Kia EV9 GT Zdroj: Kia

Kia EV9 GT | Zdroj: Kia

Kia EV9 GT Zdroj: Kia

Kia EV9 GT | Zdroj: Kia

Kia EV9 GT Zdroj: Kia

Kia EV9 GT | Zdroj: Kia

Kia EV9 GT Zdroj: Kia

Kia EV9 GT | Zdroj: Kia

Kia EV9 GT Zdroj: Kia

Kia EV9 GT | Zdroj: Kia

Kia EV9 GT Zdroj: Kia

Kia EV9 GT | Zdroj: Kia

Kia EV9 GT Zdroj: Kia

Kia EV9 GT | Zdroj: Kia

Kia EV9 GT Zdroj: Kia

Kia EV9 GT | Zdroj: Kia

Kia EV9 GT Zdroj: Kia

Kia EV9 GT | Zdroj: Kia

Kia EV9 GT Zdroj: Kia

Kia EV9 GT | Zdroj: Kia

Kia EV9 GT Zdroj: Kia

Kia EV9 GT | Zdroj: Kia

Kia EV9 GT Zdroj: Kia
Kia EV9 GT Zdroj: Kia
Kia EV9 GT Zdroj: Kia
Kia EV9 GT Zdroj: Kia
11
Fotogalerie

Kia EV9 GT dorazila na český trh. Výkon přes 500 koní nabídne za 2,3 milionu

Nejvýkonnější a nejstylovější verze elektrického SUV se už dá objednat. K zákazníkům dorazí koncem roku.

Doposud jste si model EV9 mohli objednat v základní verzi Air s pohonem zadních kol a výkonem 150 či 160 kW, dále s výbavou Earth jako 150kW zadokolku nebo čtyřkolku s 283 kW nebo v akčněji laděné specifikaci GT-Line, rovněž s pohonem 4x4 a 283 kW. Nyní je tu pro české zákazníky „plnotučná“ verze GT – její výkon je 374 kW (508 k) a disponuje až 740 Nm točivého momentu. Na 100 km/h zrychlí již za 4,6 sekundy a umí se rozjet až na 220 km/h. Stejně jako standardní varianty s prodlouženým dojezdem má baterii o kapacitě 99,8 kWh, maximální dojezd činí 510 kilometrů. Nabití z 10 na 80 procent kapacity zabere 24 minut, zajímavou vlastností je hardwarová připravenost na připojení V2H a V2G.

Výkon byste si měli moci dobře užít, verze GT má elektronicky řízené tlumiče, propojené se systémem Road Preview. Ten sleduje vozovku díky kameře a umí rozpoznat například výmoly, jimž přizpůsobí charakteristiku tlumení. V zatáčkách se bude hodit „elektronický samosvorný diferenciál“ e-LSD, který směruje točivý moment na kola s nejlepší přilnavostí. Nastavení vlastností při jízdě je možné díky režimům Eco, Normal, Sport, Bláto, Písek, Sníh a také individuálního módu MyDrive. Maximální dynamiku poskytne režim GT, který lze aktivovat neonově zbarveným tlačítkem na volantu. Je zde také „Virtuální řazení,“ které díky haptickým, zvukovým a vizuálním prvkům simuluje práci převodovky.

Kromě výkonu se GT od nižších stupňů výbavy liší také stylem. Vpředu si můžete všimnout speciální digitální světelné masky s technologií Small Cube Projection, která zaručuje přesné řízení rozptylu světla a nabízí až pět světelných režimů. Vůz jezdí na 21palcových kolech, za nimiž se nacházejí neonově lakované brzdiče, stejně jako u ostatních ostrých modelů GT. Uvnitř se lze těšit na přední sportovní sedadla čalouněná Alcantarou a kůží, sportovní tříramenný volant a další akčně pojaté doplňky.

I tato verze EV9 je k dostání v sedmimístném provedení nebo jako šestimístná se samostatnými relaxačními sedadly v druhé řadě. Cena pro český trh činí 2.324.908 Kč, což není o moc více, než dáte za variantu GT-Line s 283 kW – ta stojí 2.124.980 Kč.

Zdroj: Kia | Zdroj videa: Kia

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud