Kia Magentis 2.0 16V: dostupný komfort (zkušenosti)

Kia Magentis je ve své třídě trochu podceňovaným vozem. Pokud patříte mezi řidiče, kteří preferují pohodlnou jízdu, decetní design a nechcete přitom vydat ze své peněženky tučnou sumu, mohl by pro Vás být Magentis zajímavou volbou. Přečtěte si naše dlouhodobé zkušenosti s tímto modelem.
Kia Magentis 2.0 16V: dostupný komfort (zkušenosti)
Seznam kapitol
  1. Trocha historie, design, výbava a cena, motor
  2. Komfort, spotřeba a další provozní náklady, závěr, technické parametry

Trocha historie

V naších zeměpisných šířkách patří Magentis k vozům, na které narazíte na silnicích jen zřídka. Kia je v Česku známa především modely Rio, Sephia, Sportage, Sorento, Carnival a v poslední době také novinkou, mini-vozítkem Picanto.

 

Magentis nahradil v nabídce automobilky model Clarus. Je prvním vozem, na jehož vývoji Kia spolupracovala s automobilkou Hyundai, a díky tomu sdílí stejnou platformu se Sonatou. Vývoj nového modelu přišel na 50 miliónů EUR a trval rok a půl. Kia během prvního roku výroby prodala 25 tisíc kusů Magentisu v USA, což rozhodlo o nasměrování prodeje i do Evropy.  Roční produkce ve výrobním závodu Hwasung u jihokorejského Soulu je přibližně 130 000 kusů.

Decentní vzhled

Po dvou letech výroby prodělaná omlazující kůra přinesla světlomety projektového typu s tlakovými omývači, kliky a ozdobné lišty dveří v chromovém provedení a v neposlední řadě nové zadní světlomety připomínající rozkvetlou květinu. Přepracovaná příď je nyní výraznější. Vodorovné mřížkování masky chladiče nahradilo dosavadních devět mohutných svislých žeber. Zajímavostí určitě bude, že při spuštění výroby bylo mřížkování také vodorovné, ale posléze se změnilo v svislé, aby později dostalo opět vodorovné.

  

Přední nárazník s integrovaným spodním spoilerem doznal změn v podobě instalace kulatých mlhovek. Na zádi přibylo více chromu a nechybí třetí brzdové světlo. Tříprostorová karoserie se vyznačuje decentními liniemi s plynulými přechody. Vůz je v celku uhlazený, žádnou výstřednost na něm nenaleznete. Z bočního pohledu si mnoho kolemjdoucích myslí, že se jedná o sedan od Mercedesu. Nová sedmipaprsková kola z lehké slitiny vůz omlazují.

  

Klasický interiér

Pro čtyři cestující je uvnitř ve všech směrech místa dostatek díky velkorysému rozvoru 2700 mm. Páté místo na zadních sedačkách není příliš pohodlné, na cestování na delší vzdálenosti v pěti lidech raději zapomeňte. Jinak v prostorném interiéru jasně převládá šedá barva. Palubní deska je řešena klasickým způsobem do písmene T. Interiéru vévodí středový panel obložený leštěným dřevem což umocňuje luxusní charakter. Čtyřramenný kůži potažený volant je pouze výškově nastavitelný, zato padne skvěle do rukou. Všechny ovládací prvky jsou v dosahu řidiče, který si během chvíle na páčky a tlačítka intuitivně zvykne.

  

Co bychom ocenili, je ovládání rádia na volantu. Magentis nemá svojí vlastní audiosoustavu což je škoda. Je zde jen příprava pro montáž autorádia typizovaných rozměrů. Použité materiály v interiéru jsou příjemné na dotyk. Pohodlná a rozměrná přední sedadla poskytují vysoký komfort spolu s loketní opěrkou, která skrývá schránku na CD. Držák na nápoje je schován vedle řadící páky. Sedadla po faceliftu doznala změn, už nejsou tolik měkká a cestování na delší vzdálenosti je pohodlnější, cestující nepocítí větší únavu. Boční vedení patří k těm výraznějším.

Úložná schránka před spolujezdcem je prostorná s možností uzamčení. Za tmy oceníte osvětlení prostoru předních dveří a dobré nasvícení všech důležitých ukazatelů. Každého určitě potěší elektrické stahování předních i zadních okének ve kterých naleznete tónovaná izotermická skla.

Výbava a cena

Ve výbavě EX+ naleznete bezfreonovou elektronickou klimatizaci s čidlem kvality vzduchu a filtrem, centrální zamykání dveří s dálkovým ovládáním, stavitelný cyklovač stěračů, dálkové otvírání víčka nádrže a víka zavazadlového prostoru, kůží potaženou hlavici řadicí páky, vyhřívaná zpětná zrcátka i zadní sklo, hlníkové disky kol, elektronickou teleskopickou anténu, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek, imobilizér a autoalarm v klíči.

  

Ve výbavě na přání narazíte pouze na metalický lak, kožené čalounění či automatickou převodovku s možností sekvenčního řazení za 45tKč. Tempomat lze mít pouze se silnějším motorem.

Vůz v tomto provedení stál 549 000 Kč, přičemž prodejce poskytoval slevu 10% a autorádio s CD přehrávačem a metalízu. Silnější verze s 2,5 V6 vyšla ve své době na 599.000,- Kč. Stanovené ceny jsou více než příznivé a konkurenci přímo válcují. V autobazarech na ojetý Magentis narazíte jen zřídka a cena dvouleté ojetiny se bude pohybovat na hranici 300 tisíc Kč.

Jemný dvoulitr, účinné brzdy

Dvoulitrový šestnáctiventilový motor o výkonu rovných sto kilowatt je plně dostačující pro běžnou jízdu. Poměrně těžkému vozu uděluje dvoulitr s kroutícím momentem 184 Nm při 4500 ot./min. slušné dynamické vlastnosti. Pro bezpečné předjíždění se vždy vyplatí podřadit a motor vytočit, Magentis pak ochotně zrychluje. Musím však podotknout, že motor má i přesto velmi dobrý tah v širokém pásmu otáček od 2000ot./min. až po omezovač. Většinu řidičů potěší svým sametových chodem.

Brzdy made in Kia zastaví vůz ochotně a bez váhání. Kotouče na všech čtyřech kolech (vpředu s vnitřních chlazením) vybaveny protiblokovacím systémem a rozdělovačem brzdného tlaku jsou v dnešní době nutností, zejména u  takto těžkého korábu. Magentis zastaví ze stokilometrové rychlosti na průměrných 42 metrech. K brzdám samotným nemám žádnou výhradu, ale co mi vadí je vlnící se záď vozidla při razantním zpomalení, což je daň za měkké pohodlné odpružení.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Trocha historie, design, výbava a cena, motor
  2. Komfort, spotřeba a další provozní náklady, závěr, technické parametry
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků