Kia Opirus: šikmooký Američan (kompaktní test)

56 komentářů

Honza
13. října • 11:42

Jeste bych dodal, ze vsechny poznamky o levnych pouzitych materialech jsou nesmysly. Drevene ozdobme listy jsou opravdu z usechtileho lesteneho dreva, kliky od dveri jsou opravdu z praveho chromu, kuze je opravdu kuze atd.

Honza
12. října • 12:38

Vazeni,
jezdim uz v 2. Opirusu. 1.jsem koupil v Belgii, 2.pred rokem v BRD. Super auto, super luxusne svezeni. Zadne problemy s udrzbou, menim jen olej a ted v 45 000 pneumatiky. Jezdin NL - Pha za 10 h. bez unavy a na LPG ! Souhlasim s nazory, ze kupovat auto s obavou, ze ztraci cenu rychleji v porovnani se znamejsimi znackami je nesmysl, proto je totiz novy Opirus ve srovnani podstatne levnejsi! Jde o nadhodnotu znamejsi znacky. Jinak je vse otazkou vkusu. V NL byl Opirus vyhodnocen jako nejskaredsi auto roku. Mne se libi. Komu se to nelibi, at si ..... polibi. Skoda. ze uz se do Evropy od kvetna prestalo dovazet !!;-):-P:-D:-D

rehyy
28. září • 22:59

v rodině toto auto máme :) a musim říct že na to že KiA je to opravdu luxusní vůz.... Mercedes, Audi má dnes kde kdo :) nikdo se za těmito auty už neotočí ale KiA Operus je auto co jen tka někdo nemá, pro mě to byl skutečně luxusní zážitek ho řídit :)

Papagani
27. června • 19:58

Je to luxusní auto se skvělou výbavou za rozumnou cenu. Jako firemní auto bych to bral raději než nějaký Mercedes kterých je tu už plno. Kia je pohodlná a člověk se vní cítí příjemně. A ohledně jednání se přikláním k tomu že značka auta dobré jméno firmě neudělá. Raději volím firmu s mormálním autem než někoho kdo vyleze z Mercedesu za x mega. To jde pak vidět jak ty firmy hezky profitujou - na nás - když si vozí prdele v takových autech a myslí si, že jsou in kvůli značce auta.

palo
1. ledna • 22:57

jeden opirus vidavam. na prvy pohlad vyzera dost dominantne, ale na druhy je to hnusny dizajn. za mega by som kupil nieco krajsie

Míša
26. března • 4:49

haha,jsi vtipnej,Opirus má svůj osobitý design,za mega si kup co chceš,ale každé auto má něco jako duši,někomu se líbí někomu ne,na mojí sonatu měl tchán taky neměl kladnej názor,ted si koupil mercedesa a to auto je víc v servisu než na silnici,a to to není ojetina

Stano
17. dubna • 10:24

Nemozem pochopit ludi ktori tu hovoria o renomovanych znackach a pritom by urcite polovica z nich prisla na rokovanie so Superbom a s pocitom ze maju auto zvucnej znacky.Pozrite sa kde bola skoda par rokov dozadu a ake auta vyrabala (Felicia) a teraz sa snazi presadit ako imidzova znacka so Superbeckom. Tak preco vam Kia vadi co sa renomovasti tyka. Ma lepsiu vybavu ako Skoda, je lacnejsia, nevyzera zle.Tak potom co vam vadi....image znacky.Myslite ze ho skoda ma?

Dago
15. dubna • 23:54

Jak to tady vidim moje představa, že renomé Korejců se zvedá na týhle diskuzi je v háji. Mám už třetí rok Hyundai XG, bral jsem ho nový a nemá chybu. Je sice horší ne Mercedes S, v kterym jsem taky najezdil dost kilometrů, ale určitě ne o 2 miliony. Mimochodem, protože jednání mám každou chvíli tak důvodem prodeje Mercedesu S bylo to, že většinou majitel firmy kde jsem chtěl zakázku měl horší vůz a z principu my zakázku nedal. Bezpečně to funguje u zahraničních firem.Protože se rád svezu přešel jsem na Korejce, takže když někam přijedu každej čumí co je to za limuzínu a když si přečte značku mávne rukou a mám klid. Ty co tady mluví o renomé značky při jednání pravděpodobně toho moc nenajednali. PS: Opirus nevypadá zle a výbava versus cena je dost dobrá

Míša
26. března • 4:39

Souhlasím s tebou.Já sama mám novou verz Sonaty(r.v.2006 myslím,nevím přesně)..Jela jsem se ucházet o práci,vypadalo to slibně,ale jakmile mě šel majitel firmy vyprovodit ven a jakmile viděl auto,tak se tak divně zatvářil(zdálky vypadá jako Audi,hlavně předek),ale šel blíže a kouknul se na značku tak byl mile překvapen a oznámil mi,že mě kontaktuje ještě do večera a večer jsem opravdu obdržela telefonát od něj,že mě přijaly.Takže díky Hyundai Sonata 2.0CRDi(140k)výbava elegance mám dobrou práci,a to sonata je za pouhých 800.000KČ(tolik stála mě),ted stojí nějakého půl milionu,a máte tam klimatizaci,radio s MP3,pohodlná přední i zadní sedadla,elektricky ovládaná boční okénak a zrcátka,tempomat,vyhřívání předního skla i zadního,vyhřívání stěračů,velký zavazadelník-prostě velké pěkné auto s dostačující výbavou za nízkou cenu!Kia Opirus je podobný případ,a je jedno,že je obšlehnutá přes kopírák,má skvělou výbavu a prostor.Neberte to za tu cenu a ještě něco,u Audi a ostatních značek platíte hlavně za tu značku,ne za to auto!!!!!!!!!

meky
30. listopadu • 22:37

hehe, tak to robim ja. ak pride nejaky trapko na dvojmilionovej kare zobrat o zakazku, slusne ho poslem do minusu. Nech si radsej zarobi slusny clovek - nie clovek co sa vozi na frajerskej kare.

kubajz
10. ledna • 18:05

...jo jo pravda, za tu cenu bych ho bral z fleku...mít mega

Hasic
29. března • 10:11

Spis by se to melo jmenovat KIA KOPIRUS. Predni svetla, elektricke ovladani sedadel na dverich,....

Ze by Mercedes udelal facelift pro W210...

Funcarver
25. března • 22:28

Vzpomínáte na Daewoo Chairman? To byl okopčený MB S-klasse. Kia zas vzala E-klasse. Sice to má jiný chladič, ale jinak přední maska je podle mého vyráběná na vyřazených strojích, na kterých se vyráběla minulá generace E-klasse

PeterL
26. března • 10:36

Daewoo Chairman ma tiez napadol ako prvy pri citani tohoto clanku. Dufam, ze Kiu postihne lepsi osud ako Chairman - videl som ich sice strasne malo, naposledy jeden v Boskovicich, ale to auto vyzera dnes odpusivo a asi je ako ojazdenka totalne nepredajne.

Ace2
25. března • 23:55

no okopčená.... to byla nějaká oficiální Joint Venture s Mercedesem pokud se nepletu. Mercedes tam dodával motory 320 benzín a automatické převodovky a buhví co ještě. Takže to zase o kopírování moc nebylo, spíš to byl cílený záměr

Funcarver
26. března • 1:13

Tak joit venture. Záleží jak joint venture vnímáš, jestli jako corporate joint venture, tak asi ne, Daewoo je Daewoo ( i když může být vlastněno MB). Jedině, že by Chairmana vyráběla 3.obch. spol. - JV MB a Daewoo, to vše pod značkou Daewoo. Contractual joit venture (joint undertaking) to být mohl a velmi pravděpodobně byl - je to téměř každý kontrakt. Podstata byla ale nejspíš v licenci. Chairman je v podstatě licenční stará S-klasse. 

Dinar
26. března • 7:32

ace2: zapoměls napsat, že je to úžasně elegantní auto, stejně jako jsi to tvrdil o Magentisu nebo Hyundayi XG. Buď pro ně děláš nebo jsi estét ze Soulu...

Ace2
26. března • 18:33

No Magentis a XG jsou skutečně velmi pěkná a vzhledově povedená auta a rozhodně bych neměl osobní problém takové auto vlastnit. Pohodlná auta s pěkný a hlavně důstojným vzhledem, plavné proporce klasické limuzíny s trochou amerického šarmu, komforní V6 spojená s automatem k tomu dobrá výbava a záruka, která pokryje celou dobu leasingu. S tímhle bych skutečně neměl problém, problém bych měl se značkama, které zde jmenovat nebudu, protože by na mě kde jaký záškolák začal reagovat a mě by se zahltila opětpošta xxx emailama... Co se týče tohoto auta, ten předej je řekněme příliš bijící do očí a nějaké zjemnění by mu asi prospělo, nicméně jsme to auto viděl v černé barvě a rozhodně působilo důstojným a vyjímečným dojmem,jistě tady si každý ukáže na značku KIA a má hotovo. Posuzuju auta podle toho co nabízejí a jak to nabízejí. Kia to dělá dobře, má celou modelovou řadu aut a prodává úspěšně i na náročném trhu v USA, kde si zuby vylámal kde jaký evropský výrobce aut. Mě se to auto docela páčí, sice bych udělal něco s tím grilem, ale jinak zád, profil a předek jako takový je velmi slušný no a interiér je bez diskuze takto má vypadat interiér. A ne to co nám nabízejí některé nejmenované evropské značky, které opět jmenovat nebudu. 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
26. března • 19:10

Když jsme připravovali článek k publikaci, srovnal jsem si jen tak pro orientaci Superb v podobné výbavě (V6 Tiptronic, kůže, navigace, tempomat...) s XG a Opirusem a dostal jsem se na cenu cca o 250 tisíc vyšší.

Dusan
28. března • 16:14

Superby doplaceji na pomerne uchylnou cenovou politiku VW, kdy za jenom trosku jedouci byt zastaraly motor (at uz 2.8 nebo 2.5TDI) platite nehorazne penize. Vysledek je, ze 90+% Superbu co jezdi po Cechach maji nedustojnou motoraci tvorenou maloobjemovymi motory do nakupnich voziku.

Jan
28. března • 17:12

Do nedustojneho vozu nedustojny motor...

Dusan
28. března • 23:45

Do bych az tak uplne nerekl. Je to sice long verze Passatu, ale neni to nejhure udelane. Ty motory jsou nejvetsi slabinou, ono kdyby tam byl za rozmnou cenu novy Audi 3.0V6, tak by to auto docela davalo smysl. I kdyz pro mne jsou Skodovky na nic, protoze bud je jejich nejvetsi vyhodou velky kufr nebo misto na zadnich sedadlech, ani jedno mne naprosto nezajima.

Funcarver
25. března • 22:32

jo, nevím, jak vy, ale na oficiálních fotkách orig. rádio vidím a dokonce má ovládání na volantu Což ovšem neznamaná, že bych si tohle auto koupil...to teda ne.

XP
25. března • 22:06

Taky mi to příde jako nabodobenina MB. Není náhodou Kia a Hyundai právě pod Mercedesem?

Pája
25. března • 20:47

Na tohle prostě nemůžu nereagovat. V seznamu motorů od konkurence chybí jeden z nejlepších šestiválců této třídy na světě (engine of the year '93), a sice Chryslerův 3,5V6, nyní již druhé generace. Posuďte sami: Objem 3518 ccm, výkon 188 kW (250 koní), krouticí moment 340 Nm (250 ft.lb). Kombinovaná spotřeba 10,5 l/100 km, mimo město devět, ve městě 13,5. Již před 10 (slovy deseti) lety měl tento motor celých 160 kW a 300 Nm (dokonce už při 2800 ot.min-1) a stejnou kombinovanou spotřebu (BTW: já s ním celý loňský rok jezdil za průměr 9,4). Přitom vyžaduje pouze 89-oktanový benzín. Zrychlení 0-100 km/h je ve srovnání s Opirusem o sekundu lepší i s obstarožním 4q automatem, který řadí dvojku skoro v 80 km/h. Kdyby se těchto motorů prodalo deset patnáct kusů, tak bych to ignoroval, ale vzhledem k tomu, že jich po silnicích v ČR jezdí o dost více než třeba Lancií Thesis nebo nových Signumů, tak mně to trošku mrzí...

Ke kvalitám testovaného vozu se nehodlám nijak vyjadřovat, ani negativně, ani pozitivně, ale myslím si, že to může být dobrá alternativa pro ty, kteří kupují auto mozkem a ne pouze paradigmatem ve tvaru obyčejného a dvojitého vé.

RomanP
25. března • 22:15

Nevím, proč si se musel otřít zrovna o VW, ale ti alespoň mají nějakou prodejnost spolu s Fordem, Opelem, Peugeotem...

Předpokládám, že je to ten samý kus co jsem viděl na Praze 6, protože o moc víc jich nebude.

Přijde mi to jako tragedie, především pak zepředu a uvnitř. Hold když vezmeš od každého něco a pak to sešiješ, vznikne monstrum.

STANDA
29. března • 20:27

taky pánbůh zaplať



XP
25. března • 22:03

Zajímávé. Na vw se narazí v uplně každé diskusi. I přes to, že s tou Kiou nemá mic společnýho.

Brouk
1. května • 12:10

Neco spolecneho by tu bylo. NEJ...

VW je pomerem vykon-cena nejhorsi auto a Kia tim samym nejlepsi. asi tolik.

ACE
25. března • 18:56

Pro člověka, který nechce platit nesmyslné ceny za "značku" a přitom chce auto této třídy to nemusí být špatná možnost. Pohodlné to asi bude, bezpečné taky, tak pokud to není na předvádění... A 5 let v záruka taky není k zahození.

ABE
25. března • 19:48


presne tak, taky si myslim ze za jeden milion je to super kara, me nevadi ze je to kia, ale ma 3,5l sestivalec, plnou vybavu, pohodlny podvozek , zere jenom 91 benzin z nula na sto pod 10 sekund s automatem. Zaruka 5, slovy pet let!!!!!! No to je prece parada. Tak by to melo vypadat a ted myslim u vsech znacek. Proste auto s dobrym motorem za rozumnou cenu v "plne palbe" a ne jak je v evrope skoro u vsech znacek zvykem, nabizet auto naprosto bez vybavy, spatnym motorem.  Kdyz je s plnou vybavou, tak stoji kazde 2x az 3x tolik.  To je o nicem. Ja si myslim ze 90 procent lidi by dalo prednost takovemu autu. Protoze na co mate super vykonne kary s tvrdymi(relativne) podvozky, kdyz jsou cesty derave a muzes jet ve meste max 50 a mimo 90.



Ace2
25. března • 21:51

No mě to taky přijde jako docela dobře udělané auto, má pěkný a velmi pohodlně vyhlížející interiér, kde normálním těžko bude něco scházet. Konečně někdo pochopil, že ne každý chce tvrdý podvozek a dnes najít skutečně komforní auto za normální cenu je už téměř nemožné. K tomu dobrá záruka pokrývající celou dobu leasingu.... já bych se tomu auto nijak nebránil a jestli bych si měl vybrat mezi A4 nebo tímhle....fakt bych asi moc dlouho neváhal. Jedinou výhradu bych měl k tomu cirkusovému rádiu... No jinak k tomu vzhledu spíš než k MB bych to přirovnal s eSkovému Jaguaru, MB má zcela jiný chladič, tohle má chladič tvaru jako Jaguar stejně tak světla, ale to je asi jedno. Už jsme to viděl na silnici v černé barvě a je to určitě nezvyklé auto to jistě, ale že by bylo ošklivé to rozhodně ne.

Tomas Radil
28. března • 0:33

S tim jaguarem ses trefil. Muj temer 5 lety syn dnes rano videl na Prime v Autosalonu test Jaguara a odpoledne jsme potkali tuhletu Kiu na parkovisti pred Carrefourem (mimochodem v cerne kupodivu vypada lepe nez stribrna) a syn hned: "Hele tati Jaguar".

marko
25. března • 16:00

Ubohost, ostuda, totální neschopnost.

Pak lituju toho, kdo si to koupí, protože tak výrazná ztráta hodnoty při dalším prodeji není snad u žádnýho auta. Dojem na mne udělá spíš člověk, který si za 1.050.000 koupí skromnější Mercedes C než tenhle střep. Tohle si stejně koupí člověk, aby měl pocit,že vlastní obdobu Mercedsu a ušetřil. Ale to je omyl...

x
23. května • 9:41

ubohý názor .....

Jaroslav
26. března • 9:01

Pro: marko

Auto si kupuju proto, že s ním budu jezdit já a já si ho chci taky užít ! Tím chci říci, že je třeba pro mě naprosto nepodstatné, kolik bude stát při dalším prodeji. Já přeci nebudu kupovat auto proto, abych ho prodával ojeté někomu jinému v konfiguraci podle JEHO představ, ale přece podle MOJICH představ. Přece si nekoupím chcíplé auto bez výbavy jen proto, že to má na kapotě značku Mercedes za pár korun ?! To bych měl jako třeba 3 roky jezdit v autě, v kterém se nebudu dobře cítit, protože pojede pomalu, nebude mít třeba ani klimu, atd. , ale hlavně že to bude značka !!?? Nechápu lidi, kteří tak uvažují a je pro ně důležitější dávat ostatním na obdiv, že mají "značku", ale při tom se uvnitř třeba potí jako prasata....), protože je auto v základu bez klimy apod.  Když bych si měl kupovat značku, tak alespoň ve střední výbavě, ale to pak přijde na jiné peníze...

Tom
26. března • 10:31

Podívej se do ceníku,výbav a parametrů.Mimochodem"céčko"za cenu Kie klimu má.

Je pravda,že je každého věc,v čem jezdí.Nicméně,když přijedu na jednání Kií nebo sice o třídu nižším Mercedesem...nemusím snad nic dodávat.Za 5 let se"céčko"prodá za reálných 450tis. kdežto Kia za hodně optimistických 300tis.Takže ono to není jenom o dělání dojmu na  okolí.Levná věc,drahá věc

Brouk
1. května • 11:52

Tohleto jsou presne reakce vecsiny lidi. Kup si radsi mensiho,hur vybaveneho a drazsiho golfa, protoze ho za par let prodas lip, nez vetsiho, levnejsiho a lip vybaveneho napr. hyunaie, nebo Kiu.  Na to ja zvysoka seru, za kolik ho prodam ojezdeneho. Kupuju si auto pro sebe. a chci mit pohodli. a na evropskou predrazenou znacku se muzu vyignorovat. Vzdyt je to trapne, jak pisou "cena ji od..."

ale ta cena je s vybavou skody 120 L. Jinak si vsechno musite priplatit.

Ja osobne bych radsi koupil za milion osmset tisic Kia Oipirus a Kia Magnetis (cili 2 perfektni a vybavene auta), nez Jedno BMW 535.

Jaroslav
26. března • 12:46

Pro: Tom

Já jsem nemyslel konkrétně Mercedes C, ale značku jako takovou. Tuším že snad Audi nemá v základu klimu, resp. automatickou klimu. Když přijedeš někde na jednání, je důležité co projednáš a ne čím přijedeš. Můžeš si jezdit třeba Mercedesem S v provedení AMG, ale když budeš blbej, tak nic na jednání pozitivního nevyřídíš... Na druhou stranu když si posadíš partnera do oholeného Céčka, tak se asi bude negativně podivovat  do čeho si to sedl,  ať už z hlediska výbavy nebo malého prostoru, slabého motoru atd... Ale v Kii Opirius bude mít pohodlí, plnou výbavu, prostor, výkonný a tichý motor, atd... Tvůj pohled je poněkud zcestný, hledíš jen na image, to je však z praktického a i cenového hlediska na dvě věci..., poněkud falešná zástěrka na které profituje výrobce který si nechá za značku od TEBE zaplatit, takže vydělá on a né ty... Ale když ty radši preferuješ vyhazovat peníze za slabé auto bez výbavy, s drahou pojistkou atd. , tak se nedá nic dělat, to je jen tvoje věc.

ilna
20. dubna • 11:00

Plně s vámi souhlasím.

Tom
26. března • 13:51

Styl jednání do toho nemotej.Pak za 1,05 mil. není oholené céčko,to je za 850tis. - už by ses mohl konečně podívat na nějaká fakta,než tady začneš "argumentovat".Porovnání"slabého motoru"180 Kompressor ( cena 926tis. Kč ) - 9,7s zrychlení, 223km/h, u tý tvý slavný Kie je 9,5s a 214km/h.Praktická stránka věci je dost relativní pojem.Opakuju ti,že než začneš žvatlat o slabém autě bez výbavy (MB"C",který sežere o 3-4litry míň,o ekologický stránce nemluvě a jako ojetinu za něj dostanu o min. 150tis. víc...) tak si prostuduj materiály.

Už mě nebaví dohadovat se s člověkem,kterej se obhajuje nesmyslama,viz.technické údaje,klimatizace atd... 

Vivat KIA!!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jaroslav
26. března • 16:14

Ten styl jednání do toho motáš ty tím " když přijedu na jednání....atd."  Já OPAKUJI pro nechápavé a ty co neumí číst, že se bavím obecně o značkových autech v základu a né konkrétně o Mercedesu C. Ano, praktická stránka věci může být relativní pojem, ale tady je v neprospěch toho tvojeho Céčka. To že žere o3 litry méně, je každému jasné, vždyť Kia má 3.5 l šestiválec, narozdíl od Céčka. Když si koupíš Céčko s šetiválcem 320, tak tě přijde na 1,299 tis., takže je dražší a přitom o třídu menší. A o tom to je. Kdo chce hodně muziky za málo peněz, tak vezme Kiu. Kdo má hodně peněz a spokojí se s menším, tak vezme třeba to Céčko.

A hlavně už nevzpomínej , že to jako ojetinu dráže prodáš. (To fakt nepochopím, že na to někdo může brát takové ohledy.) To samozřejmě ano, vždyť je to značka a za tu se platí nadhodnota i u ojetého auta, tak jako ji zaplatíš u nového. Nic tím ale nezískáš, protože to dráže koupíš a zase dráže prodáš než třeba Kiu. Ta nadhodnota jde s tím autem stále, a ty ji v prvopočátku platíš prodejci, sice ji zase dostaneš nazpět při opětovném prodeji, ale vlastně tak jenom máš bezúročně umrtvené na určitou dobu peníze. Naopak, třeba dražším pojištěním se ti ta nadhodnota vlastně relativně zmenšuje, i když skrytě.

Funcarver
27. března • 1:37

Už A4 má dvouzónovou aut. klimu v základu BMW3 určitě taky. Faktem je, ž epřijet na jednání s touhle Kiou, tak si partner řekne honí machry s "velkým, luxusním" autem a nemá na to, tak si koupil takovou šunku a taky tak ke mě bude přistupovat. Přijeď na jednání s A4,BMW3 nebo MB C-klasse a budeš normální celkem úspěšný podnikatel.

Je to jedno. Stejně si tuhle Kiu koupí jen pár lidí.

Brouk
1. května • 12:04

V BMW 3 a uspesny podnikatel ??? no castecne mas pravdu. ale zalezi, v jake podnikatelske sfere se pohybujes. S trojkovym bavorem budes uspesny akorat pri jednani o pronajmu nebo koupi noveho podniku BAZAR-ZASTAVARNA-HERNA-NONSTOP. Nejlepsi je kdyz se ohaknes do fialoveho saka a,mokasin z brmbolkou a bilych ponozek, nebo kdyz chces byt vic stylovej, dej si sustakovku adidas a zlate retezy. HAHA

Jaroslav
28. března • 18:21

Faktem je, ž epřijet na jednání s touhle Kiou, tak si partner řekne honí machry s "velkým, luxusním" autem a nemá na to, tak si koupil takovou šunku a taky tak ke mě bude přistupovat.

To by mě tedy fakt zajímalo, jak by ke mě přistupoval....., asi s tím máš zkušenosti !   Dost dobře by šlo stejně říci: .... že přijet na jednání s touhle oholenou značkou, tak si partner řekne honí machry s "značkovým" autem a nemá na to aby si ho vybavil, tak si koupil takovou šunku a taky tak ke mě bude přistupovat.  Osobně si myslím, že je u jednání důležitější co máš v hlavě a né s čím jezdíš...., znám lidi, kteří jezdí s Mercedesem E a nemají pomalu ani na benzín....

Přijeď na jednání s A4,BMW3 nebo MB C-klasse a budeš normální celkem úspěšný podnikatel.
Když přijedeš takovým autem, budu vědět, že ti slovo šetření nic neříká, že asi máš dost peněz a že tě tím pádem můžu při jednání pěkně pumpnout nebo natáhnout.....

Spočítej si, kolik by stála stejně vybavená A6 s takovým motorem...., schválně...

Knirps
28. března • 19:01

Že Vy jste Jaroslave prodejce aut Kia ?!

Pokud ano, tak je mi upřímně sympatické, když se někdo takto vášnivě umí zastat "svého" výrobku.

Jaroslav
28. března • 19:51

Ne nejsem prodejcem Kia ani jiného. Ze sortimentu Kia je mi sympatické akorát Sorento a Opirius, to znamená vždy konkrétní auto, nepreferuji značku jako takovou. Je mi jedno jestli je to Kia, Audi, japonec, němec apod, důležité je vždy konkrétní auto, jeho design, výbava, vlastnosti, cena....

4. Kiu
28. března • 16:05



Se mi fakt libi, jak si vy cizci mzslite, ze v Audi ziskate image "celkem uspesneho podnikatele". Ne nadarmo se Audi rika "ukrajinsky Mercedes"

max
25. března • 15:19

Tak jestli tohle auto neni okate okopirovany MB tak uz nevim. predni svetla, parkovaci brzda, ovladani posunu sedadel...
Docela by me zajimalo jak je to s tim "drevem" zdali je to jen priserne vypadajici plast stejne jako v jinych znackach (vazne nevim proc se k tomu vyrobci uchyluji) nebo opravdove drevo. Spise bych to videl na plast, protoze jediny hezky zpracovany dreveny interier jsem videl v jaguaru ale tam se jednalo o voskem napustene a nasledne lestene drevo (zadny lak ktery po case opryska). Ma to asi byt luxusni, problem je ten, ze to jen vypada "jako ze" luxusne.

LK
25. března • 12:12

Klasicky bych upozornil, že korektor měl zase svůj den, což je škoda, protože to kazí dojem z článku.

Jinak na mně toto auto působí (přestože jde o třídu, kterou miluji), jako že se Kia snaží dělat něco, na co nemá. Zmiňovná absence palubního počítače, rádia, ovládání rádia na volantu, velice slabý výkon (v roce 2004 udělat z 3,5 litru něco málo přes 200 koní je opravdu ostuda), na druhou stranu má příjemné komforní prvky (el. štelovatelný volant, paměti na sedadla, klimačka i pro zadní pasažéry apod.). Ten dřevěný interiér vypadá (aspoň z fotek) hrozně lacině (jako nalakovaný plast za dva tisíce od vietnamců). Takový nevyvážený pokus o luxusní limuzínu může zaujmout jedině cenou, což si myslím, že by se podařit mohlo. Obdobně vybavená Audi A6 by přišla na více než milion a půl a to je o polovinu více než za tu Kiu (a ještě by řada komfortních prvků chyběla).
Ale na druhou stranu - který manažer by si koupil za milion Kiu, když může mít sice méně komfortní, ale mnohem renomovanější západní či japonskou značku? Zatím jsem Opirus naživo ještě nepotkal.

lufik
29. března • 14:44

Toto auto som mal tu cest si vyskusat, bohuzial som sa s nim nezviezol. Interier rozhodne nevyzera lacno a po pravde, posobil na mna lepsim dojmom, ako MB E. Drevo vyzera, ze je skutocne (aspon na omak a poklep), koza je fajnovej kvality a interier je neuveritelne priestranny a pohodlny (v MB E take mnozstvo priestoru nie je, a do S klasse cloveka ani sadnut nepustia). Ten konkretny kus mal palubku ako je na fotkach, teda ziadne nevkusne radio AIWA BTW co mate proti motoru? 200PS je bohate, ze nepojde 250km/h na obmedzovaci mne ani vela daslim rozumnym ludom nevadi.

Filip
25. března • 9:06

nevím, připadá mně to jak starej mercedes - v Praze jsem zatím potkal 1 toto auto, asi si těžko budou firmy kupovat pro své manažery KIU.....

aquila
25. března • 11:15

presne podoba sa to velmi ale velmi na stare E class ..

Filip
25. března • 11:27

jojo světla a prolisy a blatniky jako by ze staré e-klass korejci ofotili :) a ta maska přední je něco mezi hodne hodne starym céčkem a éčkem ze 60-70 let

roman
25. března • 8:20

2 predne beriem - su multistage ? 4 bocne beriem, ale 6 okennych ???!

Lukáš
8. října • 12:29

to není 6 okenních, ale jenom dva, jeden a jeden, oni jsou rozděleny na 3 části, ale jsou z jednoho kusu !!

Doporučujeme

Články odjinud