Kia odhalila plány do budoucna: Elektromobily hrají prim, nový model uvede příští rok

Korejská značka dává nahlédnout do svých plánů. Ročně chce prodávat půl milionu elektromobilů.

Kia u svých elektrických modelů e-Niro a e-Soul zažívá úspěch, přičemž hlavně v Evropě lze citelně vidět stále silnější popularitu elektromobilů, která má v následujících letech stabilně růst. Není tedy divu, že hlavním pilířem takzvaného „Plánu S“ je u korejské značky výrazné zaměření na celkovou elektrifikaci a příchod nových čistě elektrických modelů.

Kia Ceed SW a XCeed do zásuvky mají české ceny. Těsně se vejdou pod milion

Kia Ceed SW a XCeed do zásuvky mají české ceny. Těsně se vejdou pod milion

Přesněji plánuje Kia do roku 2025 nabídku celkem 11 různých elektromobilů po celém světě, z čehož velké procento padne evropskému trhu, a to napříč několika kategoriemi vozidel včetně sedanů, SUV či MPV. V každém roce za posledních pět let zaznamenala Kia zvýšení prodejů svých elektromobilů a na této vlně se chce v ještě rychlejším tempu držet s novou generací takto poháněných vozidel.

První vlaštovku z nové generace elektromobilů Kia máme očekávat v Evropě v roce 2021. Bude stát na zbrusu nové unikátní platformě pro elektrické vozy značky, půjde o crossover a zajistí dojezd přes 500 kilometrů na jedno nabití, společně s rychlonabíjením trvajícím méně než 20 minut. Vzpomenout můžeme třeba na koncept Imagine (v galerii), který by takovému popisu odpovídal.

Korejci mají možná nejlepší systém sledování mrtvého úhlu. Takto funguje v Kie Sorento

Korejci mají možná nejlepší systém sledování mrtvého úhlu. Takto funguje v Kie Sorento

V plánu značky je přitom nabízet elektromobily s dnes rozšířenou 400V architekturou a rovněž modernější a schopnější 800V architekturou, kterou do podvědomí sériových vozů uvedlo Porsche Taycan. Kia chce takto zamířit na různé cílové skupiny a nabízet jak cenově dostupnější elektrická auta, tak vlajkové modely s tou nejlepší možnou specifikací. Využití 800V architektury však nechce značka nechat pouze těm nejdražším modelům, jednoduše záleží na zaměření vozu a jeho umístění na trhu.

Dále chce Kia v Evropě začít u každé nové modelové řady nabízet minimálně jednu elektrifikovanou variantu (mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid nebo elektromobil). Nakonec „Plán S“ zmiňuje cíl ročního prodeje 500.000 elektromobilů po celém světě. Této hranice chce Kia dosáhnout do roku 2026. V Evropě tak mají do stejného období zastávat čistě elektrické modely více než 20 % celkových prodejů značky.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

dnes | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků