Kia Mesa: v Evropě bez šance

Jak to tak bývá, automobilky připravují své modely dle toho, na jaký trh budou mířit. Velké SUV zatím v Evropě místo nemají.

Oživeno 30. 7.: Přidány další fotografie produkční verze.

Pokud nějaká automobilka připraví vůz, který se vymyká obvyklým třídám a ještě k němu nenabídne moderní naftový motor, pak v podstatě nemá šanci na solidní evropské prodeje. Není proto divu, že přišla zpráva o modelu Mesa, která evropské řidiče nepotěší.

Tento bezmála pět metrů dlouhý vůz totiž do Evropy nakonec vůbec nepůjde a bude určen jen pro americký trh. Původně to vypadalo, že by Evropa mohla dostat opravdu velké a vcelku levné SUV, ale nyní je jasné, že tomu tak nebude.

Ostatně o tom, že by se Mesa v Evropě prosazovala jen těžko, hovoří i motory. Šestiválec o objemu 3,5 litru s výkonem 260 koní doplní v budoucnu i osmiválcový benzínový agregát. Kia dokonce uvažuje o nasazení většího naftového agregátu, i ten by ale měl být určen jen pro americké zákazníky.

Jednoduše řečeno Kia Mesa je příliš velká, příliš benzínová a příliš americká na to, aby měla úspěch v konzervativní Evropě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Kia Mesa koncept
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První detaly produkční verze

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků