Elektrická Kia Niro je realitou. Komunikuje s chodci, v Česku bude letos

šofér  |  09. 01. 2018 12:05  |  [212.37.64.xxx]

vypadá to, že elektromobilita je čím dál reálnější. Neříkám že to bude do 5 let, ale za 10 už možná ano.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 01. 2018 12:15  |  [89.176.140.xxx]

Vyhledove zatim spise ustup ropaku. Na masovy prechod (zejmena v osobni doprave) neni pripravena infratstruktura. A uvidime, jestli se nakonec neprosadi spise/jeste palivove clanky.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 01. 2018 11:05  |  [188.120.212.xxx]

s masovejsim prechodem taky temer nikdo nepocita, teda pokud se masovym prechodem nepredpoklada prechod za dobu treba 30-40 let kdy jiz spalovaci technika bude zrejme dosti vzacna v te osobni doprave

Odpovědět  |   | 
runner42  |  09. 01. 2018 19:20

I přes masivní mediální masírku se tržní podíl elektromobilů na nově registrovaných vozidlech v ČR rok od roku snižuje a z maxima 0.12% (rok 2015) je aktuálně na 0.1% (2017).
Nevím tedy, co vám připadá čím dál reálnější, při tomto trendu za 5 let bude tržní podíl pěkná kulatá nula.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  10. 01. 2018 00:08  |  [82.99.180.xxx]

Masivní mediální masírka, jak říkáš, je jednoduše způsobena tím, že se čím dál výrobců zaměřuje právě na elektromobily a spousta z nich představuje koncepty apod. :)

Z rozdílu dvou desetin procenta bych rozhodně nedělal nějaké velké závěry, lidé prostě čekají na novou generaci LEAFu a Modelu 3. S příchodem Kia Niro EV/ Hyundai Kona elektromobily osloví zase o něco více lidí.

Vzhledem k tomu, že na elektromobily není v ČR prakticky pro obyčejného člověka žádná dotace, jsou to celkem slušné čísla.

Na druhou stranu, alespoň vám haterům elektromobility padá další téma, když se ty vaše slavné prognózy o nahrazení celého vozového parku elektromobily během roku, nedejbože dne, ukazují jako naprosté sci-fi. :D

Píšu to po několikáté, podle všeho se na 10 tisíc provozovaných elektromobilů v ČR dostaneme zhruba za 5 let, výměna byť jen poloviny vozového parku za elektromobily je u nás bez zavedení nějakých významějších dotací otázka několika desetiletí. :)

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 01. 2018 07:21

Jasně, slušná čísla Lidi prostě čekají na novou Kiy Niro, to je jasný jako facka

Jako jsou to slušná čísla, to bezesporu, na vozidlo které šikanuje a týrá svého majitele to určitě slušná čísla jsou, dokonce s potenciálem malého růstu neboť lze statisticky doložit, že existuje ještě nějaký neobsazený tržní podíl u zbývající populace masochistů. Tedy pokud se na to díváme deformovaným pohledem elektrohejla.

Pohledem přes tržní podíl nebo počet registrovaných vozidel bohužel o slušných číslech může mluvit jen naprostý šílenec, vždyť počet elektromobilů nedosahuje ani počet hadráků Velorex z padesátých let.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 01. 2018 11:19  |  [188.120.212.xxx]

pises blbosti, drtiva vetsina lidi neresi cim je auto pohanene, ale cenu, naklady na provoz a to jak je to auto omezuje, tedy parametry kde j z tech faktoru zatim BEV neplni pro masovej prodej, jenze to se postupne bude menit

je to uplne stejne jako kdys se z koni prechazelo na auta, zezacatku melo auto jen spoustu nevyhod, a kolik dnes potkas na silnicich koni? (krom tech co prevazi v privesu za autem)

cena BEv klesa bude klesat tak jak se bude zlevnovat vyroba baterii a jak vyrobci postupne ptejdou na masovejsi vyrobu BEV, prunik ceny se ocekava nekdy do 10 let, pak bude BEV zrejme levnejsi nez podobne auto se spalovaci technikou, a tim jak bude rust infrastruktura pro dobijeni, tim spousta lidi zacne mit tu moznost ze nebudou omezovany provozem BEV tak jako by je to omezovalo dnes, staci se podivat na to jak Tesle pomaha sit Superchargeru, aneb kdys maj lidi kde nabijet, tak to proste kupuji, a ze Tesla prodava rocne 100 tisic aut s prumerem ceny nad 80 tisic dolaru proto se taky evropsti vyrobci spojili v projektu Ionity, protoze pochopili ze potrebuji taky takovou sit nabijecek aby zajistili svejm zakaznikum snadny provoz BEV nejen okolo komina

ono uplne stejne by to bylo se spalovacima motorizacema, kdyby nebyla cerpaci stanice co par kilaku, tak se taky takove auto bude hur provozovat, mas sice dojezd na nadrz treba 700-1200km, jenze kdyby byla cerpacka treba co 150km, a tys bydlel treba 60km od ni, a vedel ze tam bude fronta treba na 2 hodky nez natankujes, protoze se tam bude sjizdet k natankovani vsechno z okoli treba 80 kilaku, tak bys taky zrejme takove auto ani nemel

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 01. 2018 15:16

To je zcela normální v US nebo Austrálii, pumpa klidne 250 km daleko. Prostě se bere barel domů nebo se rozvazeji. A v autě je druhá nádrž nebo kanystry, suma sumarum na 3000 km dojezd, i víc. A víš co? Ani jeden elektromobil.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 01. 2018 16:51  |  [188.120.212.xxx]

v US a Australii ani jeden elektromobil? jo aha jasne

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 01. 2018 22:35

V oblastech kde je k pumpě 200 kilometrů není ani jeden elektromobil. Samozřejmě ani jiné neužitečné hračky. Protože tam jsou trochu jiné požadavky na auta.

Odpovědět  |   | 
jean  |  11. 01. 2018 07:46  |  [194.127.26.xxx]

Ale v takej oblasti nie sú ani ľudia, na čo by tam bol elektromobil

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  10. 01. 2018 14:05  |  [82.99.180.xxx]

Tesel se za rok 2017 prodalo v ČR 80, myslím, že vzhledem k vysoké ceně Modelu S a X je to hodně pěkný číslo. :) Za rok 2016 to bylo 62 kusů.

Manipuluješ, nikdo nikoho nenutí si elektromobily kupovat, jak jsem řekl, v ČR na ně prakticky dotace na soukromé osoby nejsou. Pokud někomu elektromobil vyhovuje a chce si ho koupit, jeho volba. :) Ty hejle. :D

Pokud se nepletu, nový elektromobil se solidní baterkou pod 800 tisíc nekoupíš, spíš je cena kolem milionu. Co se nabíjecích stanic týče, v ČR to pořád nějaká extra hitparáda není.
Nech trh trhem a uvidíš, jak bude situace vypadat za rok nebo za dva. :)

Nehledě na fakt, že o elektromobilech velká část lidí u nás stále neví nebo o nich nemají mnoho informací. :)

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 01. 2018 16:55  |  [188.120.212.xxx]

o elektromobilech hlaven sposuta lidi v diskuzich lze, vetsinou ve spojeni s negativy, ale lze se samozrejme i ohledne pozitiv, nastesti tyhle war-fora zajimaj jen mizivou cast lidi, a ty lidi co se tim nechavaj ovlivnit to casem stejne zjistej a pak treba zmenej nazor, elektromobilita tak jak je dnes vnimana se v podstate neda zastavit nejakym tlachanim na forech, je to jiz jak politicka tak spolecenska otazka, otazkou je tedy jen kdy to nastane, ne jestli to nastane....nastesti pro nas co jim elektromobilita nevadi a treba ji i uvitame

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  10. 01. 2018 19:25  |  [37.188.132.xxx]

Zajímavým faktem je, že Tesla modelem 3 pouze potvrdila, že BEV je neživotaschopný k masovému nasazení. Proč? Tesla model 3 má aku o kapacitě 50 kWh a "cz" cena dle Alzy je 1,1 mil. Kč. Její produkt je "prémiový". Výkon 192 kW. Dalším do party je Nissan Leaf 2018, aku 40 kW, 110 kW za 850.000 Kč. Tesla tedy nepředvedla vůči "obyčejným" výrobcům automobilů nic. Zhola nic. Tedy kromě marketingové masáže. Je to sexy značka zachraňující planetu?
BEV tedy stále zůstává pouze jakousi technickou kuriozitou. Výkony "prémiových" modelů Tesly jsou dozajista impozantní. Ale jsou určeny pro publikum movité (Model S). Mě zajímá maximálně ona kategorie vozidel Model3/e-Golf/Leaf a tam za milion dostanu co? Za rozměrově podobný vůz "klasické" koncepce, jsem na cca 500.000 Kč (100 kW dojezd 600 km). Pokud se ovšem zaměřím pouze a jenom na základní mobilitu, jsem schopen se spokojit dokonce s 1/4 této částky. A jsem mobilní. Ano výkonově se dostáváme do kategorie 60 kW. Ale dojezd není ničím omezen. 600 km je běžná norma. Můžu "pojezdit" co chci, kdy chci. BEV by byly vynikající do města a okolí. Ale tam se cenově jen tak nedostanou. Třeba VW eUP 60kW, dojezd až 160 km za 600.000 Kč. Za tuto částku si mám koupit věc s dojezdem 160 km? A co si budeme povídat i výkonnostní parametry odpovídají 60 kW.
Ale ok, nebudu si kupovat 1 vůz za 15 let, ale jednou za 30 si pořídím BEV . Tak doufám, že to alespoň staví z hliníku. Velmi nerad bych se dostal do stavu, kdy mi elektromotor a baterie propadnou prorezivělou karoserií na zem .
Jistý model vývoje počítá s provozem cca 55 milionů plně elektrických vozů ( BEV, FCEV ) v roce 2050 z celkového počtu 250 milionů vozidel v EU28. To bych viděl tak nějak realisticky. Zbytek bude z velké části hybridní. Ale jak vidno spalovací motory budou stále hrát podstatnou roli. Bez ohledu co si politici a obecný lid myslí.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  10. 01. 2018 20:27  |  [82.99.180.xxx]

"Tesla tedy nepředvedla vůči "obyčejným" výrobcům automobilů nic."
Doporučuji mrknout na mapu Superchargerů v Evropě. :) Pokud vím, žádné jiné vybudované nabíječky zatím neumožňují takový nabíjecí výkon.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  10. 01. 2018 20:53  |  [82.99.180.xxx]

Nehledě na to, že ani nevím o automobilce, která by měla nějakou síť nabíjecích stanic vůbec. :) A ty provozované v ČR např. od ČEZu vůbec neumožňují tranzitní dopravu, protože se nedá platit jednorázově, ale musíš mít čip, který ovšem platí pouze pro ČEZácký stanice.

Odpovědět  |   | 
udea  |  10. 01. 2018 09:05  |  [90.178.233.xxx]

Ale je to škoda jako druhý auto do rodiny , když se to používá na ten účel k čemu bylo vyrobeno, třeba na dojíždění ze satelitu do města atd. je to super.
Není problém s autem co má reálný dojezd 100 Km za rok nakroutit 20 tis. Km s dobíjením jen pohodlně doma v noci v garáži.

Podle mě by tár desítek tisíc takových aut mohlo sloužit v rodinách i dnes,ale lidi se toho bojí, o cenu nejde spousta lidí dá za spalováka i více jen aby se mohli ukázat před sousedem.

O infastrukturu taky nejde, to auto při nájezdu 20 tis. Km vezme tak 1/3 běžné spotřeby rodinného domu. Dá se říct, že bojler na teplou vodu,nebo 15 let stará zdevastovaná lednička+pár obyč žárovek vezme víc produ. Když to přepočítám na trvalej příkon je to 340 Watů 24 hodin denně 356 dní v roce a na to se dá ujet 20 tis. Km

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 01. 2018 22:41

Minulý měsíc mi ČEZ zamítnul elektrický kotel, protože v domě už jsou čtyři a další nepovolí. Praha, moderní čtvrť, novostavba.

Takže promiňte, ale představa jak bude v pohodě zapojit elektromobil, vyvolává jen útrpný úsměv..

Odpovědět  |   | 
udea  |  11. 01. 2018 11:16  |  [90.178.233.xxx]

Naštestí dneska zatím na elektromobil nemusí být ohledně dobíjení žádné povolení čezu,
takže jestli tam máte normální zásuvku co udrží rychlovarnou konvici, fén, pračku,myčku nebo obdobné spotřebiče, tak bez problému nabijete elektromobil na 200 Km dojezdu za noc tj za 8-10 hodin.

Při více jak 300 Km denně už budou začínat problémy, musí se dobíjet na tři fáze, vyšší jistič atd. znáte to.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  12. 01. 2018 08:27

200 km v normálních podmínkách dá, a to si řekněme upřímně, tak možná Model S, řekněme v 60kWh verzi.

Jeho baterka se z běžné zásuvky (při dobíjení 3.5 kW) bude dobíjet 21 hodin
Na vše ostatní potřebujete povolení a rezervaci příkonu.

Za vašich 8 hodin by se dobila baterie na 28 kWh. Jestli chcete urazit normálním způsobem jízdy 200km při spotřebě 12kWh / 100km (ano 12, protože ztráty), hodně štěstí.

Odpovědět  |   | 
R2  |  12. 01. 2018 13:13  |  [46.39.176.xxx]

Ono kdyz zacnete ty podminky kombinovat, tak zjistite, ze lide ubyvaji. Treba pokud zkombinuji "druhý auto do rodiny", " doma v noci v garáži" a "o cenu nejde".
Spousta lidi nema 2. auto, takze chce univerzal. Ti co maji 2. auto zase mnohdy nemaji 2 garaze, a v garazi spise nechavaji 1. auto. A nakonec spousta lidi kupuje drahe spise to 1. auto, 2. auto za milion bude celkem vyjimecna zalezitost. Myslim, ze nebude jednoduche najit desitky tisic lidi, kteri chteji provozovat 2. auto, zaroven maji misto v garazi a jsou za 2. auto ochotni dat pomerne znacnou sumu.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 01. 2018 11:08  |  [188.120.212.xxx]

spousta lidi ceka na novejsi modely s vetsi kapacitou baterie, kuprikladu Model 3 ma stale predobednano prez 900 lidi z CR, kdyby je Tesla dodala do CR v jeden rok, razem by prodeje BEV v CR vzrostly asi 8x , znam i dva lidi co cekaji na novej Leaf, ja cekam na elektrickou Konu, proste spousta lidi je pripravena na to si poridit BEV, ale spouste lidem proste zatim nedostacuje BEV v nejakem tom parametru, jenze to se dost meni s tim jak prichazi nove a nove modely BEV na trh

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 01. 2018 15:05

Spousta lidí je připravená si to koupit, jen to musí mít jiné parametry? 😂
Tady se člověk fakt nasměje.

Já jsem taky úplně připravený se oženit s tou santusačkou z ulice, jen co bude mít vizáž Megan Fox a prachy Rotschildů. Prý už ale brzo.

Ty registrace jsou komické o po odečtení reexportu zůstávají doslova jednotky kusů. Prostě ůlet jako jezdit do práce hovnocucem, ale proč ne, jen nepředstírejte, že je to normální.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 01. 2018 16:56  |  [188.120.212.xxx]

spousta lidi je pripravena si koupit ledacos, treba i Ferrari, ale holt tam je parametr ktery jim v tom brani, treba cena a docela verim ze dostupne BEV pro prumerne klienty automobilek bude driv, nez to dostupne Ferrari

Odpovědět  |   | 
Saman  |  10. 01. 2018 16:58  |  [188.120.212.xxx]

elektromobilita se resi a seriove vyrabi smesnych cca 8 let pred rokem 2009 se nevyrabel zadny elektromobil seriove, byli to jen prestavby a nebo kosovky takze ano ted mas kecy, a za 10-15 let budes brecet nad tim co si pindal do diskuzi za hovadiny

Odpovědět  |   | 
Net  |  09. 01. 2018 23:05  |  [212.67.93.xxx]

Elektromotor má v podstatě samé výhody. Co je pořád problém je, kde elektromotor vezmě energii. Palivové články, baterie, superkondenzátory a výroba elektřiny z klasického nebo alternativního paliva mají spoustu ýhod a nevýhod a žádná metoda není ve všem lepší než ostatní, každá má svá specifika.

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  10. 01. 2018 09:07  |  [83.240.17.xxx]

Kam tě vede slepá vášeň člověče. Budoucnost je vodík.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 01. 2018 02:11

Přesně tak a taky tou budoucností zůstane

Odpovědět  |   | 
Saman  |  09. 01. 2018 16:33  |  [188.120.212.xxx]

cekam spise na sesterskou elektrickou Konu, doufam ze bude mit stejneou kapacitu baterie a cenovku tak do 800 tisic abych nesel moc na dřeň

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 01. 2018 14:55

Můžete si sám vyzkoušet, jak moc super to je. Počkejte, až se vám rozsvítí kontrolka rezervy a hurá na výlet ze satelitu do centra a zpět. K tomu si zakažte možnost dotankovat a užívejte pocit pohody.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  10. 01. 2018 14:56

Patři k příspěvku udea.

Odpovědět  |   | 
udea  |  10. 01. 2018 18:52  |  [37.48.49.xxx]

Zkouším to každý den, rok a půl a bez problému jen to jen o zvyku. Možná to bude tím, že pohled na ukazatel baterie který má více jak 50% až tak neznervóznuje jako oranžový oko.
Skutečný hladový oko, když je dojezd menší než 3 Km jsem zažil jen 2x a to plánovaně, když jsem chtěl vidět želvu...
Zastavení, nebo nouzový dobíjení nikdy.

Když je třeba jet dál, tak si jen prohodíme s manželkou auta, dá se naplánovat to tak aby jsme oba nemuseli cestovat každý svým autem více jak 100 Km ve stejný čas.

Máte pravdu, že to omezuje nejsem EV zaslepenec ,ale alespoň si člověk pěkně naplánuje den, aby nejezdil nesmyslně a hlavně si musím dát pozor,abych nic nezapoměl když jedu na zakázku (bych se pro to nemohl vrátit)

Mě dávají smyl hlavně ty městská auta s dojezdem do100- 200 Km, protože to o kterém diskutujem se dálky stejně nedá použít, nebo to je opruz jak jste psal s tím souhlasím.
Ale kolem komína je fakt OK někdy si to vyzkoušejte, dají se ty auta půjčit

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků

Nejčtenější články

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy Škoda na krytech motorů

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy …

Napadlo vás někdy, co se skrývá pod logy na krytech motorů vozů Škoda nebo Seat? Video odhaluje očekávanou pravdu.

6.  4.  2018 | | 104 N/A
Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Šk…

Depozitář slavné italské karosárny Bertone jde do dražby. Ve stozích skic byl objeven poklad – pravděpodobně kresba první generace Škody Octavia!

26.  3.  2018 | | 92 N/A
Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto je nová vlajková loď VW!

Volkswagen Touareg III poprvé naživo: Toto …

Třetí generace Volkswagenu Touareg si dnes odbude světovou premiéru v Pekingu. My jsme však měli možnost si vůz detailně prohlédnout už na začátku března během prezentace v Hamburku.

23.  3.  2018 | | 84 N/A
Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková …

Volkswagen připravil novinku pro čínský trh. Lavida Plus představuje novou generaci modelu Lavida. Premiéru zažije tento měsíc v Pekingu.

11.  4.  2018 | | 9 N/A
Další oběť Nürburgringu: Totální havárie Porsche Cayman GT4 Clubsport

Další oběť Nürburgringu: Totální havárie Po…

Na Nürburgringu začala sezona 2018. Hned v úvodu to při závodech odnesl jeden exemplář modelu Porsche Cayman GT4 Clubsport.

26.  3.  2018 | | 7 N/A