Kia Niro má třetí pohon. Nyní jej na 380 kilometrů pohání pouze elektřina

Kia na domácím veletrhu elektromobilů v Jeju představila plně elektrickou verzi crossoveru Niro.

Je to jako u sesterského Hyundai Ioniq. I Niro se nyní nabízí se třemi druhy pohonu. Na výběr je full hybrid, plug-in hybrid s možností dobíjení baterií ze sítě, a nyní i plný úplný elektromobil.

Auto ideově vychází ze stejnojmenného konceptu Niro EV, ovšem sériová podoba se blíží ostatním variantám. Elektrickou verzi poznáte podle speciálních nárazníků s modrými doplňky a šípovitým tvarem denního svícení ve spodní části. 

Maska chladiče je kvůli aerodynamice a skutečnosti, že za nárazníkem již chladič není, zcela zaslepena. Ta tygři tlamu už jen připomíná. Právě zde se ale nachází zásuvka pro dobíjení. Odlišné jsou i sedmnáctipalcové disky, opět plného tvaru pro lepší aerodynamickou účinnost.

Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Ze zatím uvolněných technických údajů vyplývá, že Kia nabídne dvojici verzí, které se budou lišit kapacitou akumulátorů. Základ s kapacitou 39,2 kWh nabídne dojezd 240 kilometrů na jedno nabití. Připlatit si půjde za verzi s kapacitou 64 kWh. Tehdy ujedete až 380 kilometrů mezi nabíječkami.

Bližší informace si Kia zatím schovává. Elektrické Niro ale nebude zaostávat v oblasti bezpečnostních asistentů. Seznam bude zahrnovat i pokročilejší ovládání v pruzích a varování před nárazem zezadu. Automobilka již na Niro EV obdržela přes 3 tisíce předobjednávek.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků