Kia má poprvé výkonný manažerský vůz. Stinger pojede až 269 km/hod

Automobilka Kia v Detroitu představila vzhled a řadu technických údajů o zbrusu novém modelu Stinger. Pětimístný sedan se splývavou zádí bude k dispozici také s výkonným šestiválcem.
Kia má poprvé výkonný manažerský vůz. Stinger pojede až 269 km/hod

Kia Stinger je oficiální název nového modelu korejské automobilky, který se právě představuje na autosalonu v Detroitu.

Sportovní fastback má podle prvních fotografie velice sexy zadní partii, budoucí zákazníky lákají i zajímavé čerstvě zveřejněné technické údaje.

Kia například v tiskové zprávě uvádí, že rozvor novinky 290,6 centimetru přesahuje srovnatelnou hodnotu současných modelů Audi A4, Infiniti Q50, BMW 4 Grand Coupe a dokonce Luxus GS a Mercedes CLS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zadní partie je velmi elegantní, v interiéru vidíme jasnou inspiraci z letectví

Délka vozů činí 483,1 centimetru a šířka je bez jednoho milimetru 187 centimetru. Výška je pouze rovných 140 centimetrů.

Automobil bude primárně nabízen s pohonem zadních kol, ale možné bude rovněž objednání systému AWD. Základní pohonnou jednotkou (v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou) se stane zážehový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu válců dva litry. V otáčkách 6200 za minutu bude schopný maximálního výkonu 255 koní. Maximální točivý moment je udáván číslem 353 Nm.

Kia Sportage 2016 je pro Česko jiná než pro zbytek Evropy [první jízdní dojmy]

Kia Sportage 2016 je pro Česko jiná než pro zbytek Evropy [první jízdní dojmy]

Ještě podstatně lákavěji znějí data o verzi GT, do které se bude montovat vidlicový šestiválce 3,3 litru. Ten i díky dvojitému přeplňování vyprodukuje v šesti tisících otáčkách až 365 koňských sil a maximální točivý moment dosahuje 510 Nm. Zrychlení z nuly na stovku pak s ním nastane během 5,1 sekundy, maximální rychlost je 269  km/hod. Pro tuto verzi se budou dodávat také brzdové kotouče a třmeny Brembo.

Poprvé u značky Kia se v Stingeru použije nastavitelné odpružení DSDC. Řidič dostane k dispozici pět jízdních režimů - Eco, Sport, Comfort, Smart a Personal.

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

Ve výbavě vozu bude mimo dalších prvků také head-up displej a špičková audiosoustava.  V nejvyšší verzi se jedná o dílo výrobce Harman/Kardon s patnácti reproduktory a subwoofery pod předními sedadly.

Auto se na americkém trhu objeví ještě v průběhu letošního roku, informace o příchodu modelu na evropský trh zatím zveřejněny nebyly.    

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků