Kia odhaluje svou vlajkovou loď. K900 pohání i pětilitrový osmiválec

Nejluxusnější Kia si chce znovu změřit síly se zavedenými luxusními vozy. Alespoň v Americe.

Kia K9 či K900 vám možná nic neříká. Nikdy totiž nenavštívil starý kontinent. Ještě dávno před Stingerem to však byla první Kia s klasickou koncepcí, tedy pohonem zadních kol a motorem uloženým vpředu podélně. Nyní přijíždí ve své druhé generaci. Opět speciálně vyvinutá pro zákazníka ve Spojených státech se představí na autosalonu v New Yorku.

Ještě před tím jej Korejci odtajnili v Soulu, včetně oficiální brožury. Má o 60 milimetrů delší rozvor, který již činí 3.105 milimetrů. To jej řadí opět o něco výš na pomezí vyšší střední a luxusní třídy.

Kia v Evropě mění plány. Už nechce prodávat nejvíc SUV, bude tlačit Ceed

Kia v Evropě mění plány. Už nechce prodávat nejvíc SUV, bude tlačit Ceed

Oproti předchůdci přidává také výbavu LED světlomety se zvláštně zpracovaným denním svícením ve tvaru dvou U nad sebou. Celkově jsou tvary opět uhlazené. Tohle auto chce být především elegantní a postrádá agresi zmíněného Stingeru. Především uvnitř hraje na atmosféru světlé kůže, rozmáchlých linek a dřevěného obložení. Dominantou je obrazovka infotainmnetu o velikosti 12,3 palců a objednat si lze dokonce i analogové hodiny od švýcarského Maurice Lacroix.

Na základě prvních informací je sice zřejmá nabídka motorizací, avšak zatím bez technických údajů. Na výběr bude ve Spojených státech z šestiválcové, přeplňované 3.8 a z atmosférického pětilitru V8. Pro domácí trh ještě bude k dispozici základ v podobě šestiválcové 3,3.

Novinka bude mít těžký úkol. Na rozdíl od příbuzného Genesisu se totiž Kie nepodařilo tento luxusní sedan na trh úplně zavést. Loni předchůdce prodali pouhých 455 kusů.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků