Nová Kia EV6 má první české ceny. Stojí od 1,2 milionu a láká na energii zdarma

Tři výkonové verze, pohon zadních nebo všech kol, dvě kapacity akumulátoru – korejská bateriová novinka jde konečně na trh.

Ani ne dva měsíce po své premiéře je tu elektrická Kia EV6 i s českým ceníkem. Vůz stojí na nové platformě E-GMP a dostanete ho s výkonem 125 kW, 168 kW nebo 239 kW, přičemž nejsilnější provedení nabídne pohon všech kol. Nejslabší verze má akumulátor o kapacitě 58 kWh, dvě silnější provedení pak 77,4 kWh. S 800V nabíjením je možné dobít EV6 z 10 na 80 % kapacity baterie za 18 minut, větší akumulátor by měl stačit na dojezd 510 km dle WLTP s pohonem zadních kol, čtyřkolka by měla ujet 490 kilometrů. Menší baterie poskytne dojezd 400 kilometrů.

Kia EV6 porazila ve sprintu Porsche 911 i Lamborghini Urus. Ani tak nevyhrála

Kia EV6 porazila ve sprintu Porsche 911 i Lamborghini Urus. Ani tak nevyhrála

Nejvýkonnější provedení GT zrychlí z nuly na stovku za 3,5 sekundy a zvládne až 260 km/h. EV6 utáhne přívěs o hmotnosti až 1,6 tuny, zajímavou funkcí je Veicle-to-Load, který z vozu udělá 3,6kW zdroj energie pro napájení domácnosti, nabíjení elektrokol a dokonce i jiných elektromobilů.

Kia K8 odhaluje techniku. V6 a čtyřkolka luxusnímu sedanu nechybí, jezdí i na LPG

Kia K8 odhaluje techniku. V6 a čtyřkolka luxusnímu sedanu nechybí, jezdí i na LPG

V sériové výbavě najdeme full LED světlomety, 19“ litá kola, přední i zadní parkovací senzory, dvouzónovou klimatizaci, integrovanou navigaci s 12,3“ obrazovkou, čalounění z veganské kůže nebo třeba výhřev předních sedadel. Verze GT-Line přdává 20“ kola, adaptivní dual-LED přední světlomety, relaxační sedadla s výhřevem a chlazením vpředu a vyhřívání vzadu, bezdrátové nabíjení telefonů i head-up displej s rozšířenou realitou.

TEST Kia Sorento 2.2 CRDi SCR 4x4: Prostor a funkce, tentokrát s emocemi

TEST Kia Sorento 2.2 CRDi SCR 4x4: Prostor a funkce, tentokrát s emocemi

Po EV6 bude následovat dalších 10 nových elektromobilů, které Kia uvede na trh do roku 2026. Šest z nich bude stát na platformě E-GMP, další budou vycházet ze stávajících modelů. První EV6 dostanou čeští zákazníci v říjnu letošního roku, verze EV6 GT-Line dorazí v roce 2022.

Samozřejmě platí sedmiletá záruka rámovaná nájezdem 150.000 km, v rámci níž je kryta ztráta kapacity akumulátoru na méně než 70 %. Na vozy objedané od 3. května do 31. srpna se vztahuje bonus v podobě elektrické energie 1,9 MWh po dobu jednoho roku (159 kWh energie měsíčně zdarma). Energie by měla vystačit na 1000 ujetých kilometrů měsíčně. Přehled jednotlivých provedení EV6 a jejich ceník najdete zde:

Kia EV6: Přehled cen
Verze Cena [Kč]
EV6 125 kW, 4x2, 58 kWh 1.180.980
EV6 168 kW, 4x2, 77,4 kWh 1.280.980
EV6 GT-Line 168 kW, 4x2, 77,4 kWh 1.380.980
EV6 GT-Line 239 kW, 4x4, 77,4 kWh 1.481.980

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky