Kia Niro – nové SUV s hybridním pohonem

Kia Niro – nové SUV s hybridním pohonem
  • První exkluzivní fotografie modelu Niro vypovídají o sportovním a současně praktickém charakteru novinky
  • Světová premiéra hybridního SUV Niro proběhne v únoru 2016 na autosalonu v Chicagu 2016
  • Hybridní hnací ústrojí bylo vyvinuto speciálně pro zbrusu nový model

Praha, 12. ledna 2016 – Kia odhalila první oficiální fotografie své sportovní a současně praktické novinky Niro – zbrusu nového SUV s hybridním pohonem (HUV), které bezpochyby osvěží kategorii kompaktních SUV na mnoha světových trzích.

Za stylistickým ztvárněním modelu Niro stála vlastní návrhářská centra automobilky Kia v Kalifornii a v korejském Namyangu, jimž se podařilo do nového vozu promítnout praktičnost a estetickou přitažlivost kompaktního SUV v kombinaci s elegantní aerodynamickou karoserií a jemně tvarovanými povrchy.

Na zvýšených bocích v zadní části vozu, které tomuto HUV propůjčují atletický postoj, zaujmou vysoce posazené koncové svítilny s LED zdroji, završující celkově úhledný design celé zádi. Štíhlá charakteristická křivka modelu Niro společně se zadními okny zdůrazňuje uhlazený boční profil vozu a zároveň dává větší prostor robustním podběhům kol.

Zbrusu nové Niro je vůbec prvním modelem značky, který bude využívat novou specializovanou platformu Kia určenou pro eko-automobily. Toto hybridní SUV by díky zcela novému hybridnímu ústrojí (maloobjemový zážehový motor v kombinaci s el. pohonem) mělo dosahovat hladiny emisí CO2 pod 90 g/km (v kombinovaném režimu, na základě nového evropského jízdního cyklu NEDC).

SUV Niro s hybridním pohonem se veřejnosti představí letos v únoru 2016 na autosalonu v Chicagu 2016. Automobilka Kia tím současně demonstruje, jakého pokroku dosáhla ve své nabídce pohodlných a současně zábavných vozů stojících v čele hnutí za mobilitu s nízkými emisemi.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků