Kia GT4 Stinger Concept vypadá ještě o něco lépe, než jsme čekali

Máme pro vás první skutečné snímky nové studie sportovního vozu Kia pro detroitský NAIAS. Zklamaní nebudete.

Automobilka Kia nám podobu své novinky naznačila třemi postupně uvolněnými snímky, jež jsme pro vás nakonec dali dohromady minulý čtvrtek. Nyní se můžete podívat na to, jak auto vypadá ve skutečnosti. Kontroverzní přijetí zřejmě čeká poněkud těžkopádnou, nevyhraněnou stylizaci zadní části karoserie, nicméně příď vozu rozhodně zaujme. Dominantní, přesto jednoduchá maska chladiče typického tvaru je po stranách doplněna svisle navrženými světlomety LED, jejichž žebrování se opakuje v průhledových krytech sloupků A.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia GT4 Stinger: čerstvá studie pro autosalon v Detroitu

Pochvalu zaslouží zdůrazněné blatníky předních i zadních kol, jež dávají vzpomenout na klasické kompaktní sportovní vozy šedesátých a sedmdesátých let, i ostře zaříznutá linie bočního zasklení. Kapota nese pár ventilačních otvorů, další najdeme před zadními koly, ovšem je možné, že by mohlo jít o atrapy. Interiér vyniká čtveřicí anatomicky tvarovaných sedadel s integrovanými opěrkami hlav a palubní deska s tradičními červenými prvky působí jednoduchým a přehledným dojmem.

Kia GT4 Stinger: připravované korejské žihadlo potřetí

Kia GT4 Stinger: připravované korejské žihadlo potřetí

O pohon modelu Kia GT4 Stinger se stará zážehový čtyřválec 2,0 T-GDi s přeplňováním a výkonem 320 koní (235 kW), jenž bude svůj točivý moment posílat na kola zadní nápravy skrze „těsně odstupňovanou“, manuálně řazenou šestistupňovou převodovku. Prototyp dostal žluté lakování odstínem Ignition a výkonnou brzdovou soustavu s dvoudílnými, odvrtávanými kotouči Brembo Gran Tourismo a čtyřpístkovými třmeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér vyniká třeba průhledovými sloupky A

Dvacetipalcová kola s centrální maticí a strukturou kombinující hliníkovou slitinu s uhlíkovými kompozity obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero zatím neupřesněného rozměru. Podvozek má vynikat všemi koly zavěšenými na párech lichoběžníkových závěsů.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků