Kia láká na novou generaci Soulu. Opět ho uvede také v čistě elektrické verzi

Nová generace Kie Soul je nachystána k premiéře. Crossover by si měl nadále zachovat svou „funky“ povahu a design.

Kia nám oficiálně potvrzuje, že na podzimním autosalonu v Los Angeles opravdu ukáže třetí generaci stylového crossoveru Soul. Ve světě se předchozím generacím poměrně dařilo, na což se bude snažit navázat i novinka, ke které automobilka zveřejňuje první upoutávku.

Fotka ukazuje část zádě s typicky vertikálními svítilnami a logem Soul, umístěném v plastovém/gumovém dílů prodlužujícím okenní linie vozu. Z dřívějších maskovaných prototypů bylo ostatně zjevné, že nová generace naváže na předchozí verzi a její „krabicoidní“ proporce s oblejšími hranami.

Na vozech Kia a Hyundai se objeví solární panely. Nepůjde jen o elektromobily

Na vozech Kia a Hyundai se objeví solární panely. Nepůjde jen o elektromobily

Platformu si zřejmě nový Soul vypůjčí od současného modelu Stonic, respektive příbuzného Hyundaie Kona. Podle všeho by mohl narůst i rozvor náprav pro zvětšení prostoru pro cestující. Uvnitř se očekává architektura částečně vypůjčená z nynějších modelů značky, dotykový displej infotainmentu bude zřejmě trčet z palubní desky.

Pod kapotou bychom čekali dosavadní portfolio motorizací Kie s benzinovými jednotkami o objemu 1,0 a 1,6 litru. O možných naftových motorech se zatím pouze spekuluje. Každopádně bude ale Kia chtít uvést také plně elektrický Soul EV, jenž by přijel v několika specifikacích podle kapacity baterie a možného dojezdu.

Kia Ceed dorazí i jako plug-in hybrid. Nejdříve kombi, poté se uvidí

Kia Ceed dorazí i jako plug-in hybrid. Nejdříve kombi, poté se uvidí

V souvislosti s novým Soulem se dříve mluvilo také o vůbec první instalaci pohonu všech kol v rámci této modelové řady. V závislosti na motorizaci pak bude Soul určitě nabízen s možností manuální či automatické převodovky.

S představením na autosalonu v L.A. máme uvedení nového Soulu trh Evropy čekat během příštího roku. Po cenové stránce by se novinka nemusela tolik lišit od svého předchůdce, který teď u nás startuje na částce 394.980 Kč.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

dnes | AutoRevue.cz | 3 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků