Pro svůj nový sedan má Kia v zásobě několik silných motorizací. Nabídne však i pohon na LPG.
Nástupce vlajkového sedanu K7, který byl na severoamerickém trhu známý jako Cadenza, nám již Kia ukázala zvenku i zevnitř. Novinka K8 je prvotinou nově zavedeného směru korejské automobilky, technická data však odhaluje až nyní. Ještě detailněji se tak můžeme podívat na luxusní sedan, který bude evropskému publiku zapovězen.
S jednotným názvem Kia K8 totiž model opět míří především na domácí trh Jižní Koreje. Délkou 5015 mm je nový sedan o něco větší než předchůdce (4995 mm), vpředu využívá zavěšení typu MacPherson, vzadu víceprvkovou nápravu. Inženýři pak zapracovali na potlačení vibrací od podvozku i motoru, včetně ještě rozsáhlejšího použití tlumících materiálů například ve dveřích vozu.
Vrcholnou motorizací K8 bude zážehový 3,5litrový V6 produkující 221 kW (300 koní) a 359 N.m točivého momentu, ke kterému přidává Kia jako novinku možnost pohonu všech kol. Zajímavostí je, že tato motorizace bude nabízena také ve variantě na LPG. Výkonem je ovšem slabší se 177 kW (240 koní) a 314 N.m. Standardem je v každém případě osmistupňový automat.
Střední cestou bude pod kapotou K8 menší zážehový čtyřválec o objemu 2,5 litru, který zajistí 145 kW (197 koní) a 248 N.m točivého momentu. I zde je motor spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou. Nakonec Kia plánuje v následujících měsících uvedení základní varianty používající čtyřválcovou šestnáctistovku.
Mezi vychytávky po stránce jízdy bude v K8 určitě patřit funkce Smart Support, která se aktivuje při zvolení sportovního jízdního režimu nebo automaticky po překonání rychlosti 130 km/h – v tu chvíli se přenastaví konfigurace elektricky nastavitelné sedačky například pro lepší oporu v bocích.
Do prodeje v Jižní Koreji zamíří nová Kia K8 příští měsíc, další trhy budou následovat poté.