Kia láká na novou generaci Soulu. Opět ho uvede také v čistě elektrické verzi

Nová generace Kie Soul je nachystána k premiéře. Crossover by si měl nadále zachovat svou „funky“ povahu a design.

Kia nám oficiálně potvrzuje, že na podzimním autosalonu v Los Angeles opravdu ukáže třetí generaci stylového crossoveru Soul. Ve světě se předchozím generacím poměrně dařilo, na což se bude snažit navázat i novinka, ke které automobilka zveřejňuje první upoutávku.

Fotka ukazuje část zádě s typicky vertikálními svítilnami a logem Soul, umístěném v plastovém/gumovém dílů prodlužujícím okenní linie vozu. Z dřívějších maskovaných prototypů bylo ostatně zjevné, že nová generace naváže na předchozí verzi a její „krabicoidní“ proporce s oblejšími hranami.

Na vozech Kia a Hyundai se objeví solární panely. Nepůjde jen o elektromobily

Na vozech Kia a Hyundai se objeví solární panely. Nepůjde jen o elektromobily

Platformu si zřejmě nový Soul vypůjčí od současného modelu Stonic, respektive příbuzného Hyundaie Kona. Podle všeho by mohl narůst i rozvor náprav pro zvětšení prostoru pro cestující. Uvnitř se očekává architektura částečně vypůjčená z nynějších modelů značky, dotykový displej infotainmentu bude zřejmě trčet z palubní desky.

Pod kapotou bychom čekali dosavadní portfolio motorizací Kie s benzinovými jednotkami o objemu 1,0 a 1,6 litru. O možných naftových motorech se zatím pouze spekuluje. Každopádně bude ale Kia chtít uvést také plně elektrický Soul EV, jenž by přijel v několika specifikacích podle kapacity baterie a možného dojezdu.

Kia Ceed dorazí i jako plug-in hybrid. Nejdříve kombi, poté se uvidí

Kia Ceed dorazí i jako plug-in hybrid. Nejdříve kombi, poté se uvidí

V souvislosti s novým Soulem se dříve mluvilo také o vůbec první instalaci pohonu všech kol v rámci této modelové řady. V závislosti na motorizaci pak bude Soul určitě nabízen s možností manuální či automatické převodovky.

S představením na autosalonu v L.A. máme uvedení nového Soulu trh Evropy čekat během příštího roku. Po cenové stránce by se novinka nemusela tolik lišit od svého předchůdce, který teď u nás startuje na částce 394.980 Kč.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 110 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků