Kia Mesa: v Evropě bez šance

Jak to tak bývá, automobilky připravují své modely dle toho, na jaký trh budou mířit. Velké SUV zatím v Evropě místo nemají.

Oživeno 30. 7.: Přidány další fotografie produkční verze.

Pokud nějaká automobilka připraví vůz, který se vymyká obvyklým třídám a ještě k němu nenabídne moderní naftový motor, pak v podstatě nemá šanci na solidní evropské prodeje. Není proto divu, že přišla zpráva o modelu Mesa, která evropské řidiče nepotěší.

Tento bezmála pět metrů dlouhý vůz totiž do Evropy nakonec vůbec nepůjde a bude určen jen pro americký trh. Původně to vypadalo, že by Evropa mohla dostat opravdu velké a vcelku levné SUV, ale nyní je jasné, že tomu tak nebude.

Ostatně o tom, že by se Mesa v Evropě prosazovala jen těžko, hovoří i motory. Šestiválec o objemu 3,5 litru s výkonem 260 koní doplní v budoucnu i osmiválcový benzínový agregát. Kia dokonce uvažuje o nasazení většího naftového agregátu, i ten by ale měl být určen jen pro americké zákazníky.

Jednoduše řečeno Kia Mesa je příliš velká, příliš benzínová a příliš americká na to, aby měla úspěch v konzervativní Evropě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Kia Mesa koncept
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První detaly produkční verze

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 59 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků