Kia Forte sedan: mohutná a sebevědomá

Automobilka Kia vypustila oficiální snímky a první informace ke svému dlouho očekávanemu sedanu.

V předchozích týdnech jsme se setkávali s kusými informacemi a uniklými snímky sedanu, jenž má nahradit stávající model Kia Cerato. Nový vůz byl v konkrétnějších rysech představen o tomto víkendu a je již jasné, že ponese sebevědomé jméno Forte. To bude užíváno na všech trzích včetně toho severoamerického, kde se současné Cearto prodávalo jako Kia Spectra.

Kia Forte bude nabízena jako sedan a hatchback, přičemž pro USA bude vyhrazen pouze sedan. Na tamním trhu se jedná o pro jihokorejce klíčový model, protože Spectra je tam dlouhodobě nejprodávanějším modelem značky. Právě proto se nová Forte objeví nejprve na severoamerickém trhu (nabízena bude později též jako kupé), a sice někdy v půli příštího roku, zatímco prodeje na dalších trzích začnou posléze. Je totiž jasné, že na nervózním trhu USA má velkou šanci rychle zabodovat. 

Vzhled vozu velkou měrou navazuje na nedávnou studii Kia Koup, jejíž hranatější tvary zřejmě později zaznamenáme i na dalších modelech značky Kia. Forte rovněž nese nový design masky chladiče, jenž se stane v budoucnosti pro vozy Kia typickým. Jde o stylizovanou siluetu písmene H se znakem Kia v jejím středu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kia Forte bude zprvu k dostání se zážehovým čtyřválcem 1,6 l s výkonem 124 koní, zatímco silnější „dvoulitr“ přijde do prodejů později. Velkou část produkce pro evropské trhy připadne zřejmě vznětové jednotce s objemem 1,6 l, jež bude naladěna na 128 koní. Jak ale naznačila studie Koup, můžeme očekávat i silnější, sportovní provedení.

Uvnitř modelu Forte vidíme palubní desku, jež vychází z modelu Cee´d a vyznačuje se kvalitními materiály včetně koženého čalounění a měkčených plastů. Ačkoli se nejedná o žádný estetický průlom, přesto pozorujeme, že se vozy Kia se za posledních několik let kvalitativně posouvají stále výše. V nabídce vyšších nebo doplňkových výbav se setkáme také s vestavěnou navigací, aktivními opěrkami hlav, stabilizačním systémem nebo hlasovým ovládáním některých palubních funkcí.

Kia do vývoje modelu Forte, jenž trval 29 měsíců, investovala v přepočtu 200 milionů dolarů a očekává celkový roční odbyt zhruba 250 000 vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Forte sedan

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků