Kia odhalila plány do budoucna: Elektromobily hrají prim, nový model uvede příští rok

13 komentářů

TraktorDrnčíInside
13. května • 12:31

Už se ví, kde některé státy včetně ČR vezmou na financování asociálního státu, když nebudou vysávat řidiče skrze naftu a benzín?

iPace
13. května • 15:40

staci zavest plosne silnicni dan a tech financi se vybere vic nez tech par desitek miliard na spotrebni dani v osobni doprave B-] odhady MF a celni zpravy hovori ze z kompletne osobi dopravy je ten kolac spotrebnich dani jen okolo 20-24 miliard, zbytek pripada na nakladni, vlakovou, lodni a leteckou dopravunavic nez nastane neco jako ze se snizi vyber spotrebni dani kvuli mensi vytoci diky elektromobilum, tak to jeste par desitek let bude trvat, za 10 let jsou nejoptimistictejsi odhady pro elektromobilitu v CR na urovni cca pul milionu vozidel, to je necelych 8% z celkoveho soucasneho poctu aut registrovanych v CRnejlepsi mozne srovnani se da najit v Norsku, kde maji elektromobily penetraci cca 8-9%, a maji podobne zdaneni paliv jako v CR (rozdil cca 4% ve prospech CR, mame nizsi dane na palivech nez Norove) tak se jim vyber dani z paliv za poslednich 10 let nesnizil a naopak vzrostl o cca 5% :-D takze asi tolik k tematice "když nebudou vysávat řidiče skrze naftu a benzín"

Zelí
15. května • 20:45

V norsku je podpora při nákupu. Za elektrokáru neplatíš nic. Za spalovák platíš státu daň v hodnotě auta. Když koupíš audinu v ceně tesly, tak zaplatíš dvojnásobek. Když koupíš škodárnu za půl mega pošleš státu půl mega. To si raději koupíš za mega elektrokáru. Elektrokárou jezdíš v Oslu v extra pruzích pro hromadnou dopravu, parkovat můžeš kdekoli zadáčo...... kdo by si tam v Oslu koupil spalovák, jedině osel.

Bojkas
13. května • 14:35

Katastrofa, státy zkrachují, když tady bude za 10 let jezdit 5% elektrický aut. Paniká!!! Jinak nejjednodušeji by to bylo při STK zaplatit za ujeté kilometry v ekvivalentu spotřební daně benzínu, což by mohlo být při průměrném 15tKm nájezdu asi 10000Kč a stejně pak jízda v EV vyjde levněji, kromě pro lidi z králikáren bez garáže, kterých je cca 50%. Já platím cca 2Kč/kW, při spotřebě cca 15kWh, což je cca 4500Kč ročně + daň dejme tomu 10000Kč. S benzínem jezdím za 7 litrů, při průměrné ceně 30kč (neberu teď posledních pár měsíců, brzy se to vrátí) utratím 32000Kč. Takže jsem na polovině ceny provozních nákladů i po zdanění pro příštích pár let neexistující daní. Za pár let už se to prostě vyplatí, někomu se to s větším nájezdem vyplatí už teď.

Zelí
13. května • 22:15

2Kč/kW... velmi dobrá cena. Kde je k mání ?

Kuk Vykuk
13. května • 14:23

Z ušetřenejch léčebnejch výloh na nemoci způsobený spalovacíma Popelnicema a rakovinometama. Akorát na léčbě blbců neušetřej, tu budou pořád. B-]

Jane Doe
13. května • 15:29

Ano, ty jsi zářný příklad toho, že tu blbci budou pořád, rudozelený extremisto. :-))

Rembaz
13. května • 14:20

Vymyslieť nejakú novú daň je to najmenej.

jozka
14. května • 8:59

jj, vono vam LTO nestacilo, ze?

Zelí
13. května • 12:36

Není nic jednoduššího to vybrat na elektřině. Naopak se mi to zdá velmi, velmi snadné. Jenom se o tom stát neroztrubuje. Všeho dočasu.

TraktorDrnčíInside
13. května • 12:45

1) Elektřina neslouží jen k napájení elektromobilů.
2) Elektřinu si někteří mohou vyrobit sami mimo systém.

Zelí
13. května • 13:22

Existuje hodně způsobů jak to provést a drobné odběratele nepoškodit.

petr r. (petrumr)
13. května • 15:16

tomu se říká tržní hospodářství, zdražili daň na CNG a hle i praha přestala kupovat plynáky na mhd, zdraží elektriku, lidi nebudou kupovat elektrokáry.

Doporučujeme

Články odjinud