Kia Koup: sázka na eleganci

Kia strhla v New Yorku plachtu z konceptu Koup. Automobilka spoléhá na elegantní vzhled a techniku hodnou pořádného sportovního kupé.

Světové autosalony jsou obvykle místem, kde automobilky prezentují velké množství svých studií. Výjimkou není ani jihokorejská automobilka Kia, která v posledních pár letech zapracovala na svém portfoliu a nabízí stále kvalitnější vozy. V zámoří překvapila studii s názvem Koup, tedy dvoudveřovým čtyřmístným kupé, které by svým sportovním potenciálem a neotřelým vzhledem mělo oslovit zejména mladé lidi.

Přední část vozu je navržena s ohledem na co nejlepší vzhled, dominuje ji velký nasávací otvor chlazení a podlouhlé přední světlomety. Při troše představivosti bychom se mohli zeptat, zda se designéři při jejich navrhování neinspirovali novým Superbem. Boční linie vozu je především hladká a bez rušivých elementů. Záď však může působit fádně a to i navzdory karbonovému difuzoru a zajímavě působícím světlům.
 
V interiéri najdou místo čtyři dospělí a to ve speciálně tvarovaných sportovních sedadlech. Pokud jste čekali nějakou futuristickou palubní desku, budete asi zklamaní, není na ní snad jediný prvek, který bychom si v dnešním běžném provozu neuměli představit. Během dne v interiéru určitě pochmurno, o dostatečný přísun přirozeného světla se postará prosklená střecha.
 
Koncept je prezentován v plně funkční podobě a tak pod kapotou nechybí kompletní pohonné ústrojí. Automobilka zvolila čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 290 koní. Motoru sekunduje šestistupňová sekvenční převodovka, distribuující výkon na kola přední nápravy.
 
Na seznamu použitých technologii figurují systémy jako ABS, ESP a systém elektronického ovládaní tlumičů CDC. Koncept by neselhal možná ani při crash testech, v případě nehody ochrání posádku, boční, čelní a hlavové airbagy. Za chromově-karbonovými 19-ti palcovými koly se ukrývají kotouče brzdové soustavy Brembo.
 
Uvidíme, do jaké míry se automobilka inspiruje tímto konceptem a kolik prvků z něj přetransformuje do sériové podoby. Vzhledem k jeho pojetí bychom se vsadili, že Koup nemá k výrobě daleko. Že by automobilka chtěla postavit konkurenta pro Imprezu či Lancer?   
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Koup
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků