Kia odhaluje svou vlajkovou loď. K900 pohání i pětilitrový osmiválec

Nejluxusnější Kia si chce znovu změřit síly se zavedenými luxusními vozy. Alespoň v Americe.

Kia K9 či K900 vám možná nic neříká. Nikdy totiž nenavštívil starý kontinent. Ještě dávno před Stingerem to však byla první Kia s klasickou koncepcí, tedy pohonem zadních kol a motorem uloženým vpředu podélně. Nyní přijíždí ve své druhé generaci. Opět speciálně vyvinutá pro zákazníka ve Spojených státech se představí na autosalonu v New Yorku.

Ještě před tím jej Korejci odtajnili v Soulu, včetně oficiální brožury. Má o 60 milimetrů delší rozvor, který již činí 3.105 milimetrů. To jej řadí opět o něco výš na pomezí vyšší střední a luxusní třídy.

Kia v Evropě mění plány. Už nechce prodávat nejvíc SUV, bude tlačit Ceed

Kia v Evropě mění plány. Už nechce prodávat nejvíc SUV, bude tlačit Ceed

Oproti předchůdci přidává také výbavu LED světlomety se zvláštně zpracovaným denním svícením ve tvaru dvou U nad sebou. Celkově jsou tvary opět uhlazené. Tohle auto chce být především elegantní a postrádá agresi zmíněného Stingeru. Především uvnitř hraje na atmosféru světlé kůže, rozmáchlých linek a dřevěného obložení. Dominantou je obrazovka infotainmnetu o velikosti 12,3 palců a objednat si lze dokonce i analogové hodiny od švýcarského Maurice Lacroix.

Na základě prvních informací je sice zřejmá nabídka motorizací, avšak zatím bez technických údajů. Na výběr bude ve Spojených státech z šestiválcové, přeplňované 3.8 a z atmosférického pětilitru V8. Pro domácí trh ještě bude k dispozici základ v podobě šestiválcové 3,3.

Novinka bude mít těžký úkol. Na rozdíl od příbuzného Genesisu se totiž Kie nepodařilo tento luxusní sedan na trh úplně zavést. Loni předchůdce prodali pouhých 455 kusů.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 31 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků