Kia e-Soul prošla vylepšením. Umí nosit jízdní kola, nabíjí se rychleji a hlídá děti i mazlíčky

Kia vylepšila elektromobil e-Soul a přidala mu vychytávky navíc, přičemž i cenovka teď zamířila o pár desítek tisíc dolů.

Kia e-Soul přijela na český trh už v srpnu minulého roku, teď ovšem Kia představuje vylepšenou verzi modelového roku 2021. Kromě nových prvků výbavy (viz níže) přitom dochází ke snížení ceny elektromobilu, přesněji tedy slabší verze s akumulátorem o kapacitě 39,2 kWh, výkonem elektromotoru 100 kW (136 koní) a dojezdem 277 km. Kia zlevňuje o 50.000 Kč, takže základní cenovka e-Soulu teď klesá na 1.099.980 Kč.

Kia Rio má po faceliftu. Vsadila na hybrid, novou převodovku a bohatou výbavu

Kia Rio má po faceliftu. Vsadila na hybrid, novou převodovku a bohatou výbavu

Mezi novinky ve výbavě e-Soulu pak patří bezpečnostní systém ROA (Rear Occupant Alert), který upozorňuje na obsazení zadních sedadel a pomáhá zabránit situaci, kdy by mohl řidič neúmyslně opustit vozidlo se zapomenutým pasažérem (převážně malé dítě či domácí zvíře) na zadním sedadle. Jde o vizuální upozornění řidiče na přístrojovém štítu po vypnutí motoru.

Dále přichází e-Soul v novém modelovém roce se standardní výbavou ve formě přípravy pro tažné zařízení, umožňující instalaci rámu pro nosič jízdních kol na zádi vozu. Novinka je však dostupná pouze pro silnější specifikaci vozu s akumulátorem o kapacitě 64 kWh, výkonem elektromotoru 150 kW (204 koní) a dojezdem 452 km. Tažné zařízení dovolí vertikální zatížení až do hmotnosti 100 kg.

Kia odhalila plány do budoucna: Elektromobily hrají prim, nový model uvede příští rok

Kia odhalila plány do budoucna: Elektromobily hrají prim, nový model uvede příští rok

Taky nechybí systém Uvo Connect, který prostřednictvím mobilní sítě GSM, respektive SIM karty nabízí řidiči třeba funkci vzdáleného přístupu k vozu skrze aplikaci v telefonu. Ovládat tak lze na dálku klimatizaci/topení, kontrolovat a ovládat nabíjení vozu, sledovat polohu vozu nebo jeho stav, třeba uzamknutí dveří.

Nakonec je e-Soul standardně vybaven třífázovou palubní nabíječkou, která umožní nabíjet akumulátor výkonem až 11 kW (max. 12A). Oproti jednofázové palubní nabíječce dostupné v předchozím provedení modelu se tak nabíjecí cyklus při využití externí nabíječky Wallbox zkrátí o 25 % a akumulátor se z 0 na 100 % kapacity nabije za 7 hodin (verze s baterií o kapacitě 64 kWh).

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků