s první částí souhlasím, s druhou už moc ne. Dnešní elektromotory nepotřebují převodovky na to, aby fungovaly účinně. Problém je jinde, směšně malá kapacita baterie akumulátoru, která si na dálnici není schopna "přilepšit" rekuperací a ukáže se tak tragédie elektrických motokár.
Udržet v rychlém pohybu auto o hmotnosti 1,5-2,5 tuny prostě něco stojí, a využitelná hustota energie v článcích se ani zdaleka nerovná využitelné hustotě energie, která je uložena v naftě nebo benzinu - navzdory tomu, že efektivita řízeného pálení ropných frakcí není zrovna nejvyšší. Paradoxně se tak e-káry dostávají do slepého kruhu - aby měly větší dojezd, potřebují více baterek, jenže ty jsou těžké, takže na rozpohybování takového vehiklu je třeba více energie. A protože na dálnici se nedá rekuperovat, jako při pomalé jízdě po okresce, tak ty výsledky jsou takové jaké jsou. Na dlouhé cesty po dálnici nic lepšího než moderní turbodiesel neexistuje.