Kia Joice - Value for Money

Jedním z kritérií volby auta roku je i naplnění požadavku „value for money“. Tedy aby auto za prodávanou cenu nabídlo uživateli odpovídající službu. Vážným kandidátem na hlavní cenu v této kategorii je jednoznačně i mpv Kia Joice.
Kia Joice - Value for Money
Korejská Kia se snaží svou modelovou nabídkou uspokojit co nejširší spektrum motoristů. Silné zbraně „nasadila“ i do kategorie mpv, v níž dnes nabízí celkem tři vozy – velký Carnival, malý Carens a mezi ně mířící typ Joice.

Kia ve znamení MPV

České zastoupení korejské značky z této nabídky prozatím tuzemskému zákazníku nabídlo Carnival a Joice, o Carensu zatím neuvažuje. Model Kia Carnival si už svůj okruh zákazníků vybudoval, protože se Klepněte pro větší obrázekprodává druhým rokem, Joice je v tomto ohledu zatím stále ještě na startovní čáře, jelikož je nabízen přibližně od poloviny letošního roku.

Na českém trhu je Kia Joice nabízena s jedním motorem (2,0 16V) ve dvou úrovních výbavy. Naše redakce měla k otestování zapůjčenu vybavenější verzi Grand LS se základní cenou 599 900,- korun, nižší úroveň LS je kvůli absenci ABS a hliníkových disků kol levnější ještě o 50 tisíc korun. Konečná cena testované verze Grand LS byla díky dodanému radiopřehrávači 607 000,- korun.

Jiný než ostatní

Model Kia Joice se od konkurence liší hned v několika kritériích. Nejde jen o sedmimístné uspořádání, ale kupříkladu i o to, že v rámci sjednocování jednotlivých výrobních skupin existuje vedle Joice i další Interiérvelkoprostorový van postavený na stejném základě. Konkrétně jde o společný vývoj s automobilkou Hyundai (ta značku Kia dnes vlastní), která mpv Joice dala podvozkovou plošinu svého „em-pé-vé“ Santamo (v ČR se nenabízí). Aby to bylo ještě složitější, Hyundai Santamo je zase nepatrně upravený Mitsubishi Space Runner předešlé generace ...

Ještě v jedné věci má prsty Hyundai – k pohonu Kii Joice dodává osvědčený šestnáctiventilový dvoulitr Klepněte pro větší obrázeks výkonem 88 kW dosahovaným při 5800 ot/min. Největší točivý moment 167 Nm u tohoto agregátu nastává už při 2500 ot/min, nicméně jeho zátah je plynulý v celém rozsahu otáček. „Těžká noha“ na plynovém pedálu způsobí, že k čerpací stanici budete muset zajet častěji než po výrobcem zveřejněných šesti stech kilometrech. Nádrž dokonale provětrá především častá jízda po městě, v těchto okamžicích musí řidič na sto kilometrech počítat s až třináctilitrovou spotřebou paliva.

Dostatek prostoru

Klepněte pro větší obrázekKaždý člověk potřebuje prostor, hlásala před lety jedna reklama na noviny, a jak se zdá, u Kii se jí nechali inspirovat. Snad proto 4570 mm dlouhá, 1720 mm široká a 1715 mm vysoká Kia vládne ve svých útrobách dostatečným prostorem jak pro přepravu osob, tak i jejich zavazadel.

Sedadlové rozmístění říká, že vpředu mohou jet dva pasažéři (řidič a spolujezdec), uprostřed tři a ve třetí řadě sedaček další dva lidé. Co je potěšitelné, i při plném Klepněte pro větší obrázekobsazení v korejském mpv zbývá za sedačkami dost volného místa pro přepravu různých věcí až do objemu 398 litrů. V Kii Joice se dá navíc podle potřeby posunovat a skládat druhá řada sedaček, případně „sklidit“ zadní sedačky do podlahy a zvětšit zavazadlový prostor ještě o několik desítek litrů volného místa.

Zastaralý vzhled

Výčet postřehů z testování mpv Joice jsme sice začali netradičně odzadu, nicméně první, co nás u vozu zaujme, je jeho design. V dnešní nabídce oblých aerodynamických hran působí hranatost korejského vozu sice trochu nepatřičně, ale zkušební jízda zájemce přesvědčí o tom, že hranatá karosérie Klepněte pro větší obrázeknezpůsobuje uvnitř žádný hluk.

Do vozu se vstupuje jedněmi z pěti dveří, které jsou všechny rozměrné a otevírají se v dostatečně širokém úhlu. Usedá se do celkem pohodlných sedaček (pouze délka Klepněte pro větší obrázekjejich opěradel by mohla být větší), posaz je o něco výš než nabízejí klasické cestovní modely, dokonalý přehled zajišťuje velká prosklená plocha. Porozhlédneme-li se po Joicu uvnitř, rázem nás zaujme přístrojová deska. Z hlediska ergonomie a funkčnosti jí asi nelze nic podstatného vytknout, trochu rušivě působí snad jen kaplička na horní hraně palubky. Jeden by čekal, že jejím prostřednictvím získá informace o průměrné spotřebě paliva, o dojezdových kilometrech nebo času potřebného ke garanční opravě, ale v praxi se tu na velké ploše prezentuje pouze údaj ukazující na jakou světovou stranu má Kia Joice zamířeno. Kromě kompasu sděluje zařízení ještě teplotu vzduchu venku a výši tlaku.

Pro nenáročné

Zastaralost koncepce Kii Joice je patrná v extrémních jízdních situacích, kterých, dodržujete-li dopravní předpisy, není zase tolik. Při parkování trochu vadí velký poloměr otáčení, také rychlejší řazení nemá vůz příliš v lásce, brzdy by mohly mít rychlejší nástup a lepší by mohlo být i celkové dílenské zpracování. Nicméně platí slova z úvodu, že Kia Joice je v současné době velmi atraktivní především z hlediska „value for money“. Základní model řady (výbava LS) přijde na 549 900,- Kč, testovaný vůz byl za celkem 607 000,- Kč.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků