Kia Optima GT – již se připravuje výkonná varianta pro Evropu

Kia Optima GT – již se připravuje výkonná varianta pro Evropu

Společnost Kia Motors Europe dnes oznámila, že připravuje vysoce výkonnou variantu svého zcela nového modelu Kia Optima. Nová Optima GT, jejíž prodej bude zahájen v příštím roce, je historicky prvním vysoce výkonným modelem Optima určeným pro evropské trhy.  

Kia Optima GT se dnes poprvé prezentuje v rámci 66. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu (IAA), společně se zcela novým modelem Kia Optima v evropské specifikaci. Optima GT je druhým modelem Kia s tímto označením a je určena pro zájemce, kteří touží po vyšším emotivním náboji a sportovně zaměřených jízdních schopnostech. Průkopníkem varianty GT na evropských trzích byla v roce 2013 Kia cee’d GT (resp. její třídveřová verze pro_cee’d GT).

Sportovnější design, zvenčí i uvnitř

Optima ve verzi GT se v porovnání se standardním modelem Optima pochlubí sportovnějším vzhledem – přitom již základní provedení patří mezi velmi markantní a nejsměleji vyhlížející vozy střední třídy. Na autosalonu ve Frankfurtu se dnes zájemcům představil prototyp modelu Optima GT, který je již připraven vstoupit do sériové výroby; zaujme opticky upravenou maskou chladiče ve stylu ‘tygřího nosu’, výrazným ztvárněním karoserie a novým designem kol.

Kabina modelu Optima GT bude vycházet z kultivovaného a velmi kvalitního interiéru, kterým se pyšní standardní verze zcela nového modelu Optima, zde však v dynamičtějším provedení, které nenechá řidiče pochybovat o sportovním charakteru tohoto vozu.

Jízdní schopnosti odpovídající požadavkům na dynamiku

Na modelu Optima GT aktuálně pracuje globální vývojové centrum R&D sídlící v korejském Namyangu ve spolupráci s evropským centrem R&D v německém Rüsselsheimu. Ze společného vývoje vzejde sportovní sedan s jízdními schopnostmi, které bezesporu naplní očekávání evropských zájemců v otázkách jízdní dynamiky.

Jízdní chování, ovladatelnost i výkonové parametry budou odladěny tak, aby odpovídaly atletičtějšímu zevnějšku a požadavkům na dynamiku, ovšem bez kompromisů v otázkách kultivovanosti nebo pohodlí jízdy, které jsou charakteristické pro běžné verze této modelové řady.

Kia Optima GT byla navržena pro evropské silnice, a tak získá speciálně odladěný podvozek, kterým se odliší od standardních verzí modelové řady Optima. Vybavena bude novým systémem elektronicky řízeného odpružení, jenž dokáže nastavovat tlumicí sílu pro každé kolo samostatně. K dynamičtějším parametrům modelu Optima GT přispějí i větší kotoučové brzdy nebo speciálně odladěná verze nové soustavy elektrického posilovače uloženého v převodce řízení (R-MDPS).

Pod kapotou modelu Optima GT bude pracovat přeplňovaný zážehový motor 2,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním paliva, jenž nabídne vyšší výkon než u ostatních modelů této řady.

Další podrobnosti o modelu Optima GT budou zveřejněny později před uvedením na evropské trhy.

Nová modelová řada Kia Optima

Zcela nová Kia Optima ve standardním provedení se na evropských trzích začne prodávat na přelomu roku 2015 a 2016; Optima GT bude následovat v průběhu roku 2016. Modelovou řadu Optima v budoucnu obohatí další karosářská varianta, která se inspiruje vývojovou studií Kia SPORTSPACE, poprvé představenou letos na mezinárodním autosalonu v Ženevě.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků