Kia EV6 ukazuje praktická řešení. Uvnitř se vyspíte, zvenku nabijete elektrokolo

Elektrický crossover klame tělem. Kromě prostorného interiéru nabízí i další praktické vychytávky.

Kia EV6 se nám oficiálně představila letos v březnu, přičemž už také odhalila první cenovky na českém trhu. Teď se korejská automobilka detailněji zaměřuje na praktičnost svého nového elektrického crossoveru. Kromě prostornosti samotné kabiny zvýrazňuje množství odkládacích prostorů, objem obou kufrů nebo možnost vozem nabíjet další spotřebiče.

Díky nové platformě E-GMP už dříve Kia přirovnávala místo v kabině spíše k modelům SUV střední třídy. S elektrickým pohonem dochází i na absenci centrálního tunelu, takže EV6 nabízí plochou podlahu s 990 mm prostoru k pohodlnému natažení nohou zadních pasažérů. Vnitřnímu prostoru napomáhá i o 55 % menší systém klimatizace s dělenou architekturou.

Nová Kia Sportage se oficiálně odhaluje. Je hodně odvážná, techniku prozatím tají

Nová Kia Sportage se oficiálně odhaluje. Je hodně odvážná, techniku prozatím tají

Speciální relaxační sedadla vepředu lze poté úplně sklopit, tudíž si může řidič a spolujezdec dát relaxačního šlofíka například při nabíjení vozu. Pouhým stiskem tlačítka se sedadla přizvednou a zakloní, kdy se změnou pozice sezení optimálně rozloží hmotnost postavy (viz galerie a video).

Objemná odkládací přihrádka mezi sedadly pak nabízí dost místa i pro menší tašku či tablet, nechybí zde podložka bezdrátového nabíjení telefonu. Dále najdete vepředu rozměrnou příruční schránku o objemu 10,5 litru. Držáky nápojů se objevují vpředu a vzadu. Základní objem kufru 520 litrů vzadu lze rozšířit sklopením zadních sedaček na zhruba 1300 litrů, přičemž EV6 nechybí ani přední kufr o objemu 52 litrů (20 litrů u verzí s pohonem všech kol).

TEST Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV: Mílovými kroky k autu na celý život

TEST Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV: Mílovými kroky k autu na celý život

Praktičnost crossoveru vyzdvihuje i funkce V2L (Vehicle-to-Load). Baterie vozu totiž dokáže napájet externí spotřebiče o příkonu až 3,6 kW pomocí jednoduchého adaptéru, který změní vnější nabíjecí zástrčku na síťovou zásuvku. Autem tak nabijete cokoliv od externích domácích spotřebičů po elektricky poháněná jízdní kola či skútry. Vnitřní nabíjecí port umístěný pod zadními sedadly uvnitř kabiny se zase hodí pro nabíjení mobilních zařízení bez potřeby dalších adaptérů.

Nakonec Kia zmiňuje i tažné schopnosti EV6. Verze s baterií o kapacitě 77,4 kWh umožnuje tahat přívěsy o hmotnosti až 1600 kg (platí pro vozy s pohonem RWD i AWD). V případě verze s baterií o kapacitě 58 kWh očekávejte maximální tažnou kapacitu 750 kg.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků