Kia GT4 Stinger Concept vypadá ještě o něco lépe, než jsme čekali

Máme pro vás první skutečné snímky nové studie sportovního vozu Kia pro detroitský NAIAS. Zklamaní nebudete.

Automobilka Kia nám podobu své novinky naznačila třemi postupně uvolněnými snímky, jež jsme pro vás nakonec dali dohromady minulý čtvrtek. Nyní se můžete podívat na to, jak auto vypadá ve skutečnosti. Kontroverzní přijetí zřejmě čeká poněkud těžkopádnou, nevyhraněnou stylizaci zadní části karoserie, nicméně příď vozu rozhodně zaujme. Dominantní, přesto jednoduchá maska chladiče typického tvaru je po stranách doplněna svisle navrženými světlomety LED, jejichž žebrování se opakuje v průhledových krytech sloupků A.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia GT4 Stinger: čerstvá studie pro autosalon v Detroitu

Pochvalu zaslouží zdůrazněné blatníky předních i zadních kol, jež dávají vzpomenout na klasické kompaktní sportovní vozy šedesátých a sedmdesátých let, i ostře zaříznutá linie bočního zasklení. Kapota nese pár ventilačních otvorů, další najdeme před zadními koly, ovšem je možné, že by mohlo jít o atrapy. Interiér vyniká čtveřicí anatomicky tvarovaných sedadel s integrovanými opěrkami hlav a palubní deska s tradičními červenými prvky působí jednoduchým a přehledným dojmem.

Kia GT4 Stinger: připravované korejské žihadlo potřetí

Kia GT4 Stinger: připravované korejské žihadlo potřetí

O pohon modelu Kia GT4 Stinger se stará zážehový čtyřválec 2,0 T-GDi s přeplňováním a výkonem 320 koní (235 kW), jenž bude svůj točivý moment posílat na kola zadní nápravy skrze „těsně odstupňovanou“, manuálně řazenou šestistupňovou převodovku. Prototyp dostal žluté lakování odstínem Ignition a výkonnou brzdovou soustavu s dvoudílnými, odvrtávanými kotouči Brembo Gran Tourismo a čtyřpístkovými třmeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér vyniká třeba průhledovými sloupky A

Dvacetipalcová kola s centrální maticí a strukturou kombinující hliníkovou slitinu s uhlíkovými kompozity obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero zatím neupřesněného rozměru. Podvozek má vynikat všemi koly zavěšenými na párech lichoběžníkových závěsů.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků