Kia i Audi se pouští do koloběžek. Jejich elektrická vozítka ujedou až 20 kilometrů

Chození pěšky je zastaralé a pomalé, navíc v době rozmachu elektromobility. Kia i Audi jsou tedy dalšími automobilkami, které chtějí zákazníkům nabízet i koloběžky.

S tímto nápadem nejsou první a zaručeně ani poslední. Zatímco však Škoda minulý rok v Ženevě ukázala prototyp klasické skládací koloběžky, kterou je možné uložit do prostoru rezervního kola v kufru, nezávisle na sobě teď Kia i Audi představují své vize elektricky poháněných koloběžek, jakožto příslušenství ke svým vozům.

Oba nové kousky, jejichž produkce je teprve plánovaná, jsou si velice podobné. Například mají baterii pro ujetí až 20 kilometrů na jedno nabití, dokážou vyvinout rychlost až 20 km/h, nechybí jim osvětlení a jsou skládací. Elektrokoloběžka od Kie váží 7,7 kg, zatímco kousek do Audi asi 12 kg – se čtveřicí kol má totiž kombinovat koloběžku i skateboard dohromady.

Kia e-Soul a e-Niro přijíždějí do Česka. Mají stejnou techniku i základní cenu

Kia e-Soul a e-Niro přijíždějí do Česka. Mají stejnou techniku i základní cenu

Zatímco u Audi je už zakomponován i systém rekuperace energie z brzdění, v případě Kie o této funkci teprve přemýšlí do budoucna. Oba výrobci přitom počítají s možností dobíjení koloběžek uvnitř vozů skrze vlastní zástrčku a úložný prostor. Audi zmiňuje myšlenku, že svůj „e-tron Scooter“ by nabízelo jako volitelnou výbavu k elektromobilům e-tron.

O dostupnosti své elektrokoloběžky zatím Kia neuvádí nic přesnějšího, ale možnost výbavy ke stávajícím modelům je pravděpodobná. U Audi již datum mají a prodej chtějí začít na konci roku 2020. V žádném případě ale vozítko nevyjde levně, mluví se o ceně kolem 2000 euro (asi 51.000 Kč).

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků