S předchozí generací NIRO HEV byla letos cesta do Chorvatska - střední Dalmácie se 4 osobami + zapnutá klima + plný kufr za 4.3 l./ 100 km.
Tiež mám takú skúsenosť,3x Chorvatsko za 4,5l cez Rakúsko .
Čím více hejtů, tím více se daný vůz líbí. Takže vidím, že Kia ví co čeští zákazníci chtějí. Máme designově unikátní suv v čistém benzínu, hybridu, plug-in hybridu. Vybere si každý. Moderní a vybavené. Cena je supr, stojí jako Corolla, jen o dvěstě dražší než Scala na podovozku A0 a výrazně levnější než Tiguan. Pokuď sedne design, není co řešit.
Moderní a vybavené? Za 750 tisíc a nemá ani LED světla? S tím tady chtějí prorazit? Není divu, že to člověk normálně ani nepotká.Scala v podobný výbavě je o čtvrt mega levnější a dynamicky tenhle křáp pobije i s litrovým tříválcem.
Skodovku si koupi jenom debil. Ty se nekupuji, ty se fasuji. Nebo znas nekoho, kdo nemam v hlave nasrano a vyhodil by sve penize za skodovku dobrovolne?
Ano znam. Vice k tvemu aprostemu prispevku nema cenu psat.
na fotkách je vidět H4? Tys naletěl odborům a koupils škodovku o kterou mají zájem jen ministerstva nebo ten, kdo má odhlučněnou garáž aby neslyšel jak vrčí čerpadlo dochlazení turba?
Hele, debile, podívej se, co obsahuje základní výbava toho korejskýho sráče (nedávno jsi mě tu učil stahovat ceníky, tak se posnaž, zmrde). Pak se přijď omluvit, cucáku.
škodovky se fasují a hodně tam, kde nemají řidiči občanky a ještě škodovka neumí vyrobit hybrid a včil scala končí i cng.
Tyvole, fakt chcípni s těmi kecy.Škoda nepotřebuje sračkoidní hybrid, když jede dávno o dvě úrovně jinde, a tupá Kojota jen čumí.
Kompakt za mega co jede 160 a zrychluje jako šnek, no to je kauf.
Ta cena teda nic moc u mestkyho poskakovadla do kolon. Kona je ve dobre vybave za 700k, ale je to koncici model.
To jo, no... za tu cenu je už pomalu nový Tucson HEV a to bude větší a svižnější než toto.
Tucson je docela král poměru cena výkon hlavně u HEV či PHEV. Za ty peníze nabízí kus dobře vybaveného auta.
Škoda těch několik set kilo navíc za hybridní technologii , která způsobuje při dobíjení nádhernou reálnou spotřebu 8 litrů benzínu a vic.Tohle je země jedno auta do rodiny, země kde víc něž 50% obyvatel neparkuje u svého RD atd... a hybridní režimu ze se tak uplatňuje nejvíc tak na parkovišti supermarketu....
S předchozí generací NIRO HEV byla letos cesta do Chorvatska - střední Dalmácie se 4 osobami + zapnutá klima + plný kufr za průměr spotřeby 4.3 l./ 100 km.
A ty si myslíš že na tzv západě, nemluvě o Asii má většina obyvatel svůj RD?
Kolik to má krátkodobou spotřebu při dobíjení, ti může být celkem fuk, pokud bude celková smíšená spotřeba kolem 5-6 litrů, což bude. Tak co jsi tím chtěl říct?A další věc, co to píšeš o parkování u svého RD? Toto je klasický hybrid, ne plug-in, ten zásuvku nepotřebuje.Hybridní režim se uplatňuje kdykoliv, auto si to řídí samo podle situace, jízda na spalovací motor, případně pomoc od elektromotoru, pak zase z kopce dobíjí baterku, namísto brždění, atd., atd. To s tím parkovištěm u supermarketu jsi asi měl na mysli jízdu čistě na elektriku, že?No nic, radši se nevyjadřuj k něčemu, čemu nerozumíš...
No ještě, že máme ty mlátiče slámy.
Na druhou stranu, i tak je to auto neskutečně těžký. Provozní hmotnost skoro 1600 kilo, když hatch nižší střední třídy má o tři metráky míň, to je úchylný. A v reálným provozu ten hatch bude jezdit se stejnou nebo nižší průměrnou spotřebou, takže pokud člověk nechce auto jen vyloženě do města, nemá tenhle hybrid moc smysl.
Spotřeba bude určitě nižší, než by měl stejný model čistě na benzín. Hybrid je taková náhrada na diesel, řekl bych. Ale s bonusem, že ve městě dokáže spotřebu díky elektromotoru stlačit ještě níž než diesel. Zajímalo by mě, kolik lidí by volilo čistě benzinovou verzi, pokud by byla k dispozici. Protože třeba u Toyoty většina zákazníků kupuje hybrid, i když je k dispozici i čistý benzin.
Je otazka, kolik lidi by volilo auto na cisty benzin, kdyby nabizeli obdobne vykonne motorizace. Protoze napr. ta 1.6 je dost slaba. A pokud chci do corolly nebo drive do aurisu neco silnejsiho, muzu jen hybrid.
Diesel má smysl pro delší trasy, dálnice. Hybrid na dálnici nic neušetří a bude žravější. Na lítání po městě není vůbec diesel vhodný.
To jsem si taky myslel, že hybrid na dálnici neušetří. Ale není to tak. Po 4 letech používání hybridu a najetí 100 tis. km mohu říct, že i při dlouhé dálniční jízdě je spotřeba hybridu nižší než čistého benzinu.
Napiš o jaké auto jde a vysvětli, kolik ti to žere při ustálené rychlosti 130 km/hod a porovnáme to s klasickým benzínovým autem. To co uvádíš je neměřitelné a nic neříkající. A pokud sis všiml, tak já psal o dieselovém motoru na dálnici. Pokud v testech u hybridní Corolly 2.0 uvádí spotřebu při 130 km/hod kolem 7 litrů, tak to není zrovna na rekord. Podobnou spotřebu uvádí i u verze s 1.8 l motorem.
Mám Lexus GS 450h, je to 3,5 litr 6-válec, kombinovaný výkon kolem 340 koní. Když jsem s tím jezdil dlouhé trasy do DE a zpátky, kde z 1000 km bylo asi 920 dálnice a zvládl jsem to v pohodě kolem 7 litrů. Tempomat jsem měl na 130. Nevím, kolik to bere při ustálené 130, takový údaj mi PP neposkytuje. Ale, že to je úspornější než Volvo S80 2,5 diesel 150 kW, co jsem měl předtím, tak to vím určitě. Tu samou trasu jsem jezdil taky a pod 7 jsem se dostal málokdy. Jinak, celková spotřeba za cca 100 tis km je u Lexusu 7,4 a u Volva byla 7,5 :-) Jezdil jsem s oběma auty cca stejně a to ten Lexus je mnohem živější. Je možné, že na dálnici té spotřebě prospívá, že ta eCVT drží otáčky kolem 1000-1200, u S80 to bylo min dvojnásobek. Pak do kopečku pomáhá elektro a z kopečku se zase nabíjí baterka. Je to vidět na tom battery monitoru na displeji.
Každé auto snad umí resetovat údaje na palubním počítači. Tedy najedu na dálnici, nastavím rychlost na tempomatu a resetuji údaje. Nejsem si jist, že to tak je. U hybridních Toyot se uvádí, že elektřina pomáhá do rychlosti 115 až 120 km/hod. Při 130 už by to mělo být jen na spalovacím motoru. Zdá se mi to až moc optimistická spotřeba, když se podívám, co uvádí v testech, dálnice 8 l/100 km, kombinovaná 7.2 l/100km.
No to jo, resetovat umí, takže pak jedině udělat reset, držet to na 130 a pak po nějaké minutě odečíst hodnotu průměrné spotřeby po resetu, to by šlo. Já to myslel tak, že okamžitou spotřebu mi to neukazuje v číslech, ale je tam takový grafický ukazatel.Elektřina v hybridech Toyoty pomáhá v každé rychlosti. To, co myslíte vy, je jízda jenom čistě na elektřinu. To máte pravdu, nové Toyoty i Lexusy umí čistě na elektřinu do cca. 130, starší systém HSD umí čistě na elektřinu jenom do nějakých 65, myslím, že je to 40 mph. Takže elektřina pomáhá i při 130 a i vyšší rychlosti, když potřebuji rychle akcelerovat, vidím to na to displeji. A to se pak ušetří palivo.Já mám v TP průměrnou spotřebu 6,1 l/100 km. Ale to je ještě podle staré metodiky NEDC. Takže jezdím vlastně o min. 20% nad normovanou spotřebu. Ale v létě jsem měl cykly, kde jsem se přiblížil i 6,5 a to nemyslím podle PP, ale podle dotankování, zapisuji si každé tankování poctivě.Co jsem četl test Lexusu ES 300h (to má být nástupce GS), tak tam nebyl problém zajet spotřebu pod 6 na sto. Ale zase, už to je jenom 4-válec 2,5 litru a nižší výkon i dynamika.
Někdy na jaře jsem cvičně zkoušel, kolik ten můj benzínový krám bere na dálnici při tempomatové rychlosti 125 km/hod. Po cca 40 km jsem tam měl, dle palubního počítače, 6,6 l/100 km. Reálně to bude jistě trochu vedle.
Pamatuji si, že obvykle jsem tankoval na Rozvadově, a to se mi PP resetuje automaticky (spotřeba od posledního tankování). Po počátečních hodnotách přes 10, když jsem svižně odjížděl z benzinky se to pak ustálilo po pár km na spotřebě kolem 6,5-7 a tempomat jsem měl na 130, reál je tak 125 km/h. Záleží na profilu tratě, ale spotřebu pod 7 se mi v pohodě povedlo při tomto tempu udržet až do cíle, co bylo cca. 340 km, vše dálnice kromě posledních 5 km. Někdy jsem v cíli měl i 6,6.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.