Kia Optima po faceliftu má české ceny. Za super cenu nabízí úžasnou výbavu

Omlazená Kia Optima dostala dva nové motory. Benzinová šestnáctistovka o výkonu 180 koní je dostupná pouze s automatem a můžete ji mít už za 719.980 Kč.

Kia Optima patří ke stálicím na českém trhu v segmentu střední třídy. Současná generace se u nás prodává od roku 2015 jako sedan a kombi, přičemž na omlazení došlo už n začátku letošního roku. Vůz si odbyl premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě a vedle designových změn má také výrazně obměněnou motorovou paletu.

Naftová jedna-sedmička už je minulostí a místo ní nastoupil o deci méně objemný čtyřválec splňující normu Euro 6d-TEMP. Novinku představuje šestnáctistovka T-GDI, a na vrcholu najdeme dvoulitr T-GDI se 175 kilowatty. Oba benzinové motory mají filtr pevných částic. Od listopadu vstoupil v platnost český ceník, který si nyní projdeme.

Nabídka Optimy je rozdělena do třech výbavových linií. Business Line zahrnuje motory 1.6 T-GDI (132 kW) a 1.6 CRDi (100 kW). Oba pořídíte od 719.980 korun, avšak s tím rozdílem, že turbobenzin je párován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ta je dostupná i pro turbodiesel, ovšem za příplatek 50.000 Kč.

Nejlevnější Optima vyjíždí na 17palcových kolech, má automatickou klimatizaci, navigaci se 7palcovým displejem, tempomat s omezovačem rychlosti, vyhřívaná přední sedadla a volant, sedm airbagů, parkovací senzory vpředu a vzadu či dojezdovou rezervu. Je toho překvapivě hodně, na příplatkovou výbavu však zapomeňte. U linie Business Line si totiž volíte pouze motor a lak karoserie (stojí 18.000 Kč).

Prostřední linie Executive Line zahrnuje obě šestnáctistovky, tu vznětovou ale pouze s automatem. Nejnižší cena je 799.980 Kč za motor 1.6 T-GDI GPF/132 kW, přičemž v porovnání s Business Line dostanete navíc třeba bezklíčové odemykání a startování, bezdrátovou nabíječku telefonů, přístrojový štít Supervision, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, síť v zavazadlovém prostoru, rolety zadních oken, ukazatel rychlostních limitů, aktivní systém pro jízdu v pruzích či sledování únavy řidiče.

Výbavu můžete rozšířit o dvojici paketů. Sada Tech za 55.000 korun zahrnuje adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, autonomní nouzové brzdění, sledování slepého úhlu a prostoru za vozidlem při couvání, 360stupňový monitorovací systém a parkovací asistent. Paket Premium za 65.000 Kč obsahuje kožené čalounění, ventilovaná přední sedadla, 18palcová litá kola, 8palcový displej infotainmentu, parkovací kameru, audio Harman Kardon a vnitřní ambientní osvětlení.

Vrcholné linii GT za 1.019.980 Kč je vyhrazen nejsilnější motor nabídky – dvoulitrový čtyřválec T-GDI se 175 kilowatty a šestistupňovým automatem. Výbava zahrnuje oba volitelné pakety, vnější sportovní body kit, vyhřívaná zadní sedadla, sportovní volant či dvojitou koncovku výfuku. Připlatit si můžete za panoramatické střešní okno (30.000 Kč) a sportovní přední sedadla s koženým čalouněním (10.000 Kč).

Vedle Optimy s tříprostorovou karoserií vstupuje do prodeje také kombi. Za praktičtější verzi se připlácí 30.000 Kč. Standardem je sedmiletá tovární záruka s omezením na 150.000 ujetých kilometrů. Na první tři roky záruky se omezení kilometrů nevztahuje.

Kia Optima po faceliftu: Technická data a české ceny
Motor 1.6 CRDi 1.6 T-GDI GPF 2.0 T-GDI GPF
Zdvihový objem [cm3] 1589 1591 1998
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 100/4000 132/5500 175/6000
Točivý moment [N.m/min] 320/2000-2500 265/1500-4500 353/1400-3500
Převodovka 6M(7A) 7A 6A
Maximální rychlost [km/h] 197(195) 210 240
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11.0(11,6) 8,7 7,4
Provozní hmotnost  [kg] 1590(1605) 1540 1655
Komb. spotřeba[l/100 km] 4,6-4,6(4,3-4,7) 6,1-6,4 8,9-9,3
Cena Business Line [Kč] 719.980 (769.980) 719.980 -
Cena Executive Line [Kč] - (849.980) 799.980 -
Cena GT [Kč] - - 1.019.980
*Příplatek za kombi činí 30.000 Kč

Vedle konvenčních agregátů nabízí Kia Optima také plug-in hybridní ústrojí kombinující atmosférický dvoulitr GDI (113 kW, 187 N.m) s elektromotorem o 50 kilowattech a 205 newtonmetrech. Dojezd čistě na elektřinu činí 54 kilometrů, celkem vůz na jedno dobití a natankování ujede téměř 1100 kilometrů.

Specifikovat výbavu hybridní Optimy je velice snadné: vychází z verze GT, zahrnuje úplně vše a připlatit si můžete pouze za lak karoserie (18.000 Kč). Cena sedanu činí 1.174.980 Kč, kombi stojí 1.225.480 Kč. Sedmiletá záruka s omezením na 150.000 ujetých kilometrů a prvními třemi lety bez omezení platí také u plug-in hybridu.

Kia Optima PHEV po faceliftu: Technická data a ceny
Zdvihový objem [cm3] 1999
Válce/ventily 4/4
Největší výkon motoru [kW/min] 113/6000
Točivý moment motoru [N.m/min] 187/5000
Elektromotor výkon [kW] 50/2330-3300
Elektromotor točivý moment [N.m] 205/0-2330
Výkon hybridní soustavy [kW] 151/6000
Toč. moment hybridní soustavy [kW] 375/2330
Převodovka 6A
Maximální rychlost [km/h] 192
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,4
Kombinovaná spotřeba[l/100 km] 1,6
Cena sedan [Kč] 1.174.980
Cena kombi [Kč] 1.225.480
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků