Kia Koup: sázka na eleganci

Kia strhla v New Yorku plachtu z konceptu Koup. Automobilka spoléhá na elegantní vzhled a techniku hodnou pořádného sportovního kupé.

Světové autosalony jsou obvykle místem, kde automobilky prezentují velké množství svých studií. Výjimkou není ani jihokorejská automobilka Kia, která v posledních pár letech zapracovala na svém portfoliu a nabízí stále kvalitnější vozy. V zámoří překvapila studii s názvem Koup, tedy dvoudveřovým čtyřmístným kupé, které by svým sportovním potenciálem a neotřelým vzhledem mělo oslovit zejména mladé lidi.

Přední část vozu je navržena s ohledem na co nejlepší vzhled, dominuje ji velký nasávací otvor chlazení a podlouhlé přední světlomety. Při troše představivosti bychom se mohli zeptat, zda se designéři při jejich navrhování neinspirovali novým Superbem. Boční linie vozu je především hladká a bez rušivých elementů. Záď však může působit fádně a to i navzdory karbonovému difuzoru a zajímavě působícím světlům.
 
V interiéri najdou místo čtyři dospělí a to ve speciálně tvarovaných sportovních sedadlech. Pokud jste čekali nějakou futuristickou palubní desku, budete asi zklamaní, není na ní snad jediný prvek, který bychom si v dnešním běžném provozu neuměli představit. Během dne v interiéru určitě pochmurno, o dostatečný přísun přirozeného světla se postará prosklená střecha.
 
Koncept je prezentován v plně funkční podobě a tak pod kapotou nechybí kompletní pohonné ústrojí. Automobilka zvolila čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 290 koní. Motoru sekunduje šestistupňová sekvenční převodovka, distribuující výkon na kola přední nápravy.
 
Na seznamu použitých technologii figurují systémy jako ABS, ESP a systém elektronického ovládaní tlumičů CDC. Koncept by neselhal možná ani při crash testech, v případě nehody ochrání posádku, boční, čelní a hlavové airbagy. Za chromově-karbonovými 19-ti palcovými koly se ukrývají kotouče brzdové soustavy Brembo.
 
Uvidíme, do jaké míry se automobilka inspiruje tímto konceptem a kolik prvků z něj přetransformuje do sériové podoby. Vzhledem k jeho pojetí bychom se vsadili, že Koup nemá k výrobě daleko. Že by automobilka chtěla postavit konkurenta pro Imprezu či Lancer?   
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Koup
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků