Kia Naimo: elektrický koncept ze Soulu

Automobilka Kia včera na autosalonu v jihokorejském Soulu představila prototyp elektromobilu Naimo.

Název této studie byl údajně odvozen z korejského výrazu „ne-mo“, jež znamená něco jako „hranatý tvar“. A vzhled tohoto vozíku tomuto jménu nezůstává nic dlužen, nicméně vyloženou krabici na kolech nečekejte. Stroj se vyznačuje absencí středových sloupků a druhým párem dveří zavěšených vzadu a otevíraných proti směru jízdy, což má citelně zlepšovat přístup zejména k zadním sedadlům. Za povšimnutí stojí specifické dvacetipalcové lité ráfky nazouvající (jak jinak) pneumatiky se sníženým valivým odporem. Vzhled prototypu Kia Naimo byl inspirován asijskou keramikou, která se vyznačuje asymetrickými tvary promítajícími se podle autorů třeba do střechy nebo ztvárnění předních svítilen složených z LED.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tyto nepravidelnosti mají oživovat jinak celkem jednoduché, mírně „krabicoidní“ tvary karoserie. S tímto pojetím souzní také ztvárnění čtyřmístného interiéru. Jisté sepjetí s přírodou naznačuje dřevo korejského dubu, z něhož jsou vyrobeny obklady dveří, lišta v horní části palubní desky i celá podlaha. V prostoru pro posádku najdeme také specifický papír „han-ji“, také ostatní prvky prostoru pro posádku jsou vyrobeny ručně (což ale u prototypu zase až tak nepřekvapí).

Klepněte pro větší obrázek

O pohon studie Kia Naimo se stará synchronní elektromotor s permanentními magnety (PMSM) dosahující nejvyššího výkonu 109 koní (80 kW) a točivého momentu 280 Nm. O přísun energie se stará li-ionový akumulátor 27 kWh uložený pod podlahou zavazadlového prostoru. Prototyp Kia Naimo má dosahovat rychlosti až 150 km/h, průměrný dojezd na jedno nabití má činit 200 km. Speciální dobíjecí soustava má být schopna doplnit 80 % energie za pouhých 25 minut.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků