Kia K7/Cadenza nově pro Evropu, pro ostatní ještě větší K900

Značka Kia si věří. V Evropě nabídne v omezené sérii své vozy řady K7 (Cadenza), na zámořských trzích pak i zcela novou řadu K900.
Kia K7/Cadenza nově pro Evropu, pro ostatní ještě větší K900

V současnosti je v Evropě vlajkovou lodí značky Kia model Optima, který jsme jako první u nás zkoušeli již na jaře loňského roku. To by se ale mohlo brzy změnit. Vedení automobilky totiž chce evropskému publiku poskytnout omezenou sérii větších a dražších vozů řady Kia K7, na některých trzích prodávaných jako Kia Cadenza. „Chceme (do Evropy) přivézt 1 000 vozů, abychom získali odezvu od zákazníků,“ prohlásil totiž nyní Soon-Nan Lee, viceprezident společnosti pro zámořské trhy.

Kia Optima: první český test

Kia Optima: první český test

Zcela nová generace řady K7/Cadenza má nastoupit v roce 2016 a počítá se s ní i pro Evropu, ale také pro další trhy včetně pravostranných verzí pro Austrálii, Velkou Británii a JAR. Pokud se stávající Cadenza do Evropy skutečně dostane, lze předpokládat, že převezme ty nejlepší technologie, jimiž koncern Hyundai/Kia disponuje, včetně head-up displeje, bezpečnostních asistentů, digitálního přístrojového štítu a všestranně seřiditelných, vyhřívaných a chlazených zadních sedadel.

Klepněte pro větší obrázek
Kia K900 se představí již za několik týdnů v Los Angeles

Tím ale expanze automobilky Kia do vyšších sfér nekončí. Už v Los Angeles by se v listopadu měla představit zcela nová řada Kia K900, jež musela přerušit logickou řadu značení modelů po sporu s automobilkou Quoros. Bude ještě větší než Cadenza a počítá se u ní opět s podélně usazenou pohonnou jednotkou a pohonem výhradně zadních kol. Pod přední kapotou se objeví šestiválcové (3,8 l) a osmiválcové (5,0 l Tau) motory s výkonem odhadovaným na 294 a 426 koní (216, resp. 313 kW).
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků