Kia KV7: okřídlená studie v detailech

Prototyp Kia KV7 se má pokusit přesvědčit o tom, že MPV nemusí být jen strohým prostředkem k přepravě osob.

Právě probíhající autosalon v Detroitu se stal místem premiéry studie značky Kia s označením KV7, o jejíchž přípravách jsme psali naposledy minulý týden. Ačkoli se vyznačuje dosti hranatou karoserií, automobilka Kia tvrdí, že má „spojit internetem propojené skupiny přátel a všechny, kteří hledají dobrodružství“. To zní skutečně svérázně...

Nový koncept vznikl pod vedením Toma Kearnse, šéfdesignéra domácího stylistického střediska Kia Motors America, jenž ke vzniku vozu KV7 poznamenal: „Chtěli jsme zdůraznit, že ačkoli prakticky každá automobilka své modely MPV popisuje jako sportovní, každé skutečné MPV je ve své podstatě zkrátka prostou krabicí. Místo toho, abychom tuto krabici chtěli odstranit, nebáli jsme se ji spíše zdůraznit podobně jako u sériového modelu Soul. Tyto snahy vyústily v přímočaře pojaté, ale zároveň rafinované vozidlo zachovávající si funkčnost MPV, ale zároveň zohledňující individuální požadavky jednotlivých řidičů.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na rozdíl od většiny sériových MPV je studie Kia KV7 poněkud širší a nižší a má svislejší čelní okno. Přídi dominují pruhy svítilen složených z LED, jež se táhnou prakticky přes celou šířku přední části vozu. Linie karoserie jsou veskrze jednoduché, sportovní švih celku podporují dvacetipalcové lité ráfky. Až potud nic převratného, ale podívejme se na boční dveře. Přední pár je zavěšen vpředu a otevírá se konvenčním způsobem do stran, nicméně ten druhý se zdvihá vzhůru ve stylu supersportovních automobilů. Karoserie se obešla bez nutnosti instalace středového sloupku, takže vstupní otvor do interiéru je skutečně enormní a ničím nekomplikovaný. Při délce 4 873 mm, šířce 2 033 mm, výšce 1 729 mm a rozvoru náprav 3 100 mm nabízí Kia KV7 objemný a flexibilní interiér. Všech pět sedadel lze otáčet, v zadní části vozu může vzniknout jakýsi malý obývací pokoj, čímž Kia hodlá podporovat „otevřené sociální prostředí“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stylisté sáhli k použití pestrého a veselého spektra barev od světle krémové až po odstíny zelené. Podobně rozmanitá je škála použitých materiálů včetně týkového dřeva nebo vlny, nasvícení prostoru pro posádku zajišťuje soustava skrytých světelných zdrojů z LED. Palubní desce dominuje velký a členitý displej spojující v sobě ovládání zábavních systémů, navigace a klimatizace a po stisku startovacího tlačítka se posune o nějakých 15 cm blíže k řidiči. K dispozici je pochopitelně také bezdrátové připojení k internetu. Poslední díl mozaiky se nachází pod přední kapotou, kam byl usazen zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, přímým vstřikováním, přeplňováním a výkonem 285 koní (210 kW), jenž pohání také americké provedení sériového sedanu Optima.

O tom, zda a případně v jaké podobě by se mohla Kia KV7 začít vyrábět, zatím žádné informace nemáme. Soudě dle jejího vzhledu ale neočekáváme, že by něco podobného mohlo v nejbližší době spatřit výrobní linky...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia KV7
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků