Kia Motors Slovakia vyrobila počas prvého roku viac ako 140 tisíc vozidiel

V piatok, 7. decembra 2007, uplynul rok od zahájenia sériovej výroby  v prvom európskom závode Kia pri Žiline. Počas tohto obdobia sa spoločnosti Kia Motors Slovakia podarilo plynulo spustiť sériovú výrobu troch verzií európskeho modelu cee’d a športovo úžitkového modelu Sportage. Počas prvých 12 mesiacov výroby zišlo z liniek závodu viac ako 140 000 áut, pričom najväčšiu časť, a to 65%, tvoril 5-dverový hatchback cee’d. 

Výroba v závode Kia Motors Slovakia bola zahájená v decembri minulého roku výrobou 5-dverového modelu cee’d. Športovo úžitkový model Sportage sa do výroby zaviedol v júni 2007 a o necelý mesiac neskôr, sa v závode spustila výroba rodinného kombi cee’d_sw. Poslednou verziou uvedenou do výroby so šesťtýždňovým predstihom bol trojdverový športový pro_cee’d. Výrobné technológie závodu sú flexibilné a všetky modely sa vyrábajú na rovnakých linkách v zmiešanej výrobe. Od zahájenia výroby bolo zo závodu vyexpedovaných na európske trhy viac ako 136 000 automobilov.

V spoločnosti Kia Motors Slovakia v súčasnosti pracuje 2 700 zamestnancov, z čoho je 2 350 ľudí zamestnaných priamo vo výrobe a zvyšok tvoria inžinieri, technici a administratívni pracovníci. Výroba prebieha v dvoch pracovných zmenách. Druhá zmena bola spustená v marci tohto roku a na plnú výrobnú kapacitu nabehla v mesiaci máj. Závod Kia v súčasnosti produkuje priemerne 750 automobilov denne a je jediným na Slovensku, ktorý má svoju vlastnú výrobu motorov. Kia vyrába štyri typy motorov - dva benzínové a dva dieselové.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků