Nový elektromobil značky Kia, který rovněž využije platformu E-GMP stejně jako nedávno představený  Hyundai Ioniq 5 , už vlastně nemá co skrývat. Zdroj: Kia

Nový elektromobil značky Kia, který rovněž využije platformu E-GMP stejně jako nedávno představený Hyundai Ioniq 5, už vlastně nemá co skrývat. | Zdroj: Kia

Tedy alespoň po stránce designu, který uvádí zcela nový směr a zapadá tak do dříve oznámené proměny korejské značky. Na novince EV6 tak už najdete i  nové logo Kia . Zdroj: Kia

Tedy alespoň po stránce designu, který uvádí zcela nový směr a zapadá tak do dříve oznámené proměny korejské značky. Na novince EV6 tak už najdete i nové logo Kia. | Zdroj: Kia

Korejská značka popisuje EV6 jako prvního zástupce příští generace akumulátorových elektromobilů značky. Zdroj: Kia

Korejská značka popisuje EV6 jako prvního zástupce příští generace akumulátorových elektromobilů značky. | Zdroj: Kia

Po stránce proporcí si přitom model udržuje tvary na pomezí hatchbacku a crossoveru podobně jako Ioniq 5, ačkoliv Kia přichází s plynulejšími liniemi na rozdíl od ostrých hran. Zdroj: Kia

Po stránce proporcí si přitom model udržuje tvary na pomezí hatchbacku a crossoveru podobně jako Ioniq 5, ačkoliv Kia přichází s plynulejšími liniemi na rozdíl od ostrých hran. | Zdroj: Kia

Výrazně působí především splývající záď s převisem pátých dveří a pásem LED osvětlení přes celou šířku vozu. Zdroj: Kia

Výrazně působí především splývající záď s převisem pátých dveří a pásem LED osvětlení přes celou šířku vozu. | Zdroj: Kia

Kia odhaluje i interiér EV6, který působí moderně a zároveň prakticky, hlavně díky rozdělené, dvoupatrové středové konzoli s odkládacími prostory a USB porty. Zdroj: Kia

Kia odhaluje i interiér EV6, který působí moderně a zároveň prakticky, hlavně díky rozdělené, dvoupatrové středové konzoli s odkládacími prostory a USB porty. | Zdroj: Kia

Po designové stránce nám již Kia svého prvního zástupce příští generace elektromobilů ukázala. Teď přichází na řadu oficiální premiéra EV6 odhalující vše podstatné.

Po designové stránce nám již Kia svého prvního zástupce příští generace elektromobilů ukázala. Teď přichází na řadu oficiální premiéra EV6 odhalující vše podstatné.

Sourozenec  Ioniqu 5 od Hyundaie  je prvním modelem Kia na nové platformě E-GMP určené pro celou řadu nadcházejících elektromobilů, jejichž schopnosti začínají vypadat vskutku lákavě.

Sourozenec Ioniqu 5 od Hyundaie je prvním modelem Kia na nové platformě E-GMP určené pro celou řadu nadcházejících elektromobilů, jejichž schopnosti začínají vypadat vskutku lákavě.

Styling EV6 se bude v detailech lišit zvolenou variantou, jelikož i pro elektromobil chystá Kia dnes známé varianty GT-Line a GT (lišící se rovněž ústrojím, viz níže).

Styling EV6 se bude v detailech lišit zvolenou variantou, jelikož i pro elektromobil chystá Kia dnes známé varianty GT-Line a GT (lišící se rovněž ústrojím, viz níže).

V každém případě ale mluvíme o prostorném crossoveru s rozvorem 2900 mm. Místo v kabině tak Kia přirovnává spíše k modelu SUV střední třídy.

V každém případě ale mluvíme o prostorném crossoveru s rozvorem 2900 mm. Místo v kabině tak Kia přirovnává spíše k modelu SUV střední třídy.

Dovnitř jsme už také mohli nakouknout, Kia však upřesňuje, že před posádkou vpředu se tyčí spojená dvojice 12palcových displejů, která je lehce natočena k řidiči.

Dovnitř jsme už také mohli nakouknout, Kia však upřesňuje, že před posádkou vpředu se tyčí spojená dvojice 12palcových displejů, která je lehce natočena k řidiči.

Praktičnost zajišťuje rozdělená, dvoupatrová středová konzola s odkládacími prostory a USB porty. Pohodlná sedadla jsou pak čalouněna odolnou látkou s obsahem recyklovaných plastů (v objemu odpovídajícím 111 kusů PET lahví).

Praktičnost zajišťuje rozdělená, dvoupatrová středová konzola s odkládacími prostory a USB porty. Pohodlná sedadla jsou pak čalouněna odolnou látkou s obsahem recyklovaných plastů (v objemu odpovídajícím 111 kusů PET lahví).

Ve výbavě nemusí chybět ani head-up displej s podporou rozšířené reality, prémiový audiosystém Meridian se 14 reproduktory a po stránce bezpečnosti se objevuje asistent pro bezpečné vystupování (sledující kolem projíždějící vozidla)...

Ve výbavě nemusí chybět ani head-up displej s podporou rozšířené reality, prémiový audiosystém Meridian se 14 reproduktory a po stránce bezpečnosti se objevuje asistent pro bezpečné vystupování (sledující kolem projíždějící vozidla)...

...asistent pro jízdu na dálnici včetně automatického udržování a změny jízdního pruhu nebo dálkově ovládaný parkovací asistent.

...asistent pro jízdu na dálnici včetně automatického udržování a změny jízdního pruhu nebo dálkově ovládaný parkovací asistent.

Jak bylo zmíněno výše, Kia bude EV6 nabízet v několika variantách lišících se především specifikací pohonného ústrojí.

Jak bylo zmíněno výše, Kia bude EV6 nabízet v několika variantách lišících se především specifikací pohonného ústrojí.

S kapacitami baterií 58 kWh a 77,4 kWh budou na výběr verze s jedním či dvěma elektromotory (pro pohon všech kol). Nejvyšší dojezd pak zajistí EV6 s pohonem 2WD a 77,4kWh baterií, dle WLTP přes 510 km.

S kapacitami baterií 58 kWh a 77,4 kWh budou na výběr verze s jedním či dvěma elektromotory (pro pohon všech kol). Nejvyšší dojezd pak zajistí EV6 s pohonem 2WD a 77,4kWh baterií, dle WLTP přes 510 km.

Kia prozatím zveřejňuje jen předběžné hodnoty ústrojí. U nejsilnějšího EV6 GT tak neznáme dojezd, v kombinaci s 77,4kWh baterií a dvojici elektromotorů o systémovém výkonu 430 kW (585 koní) a točivém momentu 740 N.m...

Kia prozatím zveřejňuje jen předběžné hodnoty ústrojí. U nejsilnějšího EV6 GT tak neznáme dojezd, v kombinaci s 77,4kWh baterií a dvojici elektromotorů o systémovém výkonu 430 kW (585 koní) a točivém momentu 740 N.m...

...ale zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti 260 km/h.

...ale zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti 260 km/h.

Stejně jako Ioniq 5 využívá EV6 architekturu s napětím 800 V pro rychlé nabíjení (stejně jako Porsche Taycan), přirozeně ale podporuje i nabíjecí infrastruktury s nižším napětím 400 V. V obou případech nejsou potřeba dodatečné komponenty či adaptéry.

Stejně jako Ioniq 5 využívá EV6 architekturu s napětím 800 V pro rychlé nabíjení (stejně jako Porsche Taycan), přirozeně ale podporuje i nabíjecí infrastruktury s nižším napětím 400 V. V obou případech nejsou potřeba dodatečné komponenty či adaptéry.

Kia zatím uvádí, že u DC rychlonabíječky lze baterie vozu nabít z 10 na 80 % za pouhých 18 minut (u všech verzí). Zhruba 4,5 minuty nabíjení poté stačí k získání dojezdu 100 km (verze 2WD s 77,4kWh baterií).

Kia zatím uvádí, že u DC rychlonabíječky lze baterie vozu nabít z 10 na 80 % za pouhých 18 minut (u všech verzí). Zhruba 4,5 minuty nabíjení poté stačí k získání dojezdu 100 km (verze 2WD s 77,4kWh baterií).

I tady se přitom objevuje funkce V2L (Vehicle-to-Load), díky které lze používat nebo nabíjet za jízdy či u stojícího vozu jakákoli elektrická zařízení, například elektricky poháněná jízdní kola, skútry nebo campingové vybavení.

I tady se přitom objevuje funkce V2L (Vehicle-to-Load), díky které lze používat nebo nabíjet za jízdy či u stojícího vozu jakákoli elektrická zařízení, například elektricky poháněná jízdní kola, skútry nebo campingové vybavení.

Auto tak poslouží doslova jako pojízdná nabíječka. Nakonec Kia zmiňuje, že pokud je baterie nabitá alespoň na 35 %, EV6 může posloužit k tahání přívěsu o hmotnosti až 1600 kg

Auto tak poslouží doslova jako pojízdná nabíječka. Nakonec Kia zmiňuje, že pokud je baterie nabitá alespoň na 35 %, EV6 může posloužit k tahání přívěsu o hmotnosti až 1600 kg

Na vybrané světové trhy zamíří Kia EV6 v druhé polovině letošního roku. Na některých trzích se 30. března začnou přijímat online rezervace. Více informací ještě určitě přineseme.

Na vybrané světové trhy zamíří Kia EV6 v druhé polovině letošního roku. Na některých trzích se 30. března začnou přijímat online rezervace. Více informací ještě určitě přineseme.

 Zdroj: Kia

| Zdroj: Kia

Tedy alespoň po stránce designu, který uvádí zcela nový směr a zapadá tak do dříve oznámené proměny korejské značky. Na novince EV6 tak už najdete i  nové logo Kia . Zdroj: Kia
Korejská značka popisuje EV6 jako prvního zástupce příští generace akumulátorových elektromobilů značky. Zdroj: Kia
Po stránce proporcí si přitom model udržuje tvary na pomezí hatchbacku a crossoveru podobně jako Ioniq 5, ačkoliv Kia přichází s plynulejšími liniemi na rozdíl od ostrých hran. Zdroj: Kia
Výrazně působí především splývající záď s převisem pátých dveří a pásem LED osvětlení přes celou šířku vozu. Zdroj: Kia
24
Fotogalerie

Nová Kia EV6 má první české ceny. Stojí od 1,2 milionu a láká na energii zdarma

Tři výkonové verze, pohon zadních nebo všech kol, dvě kapacity akumulátoru – korejská bateriová novinka jde konečně na trh.

Ani ne dva měsíce po své premiéře je tu elektrická Kia EV6 i s českým ceníkem. Vůz stojí na nové platformě E-GMP a dostanete ho s výkonem 125 kW, 168 kW nebo 239 kW, přičemž nejsilnější provedení nabídne pohon všech kol. Nejslabší verze má akumulátor o kapacitě 58 kWh, dvě silnější provedení pak 77,4 kWh. S 800V nabíjením je možné dobít EV6 z 10 na 80 % kapacity baterie za 18 minut, větší akumulátor by měl stačit na dojezd 510 km dle WLTP s pohonem zadních kol, čtyřkolka by měla ujet 490 kilometrů. Menší baterie poskytne dojezd 400 kilometrů.

Nejvýkonnější provedení GT zrychlí z nuly na stovku za 3,5 sekundy a zvládne až 260 km/h. EV6 utáhne přívěs o hmotnosti až 1,6 tuny, zajímavou funkcí je Veicle-to-Load, který z vozu udělá 3,6kW zdroj energie pro napájení domácnosti, nabíjení elektrokol a dokonce i jiných elektromobilů.

V sériové výbavě najdeme full LED světlomety, 19“ litá kola, přední i zadní parkovací senzory, dvouzónovou klimatizaci, integrovanou navigaci s 12,3“ obrazovkou, čalounění z veganské kůže nebo třeba výhřev předních sedadel. Verze GT-Line přidává 20“ kola, adaptivní dual-LED přední světlomety, relaxační sedadla s výhřevem a chlazením vpředu a vyhřívání vzadu, bezdrátové nabíjení telefonů i head-up displej s rozšířenou realitou.

Po EV6 bude následovat dalších 10 nových elektromobilů, které Kia uvede na trh do roku 2026. Šest z nich bude stát na platformě E-GMP, další budou vycházet ze stávajících modelů. První EV6 dostanou čeští zákazníci v říjnu letošního roku, verze EV6 GT-Line dorazí v roce 2022.

Samozřejmě platí sedmiletá záruka rámovaná nájezdem 150.000 km, v rámci níž je kryta ztráta kapacity akumulátoru na méně než 70 %. Na vozy objednané od 3. května do 31. srpna se vztahuje bonus v podobě elektrické energie 1,9 MWh po dobu jednoho roku (159 kWh energie měsíčně zdarma). Energie by měla vystačit na 1000 ujetých kilometrů měsíčně. Přehled jednotlivých provedení EV6 a jejich ceník najdete zde:

Kia EV6: Přehled cen
Verze Cena [Kč]
EV6 125 kW, 4x2, 58 kWh 1.180.980
EV6 168 kW, 4x2, 77,4 kWh 1.280.980
EV6 GT-Line 168 kW, 4x2, 77,4 kWh 1.380.980
EV6 GT-Line 239 kW, 4x4, 77,4 kWh 1.481.980

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud