Elektrická Kia Niro je realitou. Komunikuje s chodci, v Česku bude letos

Na český trh s osobními vozy by se nový elektromobil měl dostat v závěru tohoto roku

Kia to s elektrickou budoucností myslí velmi vážně. Už nyní nabízí sériově vyráběný Soul EV, plug-in hybridy Optimu a Niro a chystá mnoho dalších novinek. Do roku 2025 podle jejích představitelů nabídne nejméně 16 modelů s minimálně částečně elektrifikovaným pohonem. Například v roce 2020 to bude automobil využívající k výrobě elektřiny palivový článek.

Na právě probíhajícím veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas nyní prezentuje koncept budoucího elektromobilu Kia Niro EV.

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

Na rozdíl od většiny jiných výrobců Kia nepoužívá baterii typu Li-On, nýbrž lithium - polymerové. Její kapacita je velmi solidních 64 kWh. Energie z ní proudí do motoru 150 kW. Na jedno nabití by se měla posádka dostat do vzdálenosti přes 380 kilometrů. 

To jsou podstatně lepší hodnoty než ty, o nichž se spekulovalo ještě v závěru minulého roku. Tehdy se totiž předpokládalo, že Niro EV, stejně jako vůz Ioniq sesterské značky Hyundai dostane baterii s kapacitou pouze 28 kWh. To by stačilo na dojezd necelých 200 kilometrů.

Jednou ze zajímavostí, která se na konceptu objevuje, je příď, do které je zakomponovaný interaktivní displej. Jelikož se počítá s tím, že automobil bude ponejvíce používán v městském prostředí, bude posádka prostřednictvím tohoto displeje komunikovat s chodci, kteří se nacházejí v okolí automobilu. Současně se jim dostane také zvukového výstražného znamení z namontovaných reproduktorů. Zvuk motoru, je totiž, stejně jako u jiných elektromobilů, na blížící se nebezpečí upozornit nemůže.

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Pro jistotu bude ještě vůz vybaven soustavou kamer, které řidiči poskytnou informace o tom, kde všude se kolem vozu chodci nacházejí a jakým směrem se pohybují.

Design interiéru se nese v poněkud minimalistickém duchu. To má vytvářet pocit bezpečí a klidu. Přesto však kabina nepostrádá řadu zajímavých detailů. Kia však v tiskové zprávě slibuje, že tento nový typ elektromobilu nabídne větší interakci uživatelů s novými technologiemi a vlastnostmi.

Niro se prodává také jako hybrid a plug-in hybrid. Niro  měří na délku 4355 mm,  je široká 1800 mm a má výšku 1535 mm.

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik