Kia Magentis: vrcholná Kia v novém hávu

Na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku strhla Kia plachtu z nové generace modelu Optima, u nás známého jako Magentis.

Segment střední třídy má ode dneška nový přírůstek v podobě Kiy Optima. Ta byla představena na důležitém autosalonu v New Yorku, kde se široké veřejnosti představují vesměs americké novinky. Toto představení se ovšem týká i nás. Kia Magentis u nás sice není zrovna prodejním trhákem, ale již několik let má i zde svou základnu majitelů. Příbuzný model Hyundai Sonata přichází se svěžím vzhledem a zajímavými motory, které mají uspokojit i ty náročnější skupiny motoristů, celkově má být nový Magentis velkým posunem vpřed, aby mohl konečně pořádně zatopit evropské konkurenci. Pojďme se tedy na tuto manažerskou Kii podívat trochu detailněji.

Vzhled nového modelu jistě není pro pozorného čtenáře žádnou novinkou a o zejména po nedávném úniku, který naznačoval, že debut tohoto modelu je už opravdu na spadnutí. Kia při vyvíjení tohoto modelu uplatnila svoje nejaktuálnější designové trendy, jejichž vliv můžeme v současnosti vidět už takřka na každém modelu - dynamické tvary, „šikmá světla“, či charakteristická maska chladiče se tedy nevyhnuly ani novému Magentisu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Za velice zajímavou považujeme robustně působící záď, která u jihokorejských výrobců nebyla v minulosti až natolik k vidění a ani zkosení střechy nepůsobí nejhůře, i když zákonitě obírá zadní cestující o prostor nad hlavami. Když už jsme v úvodu zmínili příbuznost s Hyundai Sonata, pak ještě dodejme, že vůz je po technické stránce takřka shodný a výhody těží mj. ze společné platformy a odlehčené konstrukce. Oproti předchozí verzi model i trochu povyrostl a to na rozměry 4 843 mm x 1 828 mm x 1 455 mm, avšak ve výsledku o nějakých radikálních změnách nemůže být řeč. Opomenout nesmíme ani vcelku velkorysý rozvor 2 749 mm slibující dostatek místa pro zadní cestující
.

Z pohledu na nabídku agregátů, je taktéž zřejmé, že ani zde se Kia od Sonaty příliš neodchýlí. Stěžejnými jednotkami jsou zde dva čtyřválce (šestiválec byste zde hledali marně), přeplňovaný dvoulitr s výkonem 274 koní a atmosférický 2,4 l Theta II disponující výkonem 200 koní. Tato verze agregátu navíc poslouží pro vývoj hybridního systému, který si bude možné do Magentise objednat nejdříve příští rok na podzim. Všechny motory jsou kombinovatelné se šestistupňovým automatem disponujícím funkcí Sportmatic zabezpečující rychlejší řadění.

Kia Magentis bude navíc disponovat vcelku slušnou doplňkovou výbavou zahrnující různé elektronické prvky od systému kontroly tlaku v pneumatikách až po systém kontroly trakce, či asistenta pro rozjezd do kopce, jako drobnost zmiňme, že o multimediální palubní systém se postaral Microsoft

První modely budou k dispozici v Severní Americe již v létě. Kdy se dostane nová Kia zde do Evropy, prozatím automobilka neupřesnila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kia Optima/Magentis
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků