Vyzkoušeli jsme revoluční převodovku Kia. Jaký je první manuál, který plachtí?

66 komentářů

MichaelsCZ
15. října • 8:42

Jezdím 26 let ale pořád "nechápu" tu vychvalovanou funkci plachtění.Do kopce se plachtit nedá, z kopce se jezdí se zařazenou rychlostí a brzdí se motorem (tj. bez plynu, přívod paliva uzavřen) a tak max se dá plachtit na nějaké dlouhé táhlé rovince z mírného kopce, kde se odpor vzduchu vyrovná onomu klesání?
Nějak si žádnou takovou rovinku nevybavuji, buď totiž auto začne zpomalovat a musím přidat, nebo zrychlovat a tak přibržďuji.

Elpin E. (Elpin)
14. září • 13:34

Taky tam bude lag jako u elektrického plynu?Osobně ale nechápu fixaci na manuální převodovky. Kor do aut na nákupy a do práce. V dnešní době člověk 90% času stojí v koloně, na semaforech a nebo se táhne okreskou za kamionem. Šlapat pořád na spojku je o zdraví. Automatická převodovka je učiněný zásah z nebes...

kari
14. září • 15:51

Jestli ti přijde občasné lehké šlápnutí na pedál o zdraví, tak si to zdraví nech někde prověřit, evidentně budeš silně pohybově zdegenerovaný.

Elpin E. (Elpin)
14. září • 23:31

Jo, teď jste mi to vysvětlili, frajeři. Už je mi to jasné.

petr r. (petrumr)
14. září • 18:55

kari-co kdybys jezdil MHD a vydupal jsi normální převodovku a pěkně bez synchronu..jo jezdilo se tak, ale byl menší provoz.

Petr
14. září • 17:34

On Elpin je postizeny, mentalne urcite.

Elpin E. (Elpin)
14. září • 23:33

No zrovna ty máš co říkat.

Allamarein
14. září • 13:48

Jestli pořád stojíš v kolonách a taháš se za kamióny, změň auto a bydliště.

Q
14. září • 8:20

Kdyby činnost té spojky mohl ovládat řidič, tak by to bylo fajn. Ale pokud to má jen plně automatický režim, tak by mě to asi štvalo, že to odpojí motor, když nechci. Navíc mi není jasné, jak Kia zajistí činnost kompresoru klimatizace a posilovače brzd, když třeba z mohelnického kopce pojede několik minut s vypnutým motorem. Nebo je kompresor a posilovač elektrický?

Allamarein
14. září • 8:26

Další co mě napadlo je chlazení motoru a turba. Představa, že to pálím někde trošku vyšší rychlostí a pak tahle volnoběžka odpojí a vypne motor jen proto, že jsem sundal nohu z plynu... no chudák auto.

Q
14. září • 14:31

Jo, to jsou další komponenty. Doufejme, že korejští inženýři vše vzali v potaz.

Toky
14. září • 9:30

Od toho je riadiaca jednotka. Stačí do nej naprogramovať algoritmus zohľadňujúci povedzme teplotu turba pri vyradení do voľnobežky. Nič extrémne komplikované.

Allamarein
14. září • 13:48

Jo, to by bylo hezké, ale tím pádem už půjdeš zase proti tomu cíli snižování emisí. Ve finále se ta volnoběžka moc často nesepne.

emkejx
13. září • 21:05

"Kia v Evropě stále prodává přes 50 % vozů s manuální skříní. Každé snížení spotřeby na takto masivní flotile vozů tak může mít ve výsledku obrovský vliv na reálně vypouštěné emise." Kazde znizenie spotrebyna takomto pocte vozidiel predanych v EU ma obrovsky vplyv na realne zaplatene emisie Kiou v Europe. To je prvy fakt, az potom mozeme hovorit o vypustanych emisiach a ich poklesu pri pouziti iMT...

Michal2
13. září • 19:53

Reálně imt manuál spotřebu nesníží.Kdo z řidičů dokáže využít setrvačnost vozu na 4,5,6 stupeň?To odpojení motoru by mělo vlastně působit jako neutrál s 0 spotřebou.

Paya
14. září • 9:19

Nevím, jak u Tebe, ale u mě na při plachtění na neutrál, motor vždy běží. Z toho vyplývá, že spotřeba není nulová. U této Kie se sice motor vypne a spotřeba je nulová, ale zase prášíš do vzduchu od brzd... Já toho dosáhnu když sjíždím opce se zařazenou rychlostí - 6,5,4. A mám to bez kurvítek a brzdy mi vydrží déle. Start-Stop jde naštěstí u mého vozu ještě "vočůrat" :-D

Gaylord
13. září • 17:12

"Po­kud se vůz při zpo­ma­lo­vá­ní se za­řa­ze­ným stup­něm za­čne du­sit, pře­vo­dov­ka ni­jak ne­re­a­gu­je a mo­tor se udu­sí. Přes­to sli­bu­jí, že zejmé­na no­ví ři­di­či se s iMT do stre­su­jí­cí si­tu­a­ce, kdy jim au­to chcíp­ne, do­sta­nou mé­ně čas­to."Ona se korejská auta ještě dnes umí "udusit"? Pokud ano, tak jsou ty dvě věty oxymoron.Tisíc řidičů denně se po Praze dostává kvůli start/stopu do stresu (Kia/Hyundai jsou na to specialisti, kdy motor občas naskočí až napodruhé), jak to pomůže novým řidičům, když do toho budou ještě plachtit, to by mě zajímalo :)

M
13. září • 19:16

Zocelí jim to nervy, takže diskuzí s manželkou už projdou s nadhledem.

Allamarein
13. září • 15:06

Docela by mě zajímalo, jak se u takového auta brzdí motorem...

Josef
6. května • 12:31

Stačí přepnout do režimu Normal a nebo Sport tam neplachtí.
Plachtí pouze v režimu Eco ( bohužel se aktivuje pokaždé po nastartování )

JirkaK
13. září • 16:25

To jsou dvě správné připomínky. Především brždění motorem je důležité pro bezpečné sjíždění dlouhých kopců, bez něj se prostě utaví brzdy. Tedy plachtění musí být nutně snadno uživatelsky vypínatelný. Jinak ten záchytný retardér pod Mohelničákem bude brzy hodně důležitý :-D
Také jsem zvědavý na životnost motoru, neustále vypínaného a znovu startovaného. Totéž platí i o spojce.
A za druhé - ano, volnoběžku měl už Wartburg, vypínatelnou na všech rychlostech. Dále i Trabant, ten jenom na čtyřce. Jak to bylo s tím starým BMW nevím, ale z toho plyne, že Kia je v plachtění třetí, nejspíš až čtvrtá. Rozhodně ne první.
Celkově mi to ale přijde jako nebetyčná pitomost. Auto s manuální převodovkou si pořídím proto, abych si mohl auto řídit a ovládat přesně tak jak chci a potřebuji. A ne aby si pořád něco vymýšlelo samo. A když chci plachtit, prostě vyřadím na neutrál.

Toky
14. září • 9:26

Keď budeš potrebovať pribrzďovať motorom tak môže pomôcť zapnúť tempomat. Keď auto na voľnobežku príliš prekročí nastavenú rýchlosť tak by hádam mohlo začať brzdiť pripojením motora. Alebo nejaká nová forma asistenta zjazdu z kopca.

Dobr
13. září • 17:01

Ve výsledku to je neekologické. Sice sice ušetřím za nějakých situací trošinku paliva. Píši za nějakých, protože z kopce bez plynu se zařazenou rychlostí jedu vždy za 0.0. To samé při dojezdu ke křižovatkám, než začnu brzdit. Plachtění k semaforu bude zdržování dopravního provozu. Na druhou stranu budu více používat brzdy, od který odletují prachová zrna. Ve výsledku zanechám po sobě více prachových částic než s klasickým motorem. :-D

Q
14. září • 8:25

Vždy ne, v nižších otáčkách tam řídící jednotka nějaké palivo vetšinou dává, přestože palubní počítač lže, že je spotřeba nulová.

Allamarein
14. září • 8:27

No, to je ale tak pod 1500 otáček, a tak nízko snad nikdo otáčky při brždění motorem nenechá klesnout, už to není efektivní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
14. září • 14:33

U mého dřívějšího auta to bylo kolem nebo pod 2000 rpm. Šlo to poznat pri

Q
14. září • 14:35

Při provozu na LPG, které asi neměly tak dobrou regulaci. Při provozu na benzín to poznat nešlo.

petr r. (petrumr)
14. září • 18:50

mě zase pod otáčky mění zdvih sacích ventilů a je to poznat skoro jak bys sešlápl spojku, ztratíš kompres.

petr r. (petrumr)
13. září • 21:21

jels někdy hybridní toyotou, tam brzdy nepoužíváš a tady to bude to samé.

Michal2
14. září • 8:29

Nemusíš jet ani hybridem.Stačí mít lehké malé auto a s dobrým odhadem budeš brzdit jen na světlech a přechodu.Já si počkám až budou hybridy umět dobíjet za jízdy jinak než brzděním(jezdím dost defenzivně).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
14. září • 18:47

superb dobíjí za jízdy.

Allamarein
13. září • 16:50

To je přesně ono. Brždění motorem je prvek aktivní bezpečnosti auta, stejně jako dost významně přispívá k šetření palivem (a emisemi). Jen to chce člověka, který umí poznat, kdy nechat kvalt a kdy vyřadit, aby to bylo efektivní.
Problém je, že lidi si auto s manuální převodovkou kupují buď ze zvyku a nebo kvůli ceně. Spoustě by spíš vyhovoval automat, ale pokud je cenový rozdíl třeba sto tisíc (jako že to není problém, protože automaty se nedávají ke všem motorizacím, ale obvykle k výkonnějším), hodně lidí si to rozmyslí.

brk77
13. září • 20:03

Ono brzdit motorem už u těch malých motorů pomalu nejde ani teď. Trochu prudší kopec v obci, takže padesát. Ze čtyřky podřadím na dvojku, motor točí 4 tisíce a stejně to zrychluje. To už se pak projevují i takové maličkosti jako jestli zrovna jede nebo nejede klimatizace.

Dobr
13. září • 20:26

Ano, ale i tak to trochu odlehčuje brzdám. Fakt mě zajímá, jak to plachtění funguje. Bohužel se mu u dalšího vozu nevyhnu, protože to začínají cpát všude. Bojím se, že to bude další udělátko, které jízdu opět o trošku znepříjemní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Znalec
13. září • 22:00

Jazda so zaradenou rýchlosťou je nutná možno v alpach.
Ú nás široko ďaleko nie je problém zísť hocaky kopec len na brzdach.

Mansart
14. září • 7:26

Bydlím na jižní Moravě, takže na ,,placce". Ale každý ,,kopec" jedu s rychlostí. Jak z důvodu bezpečnosti - můžu v případě potřeby okamžitě akcelerovat; nezahřívám brzdy, takže lepší brzdný účinek. Tak z důvodu ekologie - nevypouštím nic; neškrábu brzdy-prach a nemusím tak často měnit.

Allamarein
14. září • 5:45

Tak to zkus v zimě...

petr r. (petrumr)
14. září • 18:46

my máme v autách čtyřokruhový ABS.

Allamarein
13. září • 21:55

Až tenhle paskvil dojde i do ostatních aut, tak prostě přejdu na automat. Nebude už důvod kupovat manuál, když se nebude chovat jako manuál.

Dobr
13. září • 17:02

Tuším, že starší japonská auta s automatem z kopců nepodřazovala a muselo se přes brzdy. Já bych se bez motoru v otáčkách z kopce hodně bál.

Sarkasian
13. září • 19:32

Stare automaty mali volby D321 (4st) alebo D21 (3st), nizsi stupeň sa zaradil manualne pakou, isteze sa z kopca nejelo iba na brzdy ;)

Allamarein
13. září • 17:47

Tohle ale dělávaly všechny starší automaty, jedno zda německé, americké či japonské. Jak motor neměl správně nízké otáčky, tak převodovka prostě nepodřadila. A naopak, když dosáhl moc vysokých, tak i ve sjezdu hodila vyšší rychlost.

dr.spiritus
13. září • 16:02

Blbě...:-D:-D:-D

Leoš
13. září • 14:46

Volnoběžku měl už Wartburg. A dalo se řadit i bez spojky. Bylo to mechanický bez elektriky.

Pavel
13. září • 15:47

Volnoběžku měl i BMW 326 a 327 z roku 1936-7.

Scarab
13. září • 14:34

Další krok pro "odcizení" aut řidičům :-(.
Chápu, že cílem EU je posadit na místo řidiče pytel brambor a auto nechat řídit robotem, který bude bez odporu a remcání poslouchat více či méně nesmyslná (ekologická i jiná) nařízení přicházející z Brusele, ať to stojí co to stojí.
No a současně je cílem automobilek vyrábět co nejsložitější auta s co nejmenší životností (danou složitostí a z toho vyplývající větší náchylností k poruchám), ideálně s co nejvyšší cenou (která také vyplývá z vyšší složitosti), hlavně že se kšefty hýbou.
Jako zástěrka potom slouží údajné přiblížení se aut nezkušeným řidičům :-/
Radost z řízení daná mimo jiné i tím, že auto dělá co chci já a ne řídící jednotka se ale potom poněkud vytrácí.
Pro všechny kdo se mnou nesouhlasí, stačí se podívat na statistiky klesajících prodejů nových "lepších" aut a současně stoupající křivky prodejů (a cen) ojetin v bazarech, které neobsahují podobné fíčury.
Ale kdo chce kam, pomozme mu tam - dokud budou ovčané volit do Brusele i jinam stále stejnou partičku imbecilů, nic se nezmění :-(

Honimir
14. září • 16:36

V dnesni dobe zrovna u H/K neni moc duvodu (krome ceny) si ne priplatit za automat.

petr r. (petrumr)
14. září • 18:43

jo, třeba u tucsona dostaneš k dvouspojce ještě výbavu navíc, tak ta cena není moc navýšena. To je stejný jak si připlatíš u toyoty za hybrid, spočítáš to a máš automat zdarma.

Allamarein
13. září • 15:23

Plácáš nesmysly.
Co by asi z toho EU či automobilky měli? Složitá auta s malou životností si nikdo nebude kupovat, tím méně za vysokou cenu. Bezpečnostní systémy pak jsou od toho, aby odstranily chyby právě takových Jediných Pravých Řidičů jako ty, kteří mají pocit, že silnice je jejich závodní dráha pro radost.
Co lidem jako ty uniká je fakt, že auto je v první, druhé, třetí a čtvrté řadě dopravní prostředek, a teprve v tom zbývajícícm půl procentu něco sportovního.

Pavel
13. září • 15:46

Plácáš nesmysly.
Pokud nebude na trhu nic jiného povoleného budete kupovat buď auta na baterky nebo chodit pěšky. Pokud budou všechna auta povinně vybavena drahými nesmysly, které zvýší náklady na servis budete opět buď tato kupovat nebo šlapat po svých. Zrovna vypínání motoru bez vůle řidiče patří mezi největší pitomost co se kvůli dodržení emisí implementuje. Další je pak automatické brzdění, když před senzorem přelétne třeba karton papíru.

Allamarein
13. září • 16:44

Sám plácáš nesmysly. Nikdo mě nenutí kupovat nové auto každé tři, čtyři roky. Dokonce mě ani nikdo nenutí kupovat nové auto, takže pokud se auta kvalitativně propadnou (což se zatím neděje) a cena půjde výrazně nahoru (což se zatím taky neděje), nemusím si ho koupit a můžu zůstat u toho, co mám dnes. Výrobci aut budou mít problém a budou muset těžce bojovat o návrat zákazníků. Své o tom ví všichni, od lowendu po prémiové značky.

petr r. (petrumr)
13. září • 21:04

proč se hádáte, nemusíte si to kupovat, yaris GR se začíná prodávat. Tohle si koupí ten, který na červené má sešlápnutou spojku a ještě turuje motor.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Allamarein
13. září • 21:53

Jdi s Yarisem do prdele, nákupní tašky tu nikoho nezajímají.

Mansart
14. září • 7:29

Výše mají pravdu. Pomalu, ale jistě nás nutí kupovat to, co chtějí oni. A dráž. Stačí se podívat na Octavii. Dražší než předchůdce - má více blbostí, o které možná tak až moc lidí nemá zájem.
A nákupní taška....takovou bych si dal líbit. Klidně bych schválně i několikrát zapomněl něco koupit, abych musel znovu ;-)

Allamarein
14. září • 8:23

Tebe někdo nutí kupovat auto? Nenutí, chceš ho sám, že?

petr r. (petrumr)
14. září • 18:40

tak asi si vybere, tys udělal životní chybu, žes vybral blbé auto. Podívej se na yaris, tři uplně odlišný modely co se majitele týče a ta bezpečnostní výbava....

Allamarein
15. září • 13:29

Já si vybral skvělé auto, mě podřadný Yaris fakt nezajímá.

ACE
13. září • 22:25

GR nezajímá jen totální zaprděnce.

pacho
13. září • 13:47

osobne si myslím , že priemerne zdatný vodič, sa veľmi rýchlo prispôsobí téjto prevodovke. Osobne mám mikrohybrid, ktorý pri vyradenom prevodovom ° pod 20km vypína mator. Jazdím na ňom vyše 6 rokov, a veľmi skoro som si na to zvykol. Je to len trocha ináč pracovať so spojkou. Služobné auto mám automat, takže to pravidelne striedam a žiaden problém.

Jasan
13. září • 13:57

Taky si myslím, že s tím nebudou mít řidiči problém. Mám rád gulášovou polévku. Je třeba dát pozor, aby v ní nebyl rozvařený brambor.

Maxipes Fík
13. září • 12:49

Jak poznám, jestli mám nechat zařazený stupeň nebo podřadit, když nestojím na plynu, motor je vypnutý a nevidím otáčky motoru? To akorát motor zachrochtá a až pak podřadím? Ne, že by to nešlo vychytat v závislosti na rychlosti, ale přirozeně vnímat motor je ta správná cesta. Manuál nemá v těchto vozech krom ceny prakticky žádný význam.

brk77
13. září • 13:01

Tak nějak. Preferuji manuál, nebo přesněji mám spíš strach, jak budu reagovat, když budu přesedat mezi auty s manuálem a automatem, ale než tohohle kočkopsa, tak bych snad raději rovnou riskl ten automat.

Zombot
13. září • 13:28

Na střídání manuální a automatické převodovky se dá bez problémů zvyknout. Před několika lety jsem takhle začal pravidelně střídat soukromé a služební auto a bez problémů to dělám dodnes. Prvních pár dnů mi sice manuál čas od času před křižovatkou chcípnul a u automatu jsem měl pro změnu potřebu pořád sahat na řadící páku, ale do týdne už to šlo samo od sebe. Nejdůležitější je u automatu vůbec nepoužívat levou nohu a zbytek přijde tak nějak přirozeně.

Nojono
14. září • 14:07

Houby první, volnoběžku měl Trabant i Wartburg v době, kdy Kia vyráběla maximálně rikšu.

petr r. (petrumr)
14. září • 18:36

My tady něco o volnoběžce? Tady se jedná o spojku kterou můžeš s těma komponentama namontovat i na škodu, podívej se na stránky co upravují škodovky pro vozíčkáře.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
14. září • 22:59

My rady o plachtění s manuální převodvovkou. Což ten tráboš uměl. A nebyl sám, IFA P50 a P70 z 50. let taky a aj i BMW z třicátých.

Doporučujeme

Články odjinud