Kia láká na novou generaci Soulu. Opět ho uvede také v čistě elektrické verzi

Nová generace Kie Soul je nachystána k premiéře. Crossover by si měl nadále zachovat svou „funky“ povahu a design.

Kia nám oficiálně potvrzuje, že na podzimním autosalonu v Los Angeles opravdu ukáže třetí generaci stylového crossoveru Soul. Ve světě se předchozím generacím poměrně dařilo, na což se bude snažit navázat i novinka, ke které automobilka zveřejňuje první upoutávku.

Fotka ukazuje část zádě s typicky vertikálními svítilnami a logem Soul, umístěném v plastovém/gumovém dílů prodlužujícím okenní linie vozu. Z dřívějších maskovaných prototypů bylo ostatně zjevné, že nová generace naváže na předchozí verzi a její „krabicoidní“ proporce s oblejšími hranami.

Na vozech Kia a Hyundai se objeví solární panely. Nepůjde jen o elektromobily

Na vozech Kia a Hyundai se objeví solární panely. Nepůjde jen o elektromobily

Platformu si zřejmě nový Soul vypůjčí od současného modelu Stonic, respektive příbuzného Hyundaie Kona. Podle všeho by mohl narůst i rozvor náprav pro zvětšení prostoru pro cestující. Uvnitř se očekává architektura částečně vypůjčená z nynějších modelů značky, dotykový displej infotainmentu bude zřejmě trčet z palubní desky.

Pod kapotou bychom čekali dosavadní portfolio motorizací Kie s benzinovými jednotkami o objemu 1,0 a 1,6 litru. O možných naftových motorech se zatím pouze spekuluje. Každopádně bude ale Kia chtít uvést také plně elektrický Soul EV, jenž by přijel v několika specifikacích podle kapacity baterie a možného dojezdu.

Kia Ceed dorazí i jako plug-in hybrid. Nejdříve kombi, poté se uvidí

Kia Ceed dorazí i jako plug-in hybrid. Nejdříve kombi, poté se uvidí

V souvislosti s novým Soulem se dříve mluvilo také o vůbec první instalaci pohonu všech kol v rámci této modelové řady. V závislosti na motorizaci pak bude Soul určitě nabízen s možností manuální či automatické převodovky.

S představením na autosalonu v L.A. máme uvedení nového Soulu trh Evropy čekat během příštího roku. Po cenové stránce by se novinka nemusela tolik lišit od svého předchůdce, který teď u nás startuje na částce 394.980 Kč.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků