Kia odhalila plány do budoucna: Elektromobily hrají prim, nový model uvede příští rok

Korejská značka dává nahlédnout do svých plánů. Ročně chce prodávat půl milionu elektromobilů.

Kia u svých elektrických modelů e-Niro a e-Soul zažívá úspěch, přičemž hlavně v Evropě lze citelně vidět stále silnější popularitu elektromobilů, která má v následujících letech stabilně růst. Není tedy divu, že hlavním pilířem takzvaného „Plánu S“ je u korejské značky výrazné zaměření na celkovou elektrifikaci a příchod nových čistě elektrických modelů.

Kia Ceed SW a XCeed do zásuvky mají české ceny. Těsně se vejdou pod milion

Kia Ceed SW a XCeed do zásuvky mají české ceny. Těsně se vejdou pod milion

Přesněji plánuje Kia do roku 2025 nabídku celkem 11 různých elektromobilů po celém světě, z čehož velké procento padne evropskému trhu, a to napříč několika kategoriemi vozidel včetně sedanů, SUV či MPV. V každém roce za posledních pět let zaznamenala Kia zvýšení prodejů svých elektromobilů a na této vlně se chce v ještě rychlejším tempu držet s novou generací takto poháněných vozidel.

První vlaštovku z nové generace elektromobilů Kia máme očekávat v Evropě v roce 2021. Bude stát na zbrusu nové unikátní platformě pro elektrické vozy značky, půjde o crossover a zajistí dojezd přes 500 kilometrů na jedno nabití, společně s rychlonabíjením trvajícím méně než 20 minut. Vzpomenout můžeme třeba na koncept Imagine (v galerii), který by takovému popisu odpovídal.

Korejci mají možná nejlepší systém sledování mrtvého úhlu. Takto funguje v Kie Sorento

Korejci mají možná nejlepší systém sledování mrtvého úhlu. Takto funguje v Kie Sorento

V plánu značky je přitom nabízet elektromobily s dnes rozšířenou 400V architekturou a rovněž modernější a schopnější 800V architekturou, kterou do podvědomí sériových vozů uvedlo Porsche Taycan. Kia chce takto zamířit na různé cílové skupiny a nabízet jak cenově dostupnější elektrická auta, tak vlajkové modely s tou nejlepší možnou specifikací. Využití 800V architektury však nechce značka nechat pouze těm nejdražším modelům, jednoduše záleží na zaměření vozu a jeho umístění na trhu.

Dále chce Kia v Evropě začít u každé nové modelové řady nabízet minimálně jednu elektrifikovanou variantu (mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid nebo elektromobil). Nakonec „Plán S“ zmiňuje cíl ročního prodeje 500.000 elektromobilů po celém světě. Této hranice chce Kia dosáhnout do roku 2026. V Evropě tak mají do stejného období zastávat čistě elektrické modely více než 20 % celkových prodejů značky.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků