Kia láká na novou generaci Soulu. Opět ho uvede také v čistě elektrické verzi

Nová generace Kie Soul je nachystána k premiéře. Crossover by si měl nadále zachovat svou „funky“ povahu a design.

Kia nám oficiálně potvrzuje, že na podzimním autosalonu v Los Angeles opravdu ukáže třetí generaci stylového crossoveru Soul. Ve světě se předchozím generacím poměrně dařilo, na což se bude snažit navázat i novinka, ke které automobilka zveřejňuje první upoutávku.

Fotka ukazuje část zádě s typicky vertikálními svítilnami a logem Soul, umístěném v plastovém/gumovém dílů prodlužujícím okenní linie vozu. Z dřívějších maskovaných prototypů bylo ostatně zjevné, že nová generace naváže na předchozí verzi a její „krabicoidní“ proporce s oblejšími hranami.

Na vozech Kia a Hyundai se objeví solární panely. Nepůjde jen o elektromobily

Na vozech Kia a Hyundai se objeví solární panely. Nepůjde jen o elektromobily

Platformu si zřejmě nový Soul vypůjčí od současného modelu Stonic, respektive příbuzného Hyundaie Kona. Podle všeho by mohl narůst i rozvor náprav pro zvětšení prostoru pro cestující. Uvnitř se očekává architektura částečně vypůjčená z nynějších modelů značky, dotykový displej infotainmentu bude zřejmě trčet z palubní desky.

Pod kapotou bychom čekali dosavadní portfolio motorizací Kie s benzinovými jednotkami o objemu 1,0 a 1,6 litru. O možných naftových motorech se zatím pouze spekuluje. Každopádně bude ale Kia chtít uvést také plně elektrický Soul EV, jenž by přijel v několika specifikacích podle kapacity baterie a možného dojezdu.

Kia Ceed dorazí i jako plug-in hybrid. Nejdříve kombi, poté se uvidí

Kia Ceed dorazí i jako plug-in hybrid. Nejdříve kombi, poté se uvidí

V souvislosti s novým Soulem se dříve mluvilo také o vůbec první instalaci pohonu všech kol v rámci této modelové řady. V závislosti na motorizaci pak bude Soul určitě nabízen s možností manuální či automatické převodovky.

S představením na autosalonu v L.A. máme uvedení nového Soulu trh Evropy čekat během příštího roku. Po cenové stránce by se novinka nemusela tolik lišit od svého předchůdce, který teď u nás startuje na částce 394.980 Kč.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 71 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků