Kia Magentis 2,0 CVVT, levný prostor (test)

Chcete si dopřát velký vůz střední třídy s dobrou výbavou, svěžím designem a komfortními vlastnostmi. Co takhle zkusit korejskou klasiku Kia Magentis...
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nový vzhled, Komfortní interiér
  2. Zavazadelník, Motor, Spotřeba, Jízda s Magentisem
  3. Zhodnoceni, Plusy a mínusy, Cena, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Moderní design, moderní technologie, slušná výbava a hlavně výborná cena je hlavní zbrani nové generace Magentise. Vůz střední třídy má sice nelehké postavení vůči tradičním zástupcům tohoto segmentu, ale proti nim přináší řadu výhod, za které by se nemusely stydět ani ty nejprestižnější automobilky v Evropě.

Zda je pokrok vůči minulé generaci opravdu znatelný a zda má Magentis šanci na dobré prodeje zkusíme odhalit v našem testu. K němu jsme získali Magentis s dvoulitrovým benzínovým čtyřválcem s častováním ventilů CVVT v nejvyšší výbavě EX+. 

Exteriér

Zcela nový vzhled přinesl Magentis ve své nove generaci. Typické korejské tvary nyní vystřídaly nové, více „evropské“, které si na nic nehrají. Usedlejší karosérie klasického sedanu nepřináší výraznější emoce. To není ovšem na škodu, protože tento sedan je zaměřen na jiné zákazníky, než na ty, kteří hledají sportovní vyžití nejen za volantem, ale i při pohledu.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Magentis může s konkurencí směle bojovat i v rozměrech. Vnější rozměry, ale hlavně rozvor staví tento vůz do horní poloviny dnešní střední třídy. Na délku měří 4 735 mm, na šířku 1 805 mm, na výšku 1 480 mm a rozvor má hodnotu 2 720 mm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přední světlomety jsou pojaty na dnešní dobu mírně netradičně a jejich zaoblení v rozích přední části vozu nesou odkaz minulých generací korejských vozů. Celkově pak působí Magentis zepředu moderně, ale typickému zaškatulkování se nevyhne. Identita je prostě okamžitě jasná. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také zadní světla nejdou v duchu poslední módy a jak použité materiály tak tvarování jsou přísně konzervativní. Na druhou stranu právě zadní světlomety přinesly vozu dávku důstojnosti. Magentis totiž v reálu vypadá skvěle při pohledu zezadu, nebo zboku a mohutnost je dána právě touto části.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tvarování víka zavazadeníku jakožto typického sedanu, do boku protažené zadní světla a zadní nárazník přidávají na oné mohutnosti. Dle mého názoru je zadní partie nejlépe sladěnou části karosérie. Škoda, že přední část jde svou vlastní cestou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opět platí, že detaily tvoří celek a přestože je Magentis ve svých vnějších tvarech poměrně jednoduchý vůz, který nehýří extravagancí a snahou návrháře ukázat světu, že umí kreslit, je to designově klidné a čisté auto. Konzervativnější řidiči si zde určitě přijdou na své.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Interiér 

Konzervativní tvary exteriéru se u Magentise přenášejí i do kabiny. Zde najdete tvary, které sice nepůsobí jednolitě a palubní deska se může pyšnit rozmanitými tvary, přesto vše působí moc usedle. Použité materiály odpovídají cenové relaci tohoto vozu. Nejsou ani příliš laciné, ani příliš bohaté. Tvrdé plasty s dobrou povrchovou úpravou zde střídají měkčené materiály na správných místech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Nevím, zda si v dnešní době umím vůbec představit korejské auto bez klasických digitálních hodin. Ty jsou asi doživotní a nedílnou součástí. Jednoduché tvarování a materiály najdete nejen na středovém panelu. Kia také v dnešní době nabízí v základní výbavě pouze přípravu pro autorádio a za příplatek vám do automobilu přidá i autorádio. To ovšem není integrované, což přináší výhody i nevýhody.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Velmi zdařilý je dekorační materiál, kterým jsou některé části interiéru potaženy. Vroubkovaná stříbrno-černá dekorace výborně oživila jinak konzervativní interiér. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Velmi povedený je panel přístrojů. Netypické provedení s velmi zajímavým podsvětlením působí sice jako by zde nepatřil, ale celkovou konzervatičnost to alespoň na okamžitě zmírní. Přístroje jsou velmi dobře čitelné i za silného slunce a to i přesto, že se nachází pod čirým plexi, které umí sluneční paprsky odrazit přímo do očí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vnější zrcátka a okna se ovládají na madle dveří a nádrž si otevřete také na čalounění dveří. Ostatní ovládače pak najdete na palubní desce vlevo od volantu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Testovaný vůz dostal v příplatkové výbavě kožené čalounění, které ani v horkých dnech neobtěžovalo. Velmi dobře tvarované sedačky si v tomto provedení nesou jeden malý nedostatek. Kůže, kterou jsou čalouněny je velmi hladká a pokud se posadíte v klasickém oblečení budete v nich klouzat. Nepomůže ani boční vedení, protože to klouže stejně. Pokud tedy pojedete ostřejším tempem v zatáčkách budete si muset trochu pomáhat v udržení dobré polohy. Druhým drobnějším nedostatkem byla délka sedáku. Ten by mohl být o pár centimetrů delší, při své výšce 188 cm totiž neposkytoval dostatečnou podporu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek

Obdobná je situace i na zadních sedačkách, které vykazují stejné přednosti a nedostatky jako ty přední. Při ostřejší jízdě budete mírně klouzat, ale získáte za to pohodlnou jízdu v komfortních sedačkách. Pokud budete cestovat pouze ve čtyřech, můžete využít středovou loketní opěrku s držákem na nápoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Úložných a odkládacích schránek je v Magentisu průměrné množství a všechny najdete na klasických místech. Středový panel, loketní opěrka, přední schránka před spolujezdcem a pár dalších pojmou drobnosti. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I když se to z fotografií nemusí zdát, interiér Magentise je velmi komfortní a veškeré ovládání je přátelské, intuitivní a ergonomické. Poloha za volantem, naladění tvrdosti sedaček ale i další prvky přispívají k dobrému pocitu. Přestože není Magentis vybaven nejmodernějšími technologiemi je interiér velmi příjemný a útulný.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nový vzhled, Komfortní interiér
  2. Zavazadelník, Motor, Spotřeba, Jízda s Magentisem
  3. Zhodnoceni, Plusy a mínusy, Cena, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků