Stealteh01, proto jsem napsal: "Jsou samozřejmě i jiné zdroje relativně objektivních informací a je na každém, aby si z nich vybral to svoje a podle toho se rozhodl." - no a ty ses rozhodl a jsi s Audinama spokojen a tak to má být. Asi ti ani jiné značky nejsou souzeny, pokud máš zatraceně špatné zkušenosti s Mazdou 3 a Forestrem, jak ses zmínil. Je to poněkud zvláštní taková smůla, protože statisticky Mazda a Subaru patří mezi spolehlivé a kvalitní auta. Ale "vyšší prozřetelnost" tě asi oslovila, aby ses japonským značkám vyhýbal...
Co se týče té "statistiky" na kterou jsem odkázal, je v článku uveden zajímavý postřeh: "Jednou z velkých výhod oproti například průzkumům spokojenosti zákazníků J. D. Power je, že tabulky pojišťovny nejsou ovlivněny lidským faktorem. Prostě jen bez emocí - na rozdíl od nadšených či naštvaných uživatelů - ukazují, v čem jsou slabiny konkrétních modelů."
Mne též zaujaly "špatné výsledky" nejméně spolehlivých aut - významných značek. Předpoikládám, že to ovlivňuje pravděpodobně velmi pestrá výbava těchto značkových aut, tím, že auto obsahuje třeba více jak 2 krát více různých agregátů, než jednoduché "konfekční" vozy. Jak jsem už i jinde opakovaně uvedl, není vhodné nic generalizovat a všechny statistiky, žebříčky prodejů, "soutěže" v časopisech apod. je potřebné brát s rezervou. Pokud se člověk pořádně "zahledí" do všech možných "statistik", tak s použitím zdravého rozumu stejně zjistí, že uvedené rozdíly v kvalitě, či nekvalitě, jsou dnes u všech vyráběných značek prakticky nevýznamné (Jaký například praktický rozdíl, když se vyskytne závada u "dobré" značky u 2,7% vozů a u o "hodně horší značky u 3,7% vozů, že?) . Ve všech hodnoceních se v popředí drží německé značky a japonské a v současnosti se zařadily do špičky i korejské. Trošku, zjednodušeně řečeno, v tom vidím souvislost s typicku kázní a zarputilostí Němců a Asiatů. Třeba je vidět rozdíl u Hondy vyrobené v Japonsku a u Hondy vyrobené v Británii. Je sice minimální, ale je. Na druhou stranu Francouzi a Italové se hodně zlepšili a zapracovali na sobě a je to v jejich produktech v poslední době vidět.
Ještě mne napadla poznámka, kterou jsem též už někde zmínil, že třeba hodnocení J.D. Power ve Velké Británii hodně pomohlo Škodě, protože jeden z parametrů je, jestli zákazník je spokojen s nákupem vozu a jestli splnil jeho představy. Díky špaté historické pověsti Škody, samozřejmě zákazník bude vždy jen spokojen a příjemně překvapen. Na druhou stranu zákazník, který si v Británoi jde koupit Mercedes, očekává samozřejmě jen to nejlepší a potom když zaplatí "pořádné peníze", tak přemýšlí, jestli to "nejlepší", co koupil, odpovídá jeho úsilí, které musel vynaložit při důkladnějším "spoření". Je více hledisek a pohledů, proto je na každém, aby si našel svoji cestu k tomu "nejlepšímu" novému autu, které mu bude dělat radost řadu let. Není dobré se přitom ale držet "zažitých" schemat "názorů" mudrců - diskutérů.A "mudrcově" neohrnovat nos nad Korejci, kteří se kvalitou už na Škodu dotáhli. Raději všechno si osobně prohlédnout a vyzkoušet, porovnávat a potom koupit.
Přemýšlel jsem též na vztahu Lexus versus BMW (nebo Audi). Třeba v Česku má Lexus vynikající pověst spolehlivosti možná jen díky tomu, že ho kupují jen "vyhranění" zákazníci, kteří nejezdí agresivně a neždímají z motoru a auta všechno až do dna. A potom ani ojetého Lexuse rozhodně nekupují přerostlí puberťáci, kteří pokračují ve "ždímání". Tyhle "výrostky" člověk potkává téměř výhradně v BMW a Audi. Jo, a potom ještě v Česku ve Škodovkách - ve "vytúněných" Octaviích apod. Když kolikrát vidím, jak jsou služební Octavie užívány některými "referenty" a "dynamickými manažery", tak se nedivím, když si je někdo koupí po 2-3 letech fleetového provozu a má "problémy" (motor, převodovka, poloosy,...). Za to ale auto jako takové rozhodně nemůže. Ale v "diskusích" se už šíří "zaručené" informace o tom, jak tem "motor TSI" stojí za ho..., jak nic nevydrží apod.
Jám mám zkušenosti jen s novými auty, ojetiny jsem nikdy nekupoval. Se všemi auty jsem byl spokojen, žádné mne nezradilo. Ani ta Škoda (nějaké prkotiny se vyřešily v záruce). Když člověk chce něco mimořádného (a lepšího), tak samozřejmě musí mířit jinam, než ke Škodě, a musí "trošku" připlatit. Nic na světě není zadarmo...