Kia Forte sedan: mohutná a sebevědomá

Automobilka Kia vypustila oficiální snímky a první informace ke svému dlouho očekávanemu sedanu.

V předchozích týdnech jsme se setkávali s kusými informacemi a uniklými snímky sedanu, jenž má nahradit stávající model Kia Cerato. Nový vůz byl v konkrétnějších rysech představen o tomto víkendu a je již jasné, že ponese sebevědomé jméno Forte. To bude užíváno na všech trzích včetně toho severoamerického, kde se současné Cearto prodávalo jako Kia Spectra.

Kia Forte bude nabízena jako sedan a hatchback, přičemž pro USA bude vyhrazen pouze sedan. Na tamním trhu se jedná o pro jihokorejce klíčový model, protože Spectra je tam dlouhodobě nejprodávanějším modelem značky. Právě proto se nová Forte objeví nejprve na severoamerickém trhu (nabízena bude později též jako kupé), a sice někdy v půli příštího roku, zatímco prodeje na dalších trzích začnou posléze. Je totiž jasné, že na nervózním trhu USA má velkou šanci rychle zabodovat. 

Vzhled vozu velkou měrou navazuje na nedávnou studii Kia Koup, jejíž hranatější tvary zřejmě později zaznamenáme i na dalších modelech značky Kia. Forte rovněž nese nový design masky chladiče, jenž se stane v budoucnosti pro vozy Kia typickým. Jde o stylizovanou siluetu písmene H se znakem Kia v jejím středu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kia Forte bude zprvu k dostání se zážehovým čtyřválcem 1,6 l s výkonem 124 koní, zatímco silnější „dvoulitr“ přijde do prodejů později. Velkou část produkce pro evropské trhy připadne zřejmě vznětové jednotce s objemem 1,6 l, jež bude naladěna na 128 koní. Jak ale naznačila studie Koup, můžeme očekávat i silnější, sportovní provedení.

Uvnitř modelu Forte vidíme palubní desku, jež vychází z modelu Cee´d a vyznačuje se kvalitními materiály včetně koženého čalounění a měkčených plastů. Ačkoli se nejedná o žádný estetický průlom, přesto pozorujeme, že se vozy Kia se za posledních několik let kvalitativně posouvají stále výše. V nabídce vyšších nebo doplňkových výbav se setkáme také s vestavěnou navigací, aktivními opěrkami hlav, stabilizačním systémem nebo hlasovým ovládáním některých palubních funkcí.

Kia do vývoje modelu Forte, jenž trval 29 měsíců, investovala v přepočtu 200 milionů dolarů a očekává celkový roční odbyt zhruba 250 000 vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Forte sedan

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků