Kia Optima Hybrid: první jízdní dojmy

Segment hybridních automobilů sice zatím nemá nějaký extra velký podíl na trhu, ale velmi rychle se rozvíjí. Zatímco v roce 2008 figurovalo na trhu všeho všudy 7 hybridů, o čtyři roky později to je už 29. Nikdo nechce stát stranou a ani Kia není výjimkou.
Seznam kapitol
  1. První hybridní, Praxe
  2. Klidně, nic víc, Zajímavá alternativa, Fotogalerie

Kia aktuálně uvádí na český trh hned tři novinky – Sorento, cee´d s karoserií kombi a hybridní Optimu. Prvního jmenovaného jsme si už podrobně představili a kombík si necháme na klasický redakční test. Nejzajímavější, přestože z hlediska prodejních čísel zaručeně z této trojice nejhorší, je Kia Optima Hybrid. Tento model se už nějaký ten pátek prodává v Americe, v současnosti konečně dorazil také do Evropy. Jak už asi víte, na českém trhu za tohle auto zaplatíte minimálně 759 980 Kč.

Kia Sorento 2013: první jízdní dojmy

Kia Sorento 2013: první jízdní dojmy

Optima Hybrid používá zážehový dvoulitr s parametry 150 k a 180 Nm. Tomu pomáhá elektromotor s výkonem 40 koní a točivým momentem 205 Nm. Elektromotor je vložen mezi spalovací jednotku a šestistupňovou automatickou převodovku, kterou najdeme také v klasické naftové verzi. Elektrická energie je uložena do lithium-polymerových akumulátorů o celkové kapacitě 1,43 kWh. Akumulátory jsou uloženy v zavazadelníku, ze kterého ubraly 27%. Ve výsledku tím pádem nabízí hybridní Optima 369 litrů. Bohužel s akumulátory souvisí jedna ne zcela bezvýznamná nevýhoda. Své místo našly za zadními sedadly a sedadla proto nelze sklápět. K dispozici je pouze malý otvor pro přepravu lyží.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design Optimy nemá chybu. Škoda, že kvůli akumulátorům nelze sklopit zadní sedadla.

První hybridní

Nabídka hybridů už je poměrně široká a hybridní je kde co, přesto si Kia našla mezeru na trhu a získala tím jedno drobné hybridní prvenství. Plně hybridní sedan střední třídy (s benzinovým motorem) totiž zákazníci ještě kupovat nemohli, což je mimo jiné také jeden z důvodů, proč při rozhodování o vývoji hybridního automobilu padla volba právě na Optimu.

První benzinový hybridní sedan střední třídy na první pohled možná ani nepoznáte. Asi tím nejvýraznějším rozdílem jsou kola s designem zohledňujícím aerodynamiku. Samozřejmě nechybí pneumatiky s nízkým valivým odporem, pár spoilerů a aktivní maska chladiče. Do výbavy dostala Optima Hybrid také generátor zvuku, díky kterému byste kolemjdoucí neměli vylekat v případě, že zrovna jedete pouze s využitím elektromotoru. V interiéru se hybrid liší prakticky pouze 4,2 palcovým displejem na přístrojovém štítu a samozřejmě omezeným zavazadelníkem, o kterém už byla řeč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kia Optima Hybrid dostala pár decentních spoilerů, pneumatiky s nízkým valivým odporem a především jiná kola.

Praxe

Hybridní Optimu jsme zkoušeli spolu s novým Sorentem a já se musím přiznat k tomu, že jsem se více věnoval Sorentu. Na nový hybrid už tolik času nezbývalo. Co mě po usednutí za volant překvapilo asi nejvíce, to je fakt, že jsem nenašel žádnou možnost nastavení režimů jízdy tak, jak to má například u svých hybridů Toyota. Znovu ale opakuji, klidně to může být způsobeno nedostatkem času v kombinaci s tím, že Kia takové nastavení někam schovala. Na středovém tunelu nebo někde kolem volantu jsem žádné takové tlačítko nenašel. Proč začínám právě tímto?

Test: Toyota Prius+ - sedm hybridních

Test: Toyota Prius+ - sedm hybridních

Kia Optima Hybrid pracuje stejně, jako jakýkoliv jiný hybrid. Když to kapacita akumulátorů a další obrovský počet podmínek dovolí, jedete v čistě elektrickém režimu. Když trochu přitlačíte, připojí se spalovací motor. Mimochodem ten se může zapnout, i když vám na přístrojovém štítu svítí EV Mode. Od elektromotoru je oddělen spojkou, takže v momentě, kdy taková situace nastane, pracuje spalovací motor v podstatě jako generátor, tedy dobíjí akumulátory.

Klidné popojíždění po městě znamená určitou chvíli jízdu pouze na elektřinu (v ideálních podmínkách 3 kilometry), nesmíte ale příliš spěchat. Stačí relativně málo a už se startuje spalovací jednotka. Na krátké testovací trase kombinující město a převážně okresky jsem se nakonec dostal se spotřebou pod sedm litrů, ale nutno podotknout, že jsem se snažil. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. První hybridní, Praxe
  2. Klidně, nic víc, Zajímavá alternativa, Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků