Kia Optima GT – již se připravuje výkonná varianta pro Evropu

Kia Optima GT – již se připravuje výkonná varianta pro Evropu

Společnost Kia Motors Europe dnes oznámila, že připravuje vysoce výkonnou variantu svého zcela nového modelu Kia Optima. Nová Optima GT, jejíž prodej bude zahájen v příštím roce, je historicky prvním vysoce výkonným modelem Optima určeným pro evropské trhy.  

Kia Optima GT se dnes poprvé prezentuje v rámci 66. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu (IAA), společně se zcela novým modelem Kia Optima v evropské specifikaci. Optima GT je druhým modelem Kia s tímto označením a je určena pro zájemce, kteří touží po vyšším emotivním náboji a sportovně zaměřených jízdních schopnostech. Průkopníkem varianty GT na evropských trzích byla v roce 2013 Kia cee’d GT (resp. její třídveřová verze pro_cee’d GT).

Sportovnější design, zvenčí i uvnitř

Optima ve verzi GT se v porovnání se standardním modelem Optima pochlubí sportovnějším vzhledem – přitom již základní provedení patří mezi velmi markantní a nejsměleji vyhlížející vozy střední třídy. Na autosalonu ve Frankfurtu se dnes zájemcům představil prototyp modelu Optima GT, který je již připraven vstoupit do sériové výroby; zaujme opticky upravenou maskou chladiče ve stylu ‘tygřího nosu’, výrazným ztvárněním karoserie a novým designem kol.

Kabina modelu Optima GT bude vycházet z kultivovaného a velmi kvalitního interiéru, kterým se pyšní standardní verze zcela nového modelu Optima, zde však v dynamičtějším provedení, které nenechá řidiče pochybovat o sportovním charakteru tohoto vozu.

Jízdní schopnosti odpovídající požadavkům na dynamiku

Na modelu Optima GT aktuálně pracuje globální vývojové centrum R&D sídlící v korejském Namyangu ve spolupráci s evropským centrem R&D v německém Rüsselsheimu. Ze společného vývoje vzejde sportovní sedan s jízdními schopnostmi, které bezesporu naplní očekávání evropských zájemců v otázkách jízdní dynamiky.

Jízdní chování, ovladatelnost i výkonové parametry budou odladěny tak, aby odpovídaly atletičtějšímu zevnějšku a požadavkům na dynamiku, ovšem bez kompromisů v otázkách kultivovanosti nebo pohodlí jízdy, které jsou charakteristické pro běžné verze této modelové řady.

Kia Optima GT byla navržena pro evropské silnice, a tak získá speciálně odladěný podvozek, kterým se odliší od standardních verzí modelové řady Optima. Vybavena bude novým systémem elektronicky řízeného odpružení, jenž dokáže nastavovat tlumicí sílu pro každé kolo samostatně. K dynamičtějším parametrům modelu Optima GT přispějí i větší kotoučové brzdy nebo speciálně odladěná verze nové soustavy elektrického posilovače uloženého v převodce řízení (R-MDPS).

Pod kapotou modelu Optima GT bude pracovat přeplňovaný zážehový motor 2,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním paliva, jenž nabídne vyšší výkon než u ostatních modelů této řady.

Další podrobnosti o modelu Optima GT budou zveřejněny později před uvedením na evropské trhy.

Nová modelová řada Kia Optima

Zcela nová Kia Optima ve standardním provedení se na evropských trzích začne prodávat na přelomu roku 2015 a 2016; Optima GT bude následovat v průběhu roku 2016. Modelovou řadu Optima v budoucnu obohatí další karosářská varianta, která se inspiruje vývojovou studií Kia SPORTSPACE, poprvé představenou letos na mezinárodním autosalonu v Ženevě.

bazar

Kia Ceed 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 170 738 km
Cena: 87 000 Kč
Kia Rio 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 96 530 km
Cena: 120 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 125 811 km
Cena: 470 000 Kč
Kia Sorento 2,5
Rok výroby: 2008
Stav: 180 021 km
Cena: 180 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2016
Stav: 30 479 km
Cena: 260 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 71 931 km
Cena: 490 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků