Zatímco v evropských showroomech čerstvě zaparkovala velkoprostorová Kia EV 9, ve světe už se vyklubalo její menší dvojče EV5. Zdroj: Kia, Carscoops

Zatímco v evropských showroomech čerstvě zaparkovala velkoprostorová Kia EV 9, ve světe už se vyklubalo její menší dvojče EV5. | Zdroj: Kia, Carscoops

Jeho výroba probíhá netradičně v Číně, kde ještě v roce 2023 stihlo oficiální premiéru. Zdroj: Kia, Carscoops

Jeho výroba probíhá netradičně v Číně, kde ještě v roce 2023 stihlo oficiální premiéru. | Zdroj: Kia, Carscoops

Nyní značka spustila výrobu prvních kousků pro exportní trhy. Zdroj: Kia, Carscoops

Nyní značka spustila výrobu prvních kousků pro exportní trhy. | Zdroj: Kia, Carscoops

Kia EV5 si odbyla premiéru minulý týden na autosalonu v Bangkoku, takže jednou ze stěžejních destinací je právě Thajsko. Zdroj: Kia, Carscoops

Kia EV5 si odbyla premiéru minulý týden na autosalonu v Bangkoku, takže jednou ze stěžejních destinací je právě Thajsko. | Zdroj: Kia, Carscoops

Druhou je Austrálie. Zdroj: Kia, Carscoops

Druhou je Austrálie. | Zdroj: Kia, Carscoops

Bohužel, Evropa ani Amerika momentálně na seznamu nejsou, ale pravděpodobně budou následovat, protože potenciál vozu je značný. Zdroj: Kia, Carscoops

Bohužel, Evropa ani Amerika momentálně na seznamu nejsou, ale pravděpodobně budou následovat, protože potenciál vozu je značný. | Zdroj: Kia, Carscoops

Možná Kia teprve sbírá údaje a vůz potají ladí na míru daných trhů, protože globálně nebude všude stejná. Zdroj: Kia, Carscoops

Možná Kia teprve sbírá údaje a vůz potají ladí na míru daných trhů, protože globálně nebude všude stejná. | Zdroj: Kia, Carscoops

Například v Číně se prodává s lithium-železo fosfátovou baterií z dílny BYD s kapacitami 64,2 a 88,1 kWh. Zdroj: Kia, Carscoops

Například v Číně se prodává s lithium-železo fosfátovou baterií z dílny BYD s kapacitami 64,2 a 88,1 kWh. | Zdroj: Kia, Carscoops

Podle evropské metodiky činí předpokládaný dojezd 530 km. Zdroj: Kia, Carscoops

Podle evropské metodiky činí předpokládaný dojezd 530 km. | Zdroj: Kia, Carscoops

V Koreji však bude mít základní model jen 58kWh akumulátor a ve vybraných lokalitách se uvažuje o použití nikl-mangan-kobaltové baterii. Zdroj: Kia, Carscoops

V Koreji však bude mít základní model jen 58kWh akumulátor a ve vybraných lokalitách se uvažuje o použití nikl-mangan-kobaltové baterii. | Zdroj: Kia, Carscoops

Vůz podporuje nabíjení externích zařízení i spárování s elektrickou sítí domácnosti. Zdroj: Kia, Carscoops

Vůz podporuje nabíjení externích zařízení i spárování s elektrickou sítí domácnosti. | Zdroj: Kia, Carscoops

Dalším specifikem je pohon. Zdroj: Kia, Carscoops

Dalším specifikem je pohon. | Zdroj: Kia, Carscoops

Na čínském trhu je EV5 dostupná s elektromotorem na zadní nápravě o výkonu 160 kW a točivém momentu 310 N.m. Zdroj: Kia, Carscoops

Na čínském trhu je EV5 dostupná s elektromotorem na zadní nápravě o výkonu 160 kW a točivém momentu 310 N.m. | Zdroj: Kia, Carscoops

Čtyřkolku zde nekoupíte, ale počítá se s ní právě pro exportní země. Zdroj: Kia, Carscoops

Čtyřkolku zde nekoupíte, ale počítá se s ní právě pro exportní země. | Zdroj: Kia, Carscoops

To znamená, že přední náprava dostane 70kW elektromotor, čímž se akcelerace na stovku vylepší z 8,5 na 6,1 sekundy, ale maximální rychlost zůstane omezená na 180 km/h. Zdroj: Kia, Carscoops

To znamená, že přední náprava dostane 70kW elektromotor, čímž se akcelerace na stovku vylepší z 8,5 na 6,1 sekundy, ale maximální rychlost zůstane omezená na 180 km/h. | Zdroj: Kia, Carscoops

V Austrálii si Kiu EV5 koupíte ve výbavách Air a Earth, GT-Line přijde koncem roku. Zdroj: Kia, Carscoops

V Austrálii si Kiu EV5 koupíte ve výbavách Air a Earth, GT-Line přijde koncem roku. | Zdroj: Kia, Carscoops

První kusy vyjedou na silnice v červnu s tím, že produkce pro místní trh je nastavená na 850 aut měsíčně. Zdroj: Kia, Carscoops

První kusy vyjedou na silnice v červnu s tím, že produkce pro místní trh je nastavená na 850 aut měsíčně. | Zdroj: Kia, Carscoops

Příchodu předcházela pečlivá adaptace. Zdroj: Kia, Carscoops

Příchodu předcházela pečlivá adaptace. | Zdroj: Kia, Carscoops

Automobilka dle místních poměrů naladila podvozek a upravila nastavení jízdních asistentů včetně ovládání jedním pedálem. Zdroj: Kia, Carscoops

Automobilka dle místních poměrů naladila podvozek a upravila nastavení jízdních asistentů včetně ovládání jedním pedálem. | Zdroj: Kia, Carscoops

Vůz přijímá aktualizace vzduchem, takže se bude v průběhu času sám vylepšovat. Zdroj: Kia, Carscoops

Vůz přijímá aktualizace vzduchem, takže se bude v průběhu času sám vylepšovat. | Zdroj: Kia, Carscoops

Cílem také je získat pět hvězdiček v nárazových testech. Zdroj: Kia, Carscoops

Cílem také je získat pět hvězdiček v nárazových testech. | Zdroj: Kia, Carscoops

Kia EV5 postavená na 800V platformě E-GMP je dlouhá 4 615 mm, 1 875 široká a 1 715 mm vysoká s rozvorem 2 750 mm. Zdroj: Kia, Carscoops

Kia EV5 postavená na 800V platformě E-GMP je dlouhá 4 615 mm, 1 875 široká a 1 715 mm vysoká s rozvorem 2 750 mm. | Zdroj: Kia, Carscoops

Rozměrově tedy odpovídá Tesle Model Y, která bude jejím hlavním konkurentem. Zdroj: Kia, Carscoops

Rozměrově tedy odpovídá Tesle Model Y, která bude jejím hlavním konkurentem. | Zdroj: Kia, Carscoops

Ceny pochopitelně nejsou známé, ale měly by se pohybovat v hladině amerického rivala. Zdroj: Kia, Carscoops

Ceny pochopitelně nejsou známé, ale měly by se pohybovat v hladině amerického rivala. | Zdroj: Kia, Carscoops

V hodnotně vyhlížejícím interiéru najdeme dvojici 12,3palcových obrazovek doplněných 5palcovým displejem s ovládáním klimatizace. Zdroj: Wheelsage

V hodnotně vyhlížejícím interiéru najdeme dvojici 12,3palcových obrazovek doplněných 5palcovým displejem s ovládáním klimatizace. | Zdroj: Wheelsage

Sedadla jsou potažená ekologickým čalouněním z PET lahví.  Zdroj: Wheelsage

Sedadla jsou potažená ekologickým čalouněním z PET lahví.  | Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 | Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 | Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 | Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 | Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 | Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 | Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 | Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 | Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 | Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 | Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 | Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 | Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 Zdroj: Wheelsage

Kia EV5 2024 | Zdroj: Wheelsage

Jeho výroba probíhá netradičně v Číně, kde ještě v roce 2023 stihlo oficiální premiéru. Zdroj: Kia, Carscoops
Nyní značka spustila výrobu prvních kousků pro exportní trhy. Zdroj: Kia, Carscoops
Kia EV5 si odbyla premiéru minulý týden na autosalonu v Bangkoku, takže jednou ze stěžejních destinací je právě Thajsko. Zdroj: Kia, Carscoops
Druhou je Austrálie. Zdroj: Kia, Carscoops
39
Fotogalerie

Kia EV5 se konečně chystá na další trhy. Může zatopit Tesle, v Evropě si ale ještě počkáme

Na Kiu EV5 si budeme muset ještě chvíli počkat. Jedno je ale jisté. Automobilka ji vyladí podle evropských specifik a půjde o tvrdého hráče v segmentu.

Zatímco v evropských showroomech čerstvě zaparkovala velkoprostorová Kia EV9, ve světe už se vyklubalo její menší dvojče EV5. Jeho výroba probíhá netradičně v Číně, kde ještě v roce 2023 stihlo oficiální premiéru. Nyní značka spustila výrobu prvních kousků pro exportní trhy. Kia EV5 si odbyla premiéru minulý týden na autosalonu v Bangkoku, takže jednou ze stěžejních destinací je právě Thajsko. Druhou je Austrálie. Bohužel, Evropa ani Amerika momentálně na seznamu nejsou, ale pravděpodobně budou následovat, protože potenciál vozu je značný.

Možná Kia teprve sbírá údaje a vůz potají ladí na míru daných trhů, protože globálně nebude všude stejná. Například v Číně se prodává s lithium-železo fosfátovou baterií z dílny BYD s kapacitami 64,2 a 88,1 kWh. Podle evropské metodiky činí předpokládaný dojezd 530 km. V Koreji však bude mít základní model jen 58kWh akumulátor a ve vybraných lokalitách se uvažuje o použití nikl-mangan-kobaltové baterii. Vůz podporuje nabíjení externích zařízení i spárování s elektrickou sítí domácnosti.

Dalším specifikem je pohon. Na čínském trhu je EV5 dostupná s elektromotorem na zadní nápravě o výkonu 160 kW a točivém momentu 310 N.m. Čtyřkolku zde nekoupíte, ale počítá se s ní právě pro exportní země. To znamená, že přední náprava dostane 70kW elektromotor, čímž se akcelerace na stovku vylepší z 8,5 na 6,1 sekundy, ale maximální rychlost zůstane omezená na 180 km/h.

V Austrálii si Kiu EV5 koupíte ve výbavách Air a Earth, GT-Line přijde koncem roku. První kusy vyjedou na silnice v červnu s tím, že produkce pro místní trh je nastavená na 850 aut měsíčně. Příchodu předcházela pečlivá adaptace. Automobilka dle místních poměrů naladila podvozek a upravila nastavení jízdních asistentů včetně ovládání jedním pedálem. Vůz přijímá aktualizace vzduchem, takže se bude v průběhu času sám vylepšovat. Cílem také je získat pět hvězdiček v nárazových testech.

Kia EV5 postavená na 800V platformě E-GMP je dlouhá 4615 mm, 1875 mm široká a 1715 mm vysoká s rozvorem 2750 mm. Rozměrově tedy odpovídá Tesle Model Y, která bude jejím hlavním konkurentem. Ceny pochopitelně nejsou známé, ale měly by se pohybovat v hladině amerického rivala. V hodnotně vyhlížejícím interiéru najdeme dvojici 12,3palcových obrazovek doplněných 5palcovým displejem s ovládáním klimatizace. Sedadla jsou potažená ekologickým čalouněním z PET lahví. 

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud