Kia Forte třetí generace oficiálně: Co všechno prozradí o novém Cee´du?

Korejská automobilka Kia představila v Detroitu třetí generaci modelu Forte. U nás se sice prodávat nebude, díky němu si však můžeme odvodit, jak bude vypadat nová generace modelu Cee´d.

Evropanům kompaktní sedany moc nejedou. Mají rádi hatchbacky a kombi, najdou se však i tací, kterým nejenom v zimním období vadí ledový vzduch v kabině po otevření pátých dveří. Tříprostorová karoserie tento problém řeší, a když je vytvarovaná do líbivých tvarů, v podstatě „není o čem“.

Třetí generace Kie Forte, která si dnes odbyla premiéru na autosalonu v Detroitu, by z mého pohledu na naše silnice pasovala jako ulitá. Vypadá sportovně, má šmrnc manažerského sedanu, ale je kompaktní. Světla velmi připomínají opěvované gran turismo Stinger a mohou mít plně diodovou techniku, ani k zádi se sportovně střiženým nárazníkem nelze mít výhrad.

Kia zlevňuje oblíbené SUV Sportage. Vybírat můžete ze sedmi výbav

Kia zlevňuje oblíbené SUV Sportage. Vybírat můžete ze sedmi výbav

Na Forte délku měří 4641 milimetrů, což je o 81 milimetrů více než v případě předchůdce. Modernizovaná platforma pro příčně uložené motory a pohon předních kol je z více než padesáti procent tvořena vysokopevnostními ocelemi (mezigeneračně je o 16 procent tužší), i díky čemuž si Kia slibuje nejvyšší hodnocení v nárazových testech IIHS.

Vůz by nás měl zajímat také uvnitř, kde se prokazatelně pracovalo podle evropských pravidel. Ergonomické přístrojové desce dominuje osmipalcový displej infotainmentu, před řidičem je hezky uklizeno a materiály působí kvalitně. Zrovna tak, jako u Hyundai i30, sourozence nového Cee´du. Ve výbavě nebude chybět kožené čalounění, vyhřívání a odvětrávání předních sedadel, audio Harman Kardon, hlídání slepého úhlu, asistent pro jízdu v pruzích, protikolizní systém nebo adaptivní tempomat.

Nová Kia cee´d předčasně odhalena bez maskování! (+video)

Nová Kia cee´d předčasně odhalena bez maskování! (+video)

Moc evropsky naopak nepůsobí motor. Kiu Forte bude pohánět atmosférický zážehový dvoulitr s Atkinsonovým cyklem, výkonem 147 amerických koní (asi 110 kW) a točivým momentem 179 N.m. Standardně se pojí s manuální šestistupňovou převodovkou, volitelně pak s převodovkou CVT vyvinutou samotnou automobilkou. Právě s automatickou skříní by měl vůz v kombinovaném cyklu ujet na jeden galon benzinu 35 mil, což v přepočtu dělá asi 6,7 l/100 km.

Lze bez nadsázky říci, že se vlastně díváme na novou generaci modelu Cee´d, jenom v trochu jiných šatech. Právě Cee´d si odbude předpremiéru už v polovině února v Mnichově a následně na autosalonu v Ženevě. V obou případech budeme při tom!

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků