdy nový BMW 530d? Mylsím na vlastní oči a na vzdálenost kratší, jak 20m.
Úplně jsem nepochopil kde jsem šel moc daleko. Stejně tak nemohu souhlasit, že dělám PR.Prosím běžte na ulici pomalu se rozhlédněte kolem a uvidíte, že BMW 530d je zcela běžný vůz. Takže ano. Nejen jsem viděl, ale i užíval.Můj názor, na rozdíl od Vašeho, vychází z osobní zkušenosti. Viděl jste někdy novou Optimu GT? Myslím Na vlastní oči a vzdálenost kratší, jak 20 m?
Promiňte, ale srovnávat šestiválcové Bmw 5 s Optimou to je fakt něco 😀
Je jasné, že BMW a KIA nejsou konkurenti, ale na druhou stranu většina prodaných BMW není šestiválec.. A celkem chápu argument, že při běžné jízdě, jaké se nejčastěji účastním ty rozdily v podvozku někde na hranici opravdu nevyužiju.
Pokud Vás uráží můj názor, dobrá. V obou vozech jsem jezdil. Co Vy? Jinak nikde jsem nesrovnával přímo šesti a čtyřválec. Stále mi chybí od oponentů tvrdá fakta a zkušenosti.
Na svůj názor mate nárok, naštěstí tu máme demokracii 😎 jen opravdu srovnání jak jste napsal (530d vs. Optima) je technicky úplně mimo mísu, to je jak srovnávat hrušky s jablky...no ale on též není každý sadař 🙂 ps: v rámci profese i vzdělání to muzu posoudit
Nechci být vtíravý, ale moc prosím o ta fakta. Podle všeho jste odborník, tak řekněte co a hlavně v čem je lepší.
Já tu zkušenost mám a skutečně nechápu s jakým konkrétním BMW jste tuhle Kiu srovnával, že obě auta považujete za srovnatelná? To snad nemyslíte vážně nebo máte problém s ušima? Skutečně jste neslyšel, o kolik je Kia hlučnější? Automat mě vytáčel úplně nejvíc, ten prostě na dokonale vyladěné řešení od BMW nemá ani ve snu. O dílenském zpracování a materiálech se ani nebudu bavit. Kia nabízí dobrá auta, ale lžete do kapsy sobě i ostatním, pokud ji srovnáváte s BMW. To je celkem směšné. Možná Stinger bych přirovnal v interiéru k základním verzím BMW, ale nejvyšší řady jsou pro Kiu stále nedostižným snem. Snad za pár let...Mimochodem, Honza Koubek to vystihl pěkně:https://www.stream.cz/meziplyn/10016888-kia-opt... ...
Tak predhazovat tu toho Koubka jako fakt to je taky něco 😀
Ještě poznámka. Ja mam ten benzin. Takze ticho je stejne.
Ne, není. Valivý hluk od kol, ani aerodynamický hluk Kia takhle utlumený nemá. Opravdu doporučuji zajet si do BMW, půjčit si něco lepšího a projet se na nekvalitní cestě s drsným asfaltem. A pak snad pochopíte ten rozdíl mezi mainstreamem a prémií.
Proč něco lepšího? I to nejhorší (předokolkové 2GT nebo X1) je pořád i pro laika znatelně lepší než Tucsony, Karoqy apo.
Ne, prémie u BMW začíná řadou 3 a pokračuje 5 a 7. Porovnávat 5er a Optimu je asi největší pošetilost jakou jsem zde tento týden četl. Ale třeba X1 je normální mainstream, který může mít problém ustát srovnání třeba s Tiguanem, protože technicky je to stejný střep (předohrab s připojitelným zadkem), po stránce materiálů a úrovně spasování nijak nevyniká a úrovní odhlučnění, utlumení a kvalitou pružení jakbysmet. A vzhledem k použití pouze čtyřválců nemá nic extra co nabídnout ani pod kapotou.
Precti si to znovu...i to nejhorsi...A za tim si stojim. Vyzkousej si Tucson a presedni do X1. Je to naprosto jasny rozdil.
Protože menší řady BMW jsou dobré, ale takové BMW řady 5 už je opravdu výrazně daleko a poznat rozdíl musí i člověk s 80% ztrátou sluchu. ;-)
Už poslední 3er po FL byla krásně tichá a pohodlná a přitom obratná a poslušná. S novou se dá očekávat ještě víc. Audinozní generace F je pryč, G je minimálně v 5er a X5 zpátky bavorákem a lepší prémií než kdy předtím.
Opravdu jsi na tom tak spatne, ze nerozeznas nebezpecne umele a preposilovane rizeni Kie od mnohem presnejsiho a citlivejsiho BMW? Pak nemuzes poznat rozdil mezi FWD a RWD natoz kvalitu odpruzeni, pohlcovani nerovnosti, mezigalakticky rozdil v jistote ovladani.Ale zase je potreba ocenit, ze narozdil od nekterych tu bez spetky studu priznas, ze tyto veci jdou mimo tebe a nechytracis ;-)
No od svych 18 let Honda. 6 kusu od Civic po Acco. Pred rokem jsem koupil BMW G30. Tvrdy jako prkno. Dilenske zpracovani s Hondou naprosto srovnatelne. Audio rozezni kliky zvenci. Apod. Tedy zadny rev. Jedine co je zatim bezkonkurencni je prevodovka ZF. Asi tak.
G30 tvrdé jako prkno? Opravdu máš G30? Podvozek je hebký a jemný i na 20" kolech. A srovnávat dílenské zpracování s Hondou ani nemá smysl komentovat;-)
Co je to za stupidní otázku? Jakože v Renocaru mi prodali F10 MY 2017? Píšeš níže že neobhajuješ svoji garáž. Tak to nedělej. Pokud vůbec máš možnost srovnání. O čemž pochybuji. Říkám, že moje současné auto je naprosto jednoznačně srovnatelné v dílenském zpracování s Acco G8. OSOBNÍ ZKUŠENOST. Co na tom nechápeš?
Kdyz to rikas a podporujes tvrzenim, ze je G30 tvrda jako prkno, tak urcite vis o cem pises. Jen si nejsem jisty, ze se bavime o BMW. G30 v garazi nemam, ale najetou ji mam velmi dobre.Mam vsak legraci z lidi, kteri tvrdi, jak je neco spatne a pritom si to koupili, udajne ;-)
WP: Celá tahle debata je založena na pocitech. Jeden má pocit, že je to tvrdý, druhý má pocit, že je to měkký. Pocity z řízení, odhlučnění, lepšího zpracování, atd. To vám chlapi nedochází, že se nikdy nedomluvíte? Ale hlavně, že můžete mít v konečném důsledku pravdu všichni? Protože každý máme jiné vnímání reality. Dokud někdo z vás nepřinese tvrdá data, tak je to všechno pouze v rovině dojmologie. To znamená naprosto o ničem.
Prosím, opravdu jste jel Optimou GT (ne GT line)? Nebo její vlastnosti jen odhadujete? Ono jich totiž jezdí, na rozdíl od BMW, sakra málo.
Ne, jel jsem benzínovou Optimou. Má snad GT jinak řešené zavěšení nebo snad pohon RWD, či jde jen o minoritní změny?
Pokud jste jel benzinem, muselo jit o GT .Jinam se benzin nedava. Takze ve vasem tvrzeni vidim jisty nesoulad. Jinak GT ma adaptivni tlumice. A samozrejme (bohužel ) je to jen predokolka.
Ale kdepak, 1,6 turbo benzín byl už dřív a pak byl ještě atmo dvoulitr.
Omlouvám se, že vůz který mě "zaujal" snad jen svým gumovým řízením a průměrným podvozkem jsem hluboce nezkoumal;-)Pokud řešíš obhajobu vlastní garáže, tak je mi to líto. Tohle nedělám.
Děkuji za info. Přeji Vám hezký den.
Kolik byla sleva dealera? Nevěřím, že by někdo dal za to auto milion.
Když lidi dokáží dát peníze třeba za umělé kozy, tak nevidím problém dát peníze za auto. A za jiné auto by jste je dal ne? Není to předpojatost?
Tak nyní jste mne zcela dostal.
Tak ono to vše bude stejně malinko jinak, Motory jsou již jen 1.6, nebo pro verzi GT 2.0 T-GDi. Nevím jaké změny dále prodělala, ale bude asi mírně překopaná, minimálně zmizel ten motor 1.7 CRDi, který se Koubkovi v kombinaci s převodovku moc nelíbil.
Budiz Vam to prano.
A to BMW bylo v Áček, vyrobeno v roce 1974 a když natočilo první milion tak šlo v saltech do příkopu. A když ujelo druhej milion tak znovu , akorát že se zastavilo o mostní pilíř. A opravoval sis ho sám s kamarádem cukrářem.Tak to pak na tom ta Kia mohla být podobně, to asi jo....
Vy jste opravdu vtipny Hansy Christiane Andersene. V televizi mají malo kvalitních scenaristu. Tam se uplatnite . Pokud se vyjadrim slusne. Pokusim se uvest fakta, aby jste si nemusel vymyslet. BMW nove od dealera 2015. Ale stále to jsou od Vas jen vymysly, cekam nejake argumenty.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.