Kia Naimo: elektrický koncept ze Soulu

Automobilka Kia včera na autosalonu v jihokorejském Soulu představila prototyp elektromobilu Naimo.

Název této studie byl údajně odvozen z korejského výrazu „ne-mo“, jež znamená něco jako „hranatý tvar“. A vzhled tohoto vozíku tomuto jménu nezůstává nic dlužen, nicméně vyloženou krabici na kolech nečekejte. Stroj se vyznačuje absencí středových sloupků a druhým párem dveří zavěšených vzadu a otevíraných proti směru jízdy, což má citelně zlepšovat přístup zejména k zadním sedadlům. Za povšimnutí stojí specifické dvacetipalcové lité ráfky nazouvající (jak jinak) pneumatiky se sníženým valivým odporem. Vzhled prototypu Kia Naimo byl inspirován asijskou keramikou, která se vyznačuje asymetrickými tvary promítajícími se podle autorů třeba do střechy nebo ztvárnění předních svítilen složených z LED.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tyto nepravidelnosti mají oživovat jinak celkem jednoduché, mírně „krabicoidní“ tvary karoserie. S tímto pojetím souzní také ztvárnění čtyřmístného interiéru. Jisté sepjetí s přírodou naznačuje dřevo korejského dubu, z něhož jsou vyrobeny obklady dveří, lišta v horní části palubní desky i celá podlaha. V prostoru pro posádku najdeme také specifický papír „han-ji“, také ostatní prvky prostoru pro posádku jsou vyrobeny ručně (což ale u prototypu zase až tak nepřekvapí).

Klepněte pro větší obrázek

O pohon studie Kia Naimo se stará synchronní elektromotor s permanentními magnety (PMSM) dosahující nejvyššího výkonu 109 koní (80 kW) a točivého momentu 280 Nm. O přísun energie se stará li-ionový akumulátor 27 kWh uložený pod podlahou zavazadlového prostoru. Prototyp Kia Naimo má dosahovat rychlosti až 150 km/h, průměrný dojezd na jedno nabití má činit 200 km. Speciální dobíjecí soustava má být schopna doplnit 80 % energie za pouhých 25 minut.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků