Kia EV6 oficiálně: Prostorný elektromobil má až 585 koní a ujede přes 510 km

Korejská značka již detailněji představuje elektrický crossover, který u ní odstartuje novou éru v elektromobilitě.

Po designové stránce nám již Kia svého prvního zástupce příští generace elektromobilů ukázala. Teď přichází na řadu oficiální premiéra EV6 odhalující vše podstatné. Sourozenec Ioniqu 5 od Hyundaie je prvním modelem Kia na nové platformě E-GMP určené pro celou řadu nadcházejících elektromobilů, jejichž schopnosti začínají vypadat vskutku lákavě.

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI AWD: Ignorujete ji? Vaše chyba!

TEST Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI AWD: Ignorujete ji? Vaše chyba!

Styling EV6 se bude v detailech lišit zvolenou variantou, jelikož i pro elektromobil chystá Kia dnes známé varianty GT-Line a GT (lišící se rovněž ústrojím, viz níže). V každém případě ale mluvíme o prostorném crossoveru s rozvorem 2900 mm. Místo v kabině tak Kia přirovnává spíše k modelu SUV střední třídy.

Kia EV6: Rozměry a objemy kufrů
Délka [mm] 4680
Šířka [mm] 1880
Výška [mm] 1550
Rozvor [mm] 2900
Objem kufru vzadu [l] 520/1300
Objem kufru vpředu [l]   52 (2WD)/20 (AWD)

Dovnitř jsme už také mohli nakouknout, Kia však upřesňuje, že před posádkou vpředu se tyčí spojená dvojice 12palcových displejů, která je lehce natočena k řidiči. Praktičnost zajišťuje rozdělená, dvoupatrová středová konzola s odkládacími prostory a USB porty. Pohodlná sedadla jsou pak čalouněna odolnou látkou s obsahem recyklovaných plastů (v objemu odpovídajícím 111 kusů PET lahví).

Kia K8 odhaluje techniku. V6 a čtyřkolka luxusnímu sedanu nechybí, jezdí i na LPG

Kia K8 odhaluje techniku. V6 a čtyřkolka luxusnímu sedanu nechybí, jezdí i na LPG

Ve výbavě nemusí chybět ani head-up displej s podporou rozšířené reality, prémiový audiosystém Meridian se 14 reproduktory a po stránce bezpečnosti se objevuje asistent pro bezpečné vystupování (sledující kolem projíždějící vozidla), asistent pro jízdu na dálnici včetně automatického udržování a změny jízdního pruhu nebo dálkově ovládaný parkovací asistent.

Jak bylo zmíněno výše, Kia bude EV6 nabízet v několika variantách lišících se především specifikací pohonného ústrojí. S kapacitami baterií 58 kWh a 77,4 kWh budou na výběr verze s jedním či dvěma elektromotory (pro pohon všech kol). Nejvyšší dojezd pak zajistí EV6 s pohonem 2WD a 77,4kWh baterií, dle WLTP přes 510 km.

TEST Kia Sorento 2.2 CRDi SCR 4x4: Prostor a funkce, tentokrát s emocemi

TEST Kia Sorento 2.2 CRDi SCR 4x4: Prostor a funkce, tentokrát s emocemi

Kia prozatím zveřejňuje jen předběžné hodnoty ústrojí. U nejsilnějšího EV6 GT tak neznáme dojezd, v kombinaci s 77,4kWh baterií a dvojici elektromotorů o systémovém výkonu 430 kW (585 koní) a točivém momentu 740 N.m ale zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti 260 km/h.

Kia EV6: Varianty pohonných ústrojí
Varianta  EV6/EV6 GT-Line EV6 GT
Kapacita akumulátorů [kWh] 58 77,4 77,4
Pohon 2WD(AWD) 2WD(AWD) AWD
Maximální výkon [kW] 125(173) 168(239) 430
Maximální točivý moment [N.m] 350(605) 350(605) 740
Zrychlení 0-100 km/h [s] -(6,2) -(5,2) 3,5
Maximální rychlost [km/h] - - 260
Maximální dojezd [km] (WLTP) - 510 -

Stejně jako Ioniq 5 využívá EV6 architekturu s napětím 800 V pro rychlé nabíjení (stejně jako Porsche Taycan), přirozeně ale podporuje i nabíjecí infrastruktury s nižším napětím 400 V. V obou případech nejsou potřeba dodatečné komponenty či adaptéry. Kia zatím uvádí, že u DC rychlonabíječky lze baterie vozu nabít z 10 na 80 % za pouhých 18 minut (u všech verzí). Zhruba 4,5 minuty nabíjení poté stačí k získání dojezdu 100 km (verze 2WD s 77,4kWh baterií).

Genesis nás láká na nový koncept. Blíží se sériová verze kupé Essentia?

Genesis nás láká na nový koncept. Blíží se sériová verze kupé Essentia?

I tady se přitom objevuje funkce V2L (Vehicle-to-Load), díky které lze používat nebo nabíjet za jízdy či u stojícího vozu jakákoli elektrická zařízení, například elektricky poháněná jízdní kola, skútry nebo campingové vybavení. Auto tak poslouží doslova jako pojízdná nabíječka. Nakonec Kia zmiňuje, že pokud je baterie nabitá alespoň na 35 %, EV6 může posloužit k tahání přívěsu o hmotnosti až 1600 kg

Na vybrané světové trhy zamíří Kia EV6 v druhé polovině letošního roku. Na některých trzích se 30. března začnou přijímat online rezervace. Více informací ještě určitě přineseme.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků