Kia K7/Cadenza nově pro Evropu, pro ostatní ještě větší K900

Značka Kia si věří. V Evropě nabídne v omezené sérii své vozy řady K7 (Cadenza), na zámořských trzích pak i zcela novou řadu K900.
Kia K7/Cadenza nově pro Evropu, pro ostatní ještě větší K900

V současnosti je v Evropě vlajkovou lodí značky Kia model Optima, který jsme jako první u nás zkoušeli již na jaře loňského roku. To by se ale mohlo brzy změnit. Vedení automobilky totiž chce evropskému publiku poskytnout omezenou sérii větších a dražších vozů řady Kia K7, na některých trzích prodávaných jako Kia Cadenza. „Chceme (do Evropy) přivézt 1 000 vozů, abychom získali odezvu od zákazníků,“ prohlásil totiž nyní Soon-Nan Lee, viceprezident společnosti pro zámořské trhy.

Testy | Premiéry | Zajímavosti | Technika | Kia | Palivo

Kia Optima: první český test

Zcela nová generace řady K7/Cadenza má nastoupit v roce 2016 a počítá se s ní i pro Evropu, ale také pro další trhy včetně pravostranných verzí pro Austrálii, Velkou Británii a JAR. Pokud se stávající Cadenza do Evropy skutečně dostane, lze předpokládat, že převezme ty nejlepší technologie, jimiž koncern Hyundai/Kia disponuje, včetně head-up displeje, bezpečnostních asistentů, digitálního přístrojového štítu a všestranně seřiditelných, vyhřívaných a chlazených zadních sedadel.

Klepněte pro větší obrázek
Kia K900 se představí již za několik týdnů v Los Angeles

Tím ale expanze automobilky Kia do vyšších sfér nekončí. Už v Los Angeles by se v listopadu měla představit zcela nová řada Kia K900, jež musela přerušit logickou řadu značení modelů po sporu s automobilkou Quoros. Bude ještě větší než Cadenza a počítá se u ní opět s podélně usazenou pohonnou jednotkou a pohonem výhradně zadních kol. Pod přední kapotou se objeví šestiválcové (3,8 l) a osmiválcové (5,0 l Tau) motory s výkonem odhadovaným na 294 a 426 koní (216, resp. 313 kW).
 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků