Nahlédněte do interiéru nejluxusnějšího SUV Kia. I s šestiválem se vejde do milionu

Kia u chystaného velkého SUV potvrzuje, že luxus jí není cizí. Této novinky se však v Evropě bohužel nedočkáme.

Na nové velké SUV lákala Kia už během letošního autosalonu v Soulu, kde předvedla respektu hodný koncept Masterpiece. Z něj automobilka během krátké doby potvrdila a již zveřejnila i fotky produkční verze, která ponese známé označení Mohave. Známé tedy spíše korejskému publiku, jelikož do Evropy se novinka nepodívá.

Rovněž na starém kontinentu by však zákazníci bezpochyby ocenili luxusně pojatý interiér s třemi řadami sedadel. Druhá řada může být přitom specifikována pro dvojici pohodlnější sedaček, nebo lavici pro tři osoby. První dvě řady budou také dostupné s funkcí vyhřívání a odvětrávání a druhá řada nebude postrádat ani samostatné ovládání klimatizace. Toto řešení u nás můžete znát třeba z obřího BMW X7.

Nová Kia Xceed má české ceny. Vejde se pod půl milionu, za příplatky se nestydí

Nová Kia Xceed má české ceny. Vejde se pod půl milionu, za příplatky se nestydí

Celá kabina působí komfortně se sedačkami čalouněnými prošívanou kůží, přičemž stejný materiál najdete i na bočnicích dveří a spodní straně palubní desky. Zbytek doplňuje obložení dřevem a detaily z broušeného hliníku.

Před řidičem se poté objevuje digitální přístrojový štít o velikosti 12,3palce, který teď mimochodem Kia poprvé přivádí na evropský trh skrze crossover XCeed. Tomu vedle sekunduje širokoúhlá obrazovka infotainmentu, plynule zakomponovaná do černě lesklého panelu palubní desky, který před spolujezdcem vyplňuje grafika ambientního osvětlení.

Kia i Audi se pouští do koloběžek. Jejich elektrická vozítka ujedou až 20 kilometrů

Kia i Audi se pouští do koloběžek. Jejich elektrická vozítka ujedou až 20 kilometrů

Ve vrcholném SUV se objevuje také možnost bezdrátového dobíjení telefonu a na středové konzoli lze zahlédnout volič pro celkem šest jízdních režimů – Comfort, Eco, Sport, Sand (písek), Mud (bláto) a Snow (sníh). S pohonem všech kol a funkcí redukce převodů má být totiž Mohave schopné také v terénu.     

Jedinou motorizací dostupnou v Jižní Koreji bude naftový třílitrový šestiválec o výkonu 188 kW (256 koní) a točivém momentu 560 N.m, který je spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou. Na tamním trhu začne Mohave na částce 47.000.000 wonů, tedy v přepočtu asi 918.000 Kč.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků