Kia Forte Koup: nové kupátko z Koreje

Kia pokračuje v zatraktivňování své nabídky. Prozatímním vrcholem snah je Forte Koup, vůbec první 2D kupé v nabídce značky.

Kombinace slov Forte a Koup může znít divně, ale pro pozorného čtenáře AutoRevue.cz nebude ani jedno z nich velkým překvapením. Kia Forte je novým sedanem a hatchbackem, který byl představen již loni v srpnu jakožto nástupce modelu Cerato. Kia Koup pak byla představena na loňském newyorkském autosalonu jakožto koncept možného budoucího sportovně laděného kupátka. Uběhl rok, Koup se mezitím zkřížil s Forte a je z toho Kia Forte Koup, která na pohled překvapivě nemá až tak daleko k povedenému loňskému konceptu. Pojďme se na novinku podívat blíže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kia Forte Koup se právě představuje světu na autosalonu v New Yorku a to již jako produkční verze pro následující modelový rok. Spolu s proměnou z konceptu na produkční vůz se v jejím vzhledu ztratilo několik výjimečných prvků, přesto si zachovala svůj atraktivní a troufnu si říci povedený a vyvážený design. Charakteristická je zejména příď, která si ponechala jak čistě navazující zaoblení předních světel a masky chladiče, tak specifická mlhová světla, zasazená netypicky na výšku spolu s otvorem pro přívod vzduchu k brzdám v leskle černém lemování do předního nárazníku.

Z profilu jsou patrné typické rysy kupé, zejména elegantně splývavá záď, která se spolu se sňižující se střechou též zužuje směrem k vcelku ostře „zaseknuté” zádi. Té dominují hlavně dvě úzká podlouhlá světla, zasahující až do boku zadních blatníků, a nárazník, kterému vévodí zejména imitace difuzoru s dvojitou koncovkou výfuku. Též zadní partie jsou velmi podobné konceptu, „umírnila” se pouze koncová světla a vyústění výfuků, které by vzhledem k nabízeným motorizacím bylo v duplexním provedení kapku přehnané.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K motorům se ale dostaneme až za chvíli, nejdříve ještě na moment nahlédněme do interiéru. Ten je na vůz značky Kia překvapivě nápaditý, možná až příliš. Už v konceptu Koup byl hodně členitý a v sériové verzi pár „kudrlinek” paradoxně ještě přibylo. Přesto nabízí řadu zajímavých řešení, povšimněte si např. zapuštěných a částečně se překrývajících budíků přístrojové desky, středového panelu se standardně dodávaným systémem Sirius pro ovládání audia a komunikace, nebo zajímavě tvarovaného tří- resp. čtyřramenného volantu. I přesto, že vůz je na délku i výšku o něco málo menší než Forte sedan, má i tento nabídnout dostatek prostoru až pro pětici cestujících a jejich „bagáž”.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Technicky vůz zcela vychází ze sedanu Forte, s nímž také sdílí nabídku pohonných jednotek, tedy alespoň pro Ameriku. Tam bude Forte Koup nabízeno ve dvou verzích (EX a SX) se dvěma čtyřválcovými benzinovými motory. I nám dobře známým 2,0 CVVT s výkonem 156 koní a silnějším 2,4 CVVT s výkonem 173 koní. Nejsou to žádné motorářské perly a ani převodovky, s nimiž mají být spjaty, nezazáří v anketě převodovka roku - standardně je pro oba motory nabízen buď pětistupňový „manuál” nebo čtyřstupňový automat. Dynamické parametry vozu nebyly zatím zveřejněny

Všechny uvedené informace se týkají amerického trhu, na který Forte Koup primárně míří. Pokud se vůz dostane i do evropské nabídky automobilky, což můžeme dříve nebo později očekávat, lze předpokládat též nabídku slabších a také dieselových motorů s vícestupňovými převodovkami. Novinka se na každý pád dostane do amerických prodejů již během léta, ceny zatím Kia ani nenaznačila.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Forte Koup

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků