Kia i Audi se pouští do koloběžek. Jejich elektrická vozítka ujedou až 20 kilometrů

Chození pěšky je zastaralé a pomalé, navíc v době rozmachu elektromobility. Kia i Audi jsou tedy dalšími automobilkami, které chtějí zákazníkům nabízet i koloběžky.

S tímto nápadem nejsou první a zaručeně ani poslední. Zatímco však Škoda minulý rok v Ženevě ukázala prototyp klasické skládací koloběžky, kterou je možné uložit do prostoru rezervního kola v kufru, nezávisle na sobě teď Kia i Audi představují své vize elektricky poháněných koloběžek, jakožto příslušenství ke svým vozům.

Oba nové kousky, jejichž produkce je teprve plánovaná, jsou si velice podobné. Například mají baterii pro ujetí až 20 kilometrů na jedno nabití, dokážou vyvinout rychlost až 20 km/h, nechybí jim osvětlení a jsou skládací. Elektrokoloběžka od Kie váží 7,7 kg, zatímco kousek do Audi asi 12 kg – se čtveřicí kol má totiž kombinovat koloběžku i skateboard dohromady.

Kia e-Soul a e-Niro přijíždějí do Česka. Mají stejnou techniku i základní cenu

Kia e-Soul a e-Niro přijíždějí do Česka. Mají stejnou techniku i základní cenu

Zatímco u Audi je už zakomponován i systém rekuperace energie z brzdění, v případě Kie o této funkci teprve přemýšlí do budoucna. Oba výrobci přitom počítají s možností dobíjení koloběžek uvnitř vozů skrze vlastní zástrčku a úložný prostor. Audi zmiňuje myšlenku, že svůj „e-tron Scooter“ by nabízelo jako volitelnou výbavu k elektromobilům e-tron.

O dostupnosti své elektrokoloběžky zatím Kia neuvádí nic přesnějšího, ale možnost výbavy ke stávajícím modelům je pravděpodobná. U Audi již datum mají a prodej chtějí začít na konci roku 2020. V žádném případě ale vozítko nevyjde levně, mluví se o ceně kolem 2000 euro (asi 51.000 Kč).

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků