Kia Niro má třetí pohon. Nyní jej na 380 kilometrů pohání pouze elektřina

Kia na domácím veletrhu elektromobilů v Jeju představila plně elektrickou verzi crossoveru Niro.

Je to jako u sesterského Hyundai Ioniq. I Niro se nyní nabízí se třemi druhy pohonu. Na výběr je full hybrid, plug-in hybrid s možností dobíjení baterií ze sítě, a nyní i plný úplný elektromobil.

Auto ideově vychází ze stejnojmenného konceptu Niro EV, ovšem sériová podoba se blíží ostatním variantám. Elektrickou verzi poznáte podle speciálních nárazníků s modrými doplňky a šípovitým tvarem denního svícení ve spodní části. 

Maska chladiče je kvůli aerodynamice a skutečnosti, že za nárazníkem již chladič není, zcela zaslepena. Ta tygři tlamu už jen připomíná. Právě zde se ale nachází zásuvka pro dobíjení. Odlišné jsou i sedmnáctipalcové disky, opět plného tvaru pro lepší aerodynamickou účinnost.

Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Ze zatím uvolněných technických údajů vyplývá, že Kia nabídne dvojici verzí, které se budou lišit kapacitou akumulátorů. Základ s kapacitou 39,2 kWh nabídne dojezd 240 kilometrů na jedno nabití. Připlatit si půjde za verzi s kapacitou 64 kWh. Tehdy ujedete až 380 kilometrů mezi nabíječkami.

Bližší informace si Kia zatím schovává. Elektrické Niro ale nebude zaostávat v oblasti bezpečnostních asistentů. Seznam bude zahrnovat i pokročilejší ovládání v pruzích a varování před nárazem zezadu. Automobilka již na Niro EV obdržela přes 3 tisíce předobjednávek.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků