Elektrická Kia Niro je realitou. Komunikuje s chodci, v Česku bude letos

Na český trh s osobními vozy by se nový elektromobil měl dostat v závěru tohoto roku

Kia to s elektrickou budoucností myslí velmi vážně. Už nyní nabízí sériově vyráběný Soul EV, plug-in hybridy Optimu a Niro a chystá mnoho dalších novinek. Do roku 2025 podle jejích představitelů nabídne nejméně 16 modelů s minimálně částečně elektrifikovaným pohonem. Například v roce 2020 to bude automobil využívající k výrobě elektřiny palivový článek.

Na právě probíhajícím veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas nyní prezentuje koncept budoucího elektromobilu Kia Niro EV.

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

Na rozdíl od většiny jiných výrobců Kia nepoužívá baterii typu Li-On, nýbrž lithium - polymerové. Její kapacita je velmi solidních 64 kWh. Energie z ní proudí do motoru 150 kW. Na jedno nabití by se měla posádka dostat do vzdálenosti přes 380 kilometrů. 

To jsou podstatně lepší hodnoty než ty, o nichž se spekulovalo ještě v závěru minulého roku. Tehdy se totiž předpokládalo, že Niro EV, stejně jako vůz Ioniq sesterské značky Hyundai dostane baterii s kapacitou pouze 28 kWh. To by stačilo na dojezd necelých 200 kilometrů.

Jednou ze zajímavostí, která se na konceptu objevuje, je příď, do které je zakomponovaný interaktivní displej. Jelikož se počítá s tím, že automobil bude ponejvíce používán v městském prostředí, bude posádka prostřednictvím tohoto displeje komunikovat s chodci, kteří se nacházejí v okolí automobilu. Současně se jim dostane také zvukového výstražného znamení z namontovaných reproduktorů. Zvuk motoru, je totiž, stejně jako u jiných elektromobilů, na blížící se nebezpečí upozornit nemůže.

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Pro jistotu bude ještě vůz vybaven soustavou kamer, které řidiči poskytnou informace o tom, kde všude se kolem vozu chodci nacházejí a jakým směrem se pohybují.

Design interiéru se nese v poněkud minimalistickém duchu. To má vytvářet pocit bezpečí a klidu. Přesto však kabina nepostrádá řadu zajímavých detailů. Kia však v tiskové zprávě slibuje, že tento nový typ elektromobilu nabídne větší interakci uživatelů s novými technologiemi a vlastnostmi.

Niro se prodává také jako hybrid a plug-in hybrid. Niro  měří na délku 4355 mm,  je široká 1800 mm a má výšku 1535 mm.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

dnes | Radek Pecák
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků