Kia odhaluje svou vlajkovou loď. K900 pohání i pětilitrový osmiválec

Nejluxusnější Kia si chce znovu změřit síly se zavedenými luxusními vozy. Alespoň v Americe.

Kia K9 či K900 vám možná nic neříká. Nikdy totiž nenavštívil starý kontinent. Ještě dávno před Stingerem to však byla první Kia s klasickou koncepcí, tedy pohonem zadních kol a motorem uloženým vpředu podélně. Nyní přijíždí ve své druhé generaci. Opět speciálně vyvinutá pro zákazníka ve Spojených státech se představí na autosalonu v New Yorku.

Ještě před tím jej Korejci odtajnili v Soulu, včetně oficiální brožury. Má o 60 milimetrů delší rozvor, který již činí 3.105 milimetrů. To jej řadí opět o něco výš na pomezí vyšší střední a luxusní třídy.

Kia v Evropě mění plány. Už nechce prodávat nejvíc SUV, bude tlačit Ceed

Kia v Evropě mění plány. Už nechce prodávat nejvíc SUV, bude tlačit Ceed

Oproti předchůdci přidává také výbavu LED světlomety se zvláštně zpracovaným denním svícením ve tvaru dvou U nad sebou. Celkově jsou tvary opět uhlazené. Tohle auto chce být především elegantní a postrádá agresi zmíněného Stingeru. Především uvnitř hraje na atmosféru světlé kůže, rozmáchlých linek a dřevěného obložení. Dominantou je obrazovka infotainmnetu o velikosti 12,3 palců a objednat si lze dokonce i analogové hodiny od švýcarského Maurice Lacroix.

Na základě prvních informací je sice zřejmá nabídka motorizací, avšak zatím bez technických údajů. Na výběr bude ve Spojených státech z šestiválcové, přeplňované 3.8 a z atmosférického pětilitru V8. Pro domácí trh ještě bude k dispozici základ v podobě šestiválcové 3,3.

Novinka bude mít těžký úkol. Na rozdíl od příbuzného Genesisu se totiž Kie nepodařilo tento luxusní sedan na trh úplně zavést. Loni předchůdce prodali pouhých 455 kusů.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků