Za tento výsledek se korejská značka nemusí vůbec stydět. Úplně na vrcholu ale není.
Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i nejnovější elektromobil od Kie. Přesněji měli experti k dispozici EV6 verzi GT-Line s jedním elektromotorem (168 kW/228 k) a baterií o kapacitě 77,4 kWh.
Do testu naskočila Kia ihned s nájezdovou rychlostí 80 km/h. Řidič při tomto pokusu sice shodil pár kuželů, přesto ale vyzdvihoval přesné řízení se skvělou odezvou a obecně bezpečný pocit za volantem. Nutno podotknout, že tato jízda proběhla bez aktivované funkce regenerativního brzdění, zpomalující elektromobil mnohem rapidněji, ihned jakmile řidič pustí nohu z pedálu plynu.
Nejlepšího výsledku s čistým průjezdem dosáhl řidič v rychlosti 78 km/h, a to po hrstce dalších průjezdů a vyzkoušení jednotlivých úrovní regenerativního brzdění – v tomto případě na druhé úrovni ze čtyř. V kategorii elektromobilů se tak Kia EV6 řadí v testu například vedle Porsche Taycan Turbo S.
Ta nejlepší auta v losím testu zvládají stabilní průjezd právě v rychlostech kolem 80 km/h. Nedávno prošla testem Tesla Model Y dokonce s rychlostí 83 km/h. V této oblasti se nicméně objevují i normální spalovací vozy, například Toyota GR Yaris, Honda Jazz nebo Peugeot 3008 s rovnými 80 km/h.
Nakonec si Kia EV6 vedla skvěle i ve slalomu, kde obvykle elektromobily s nízkým těžištěm taky vynikají. U videa lze zapnout anglické titulky.