Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) | Zdroj: Kia

Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia
Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia
Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia
Kia EV3 (2024) Zdroj: Kia
44
Fotogalerie

Kia EV3 přijela do Česka. Budoucí rival Škody Elroq se vejde pod 900 tisíc, výbavu má bohatou

Hi-tech prvky si nový elektromobil pochopitelně nechává za příplatek, a to včetně funkce V2L.

Nové kompaktní SUV EV3, které doplňuje nabídku elektromobilů EV6 a EV9, nám Kia oficiálně představila v květnu. O novince tak už víme všechno potřebné, a to nyní včetně kompletního ceníku se zahájením prodeje v Česku. EV3 bude k mání ve třech úrovních výbavy a dvou specifikacích dojezdu dle velikosti baterie, přičemž v obou případech pracuje SUV s pohonem předních kol a elektromotorem o výkonu 150 kW (204 koní).

Rival chystané Škody Elroq se ve výchozí úrovni Air pyšní základní cenovkou 899.980 Kč, která patří verzi se standardním dojezdem 436 km (baterie 58,3 kWh). Verze s prodlouženým dojezdem na 605 km (baterie 81,4 kWh) posunuje cenu výbavy Air na 1.024.980 Kč. Za tyto peníze má EV3 full-LED světlomety s adaptivním přepínám dálkového svícení, 17palcová hliníková kola, látkové čalounění, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup, 12,3palcový infotainment s navigací, přední a zadní parkovací senzory s kamerou vzadu nebo adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go.

Střední úroveň Earth pokračuje na cenách od 969.980 Kč, respektive 1.094.980 Kč za prodloužený dojezd. Zde má EV3 navíc taky automaticky výsuvné kliky dveří (normálně jsou manuální), elektricky sklopná zrcátka, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, možnost digitálního klíče v chytrém telefonu, bezdrátovou nabíječku telefonu, vyhřívána přední sedadla a volant nebo tepelné čerpadlo.

Vrcholná úroveň GT-Line je nakonec vyhrazena pouze pro variantu s prodlouženým dojezdem a začíná od ceny 1.249.980 Kč. S ohledem na standardně větší 19palcová kola nicméně vozu klesá dojezd na udávaných 563 km. Výbavě pak nechybí klasicky sportovní paket GT-Line pro exteriér, dále uvítací animace full-LED světlometů, zadní full-LED svítilny, elektrické bezdotykové otevírání víka kufru, audiosystém Harman Kardon, čalounění umělou kůží nebo výsuvná středová odkládací podložka pod loketní opěrkou.

Z volitelné výbavy lze zmínit, že funkce V2L (pro napájení externích zařízení z baterie vozidla) je příplatkem 25.000 Kč (a pouze pro výbavy Earth a GT-Line), rozšířený soubor asistenčních systémů vyjde na 25.000 Kč (pro Air a Earth), zatímco paket Tech obsahující třeba 360stupňový kamerový systém, parkovací asistent s dálkovým ovládáním nebo head-up displej přijde na 45.000 Kč a je vyhrazen pro nejvyšší úroveň GT-Line.

Kia dodává, že první objednané vozy zamíří k zákazníkům ještě do konce roku 2024. Kdo by si chtěl EV3 prohlédnout naživo, českou premiéru si model odbude na veletrhu e-SALON ve dnech 7.–10. listopadu v PVA Letňany.

Kia EV3: Základní technické údaje a české ceny
Verze Standardní dojezd Prodloužený dojezd
Výkon [kW] 150
Točivý moment [N.m] 283
Akumulátor [kWh] 58,3 81,4
Dojezd [km] 436 605
Zrychlení [s] 7,5 7,7
Max. rychlost [km/h] 170 170
Nabíjení DC 10-80 % [min] 29 31
Rozměry [mm] 4300x1850x1560
Rozvor [mm] 2680
Provozní hmotnost [kg] 1725–1845 1810–1930
Zavazadelník [l] 460/1251
Cena Air [Kč] 899.980 1.024.980
Cena Earth [Kč] 969.980 1.094.980
Cena GT-Line [Kč] - 1.249.980

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud