Elektrická Kia Niro je realitou. Komunikuje s chodci, v Česku bude letos

Na český trh s osobními vozy by se nový elektromobil měl dostat v závěru tohoto roku

Kia to s elektrickou budoucností myslí velmi vážně. Už nyní nabízí sériově vyráběný Soul EV, plug-in hybridy Optimu a Niro a chystá mnoho dalších novinek. Do roku 2025 podle jejích představitelů nabídne nejméně 16 modelů s minimálně částečně elektrifikovaným pohonem. Například v roce 2020 to bude automobil využívající k výrobě elektřiny palivový článek.

Na právě probíhajícím veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas nyní prezentuje koncept budoucího elektromobilu Kia Niro EV.

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

Na rozdíl od většiny jiných výrobců Kia nepoužívá baterii typu Li-On, nýbrž lithium - polymerové. Její kapacita je velmi solidních 64 kWh. Energie z ní proudí do motoru 150 kW. Na jedno nabití by se měla posádka dostat do vzdálenosti přes 380 kilometrů. 

To jsou podstatně lepší hodnoty než ty, o nichž se spekulovalo ještě v závěru minulého roku. Tehdy se totiž předpokládalo, že Niro EV, stejně jako vůz Ioniq sesterské značky Hyundai dostane baterii s kapacitou pouze 28 kWh. To by stačilo na dojezd necelých 200 kilometrů.

Jednou ze zajímavostí, která se na konceptu objevuje, je příď, do které je zakomponovaný interaktivní displej. Jelikož se počítá s tím, že automobil bude ponejvíce používán v městském prostředí, bude posádka prostřednictvím tohoto displeje komunikovat s chodci, kteří se nacházejí v okolí automobilu. Současně se jim dostane také zvukového výstražného znamení z namontovaných reproduktorů. Zvuk motoru, je totiž, stejně jako u jiných elektromobilů, na blížící se nebezpečí upozornit nemůže.

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Pro jistotu bude ještě vůz vybaven soustavou kamer, které řidiči poskytnou informace o tom, kde všude se kolem vozu chodci nacházejí a jakým směrem se pohybují.

Design interiéru se nese v poněkud minimalistickém duchu. To má vytvářet pocit bezpečí a klidu. Přesto však kabina nepostrádá řadu zajímavých detailů. Kia však v tiskové zprávě slibuje, že tento nový typ elektromobilu nabídne větší interakci uživatelů s novými technologiemi a vlastnostmi.

Niro se prodává také jako hybrid a plug-in hybrid. Niro  měří na délku 4355 mm,  je široká 1800 mm a má výšku 1535 mm.

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 88 příspěvků