Nová Kia e-Soul má slovenské ceny. Mezigeneračně zdražila o 5100 eur

18 komentářů

legnaw
21. května • 14:02

menovou jednotku "euro" sklonujeme.... tedy spravne: "cena startuje na 41.290 eurech".... taky nenapisete "cena startuje na 41.290 koruna"

Jozef
21. května • 0:15

Tento elektro-blázinec skončí katastrofou !!! To si naozaj myslia , že ludia sa odrazu stanú bohatí a všetci budú mať cca 35 - 40 tisíc € na autá ?!?

iPace
21. května • 7:44

prez 80% aut kupuji prvotne firmya proc by melo neco koncit katastrofou jen proto, ze na svem pocatku je to drahe? LCD TV taky ve svych pocatcich stavali prez pul milionu, vrcholne modely dokonce prez milion, pritom dnes proti soucasnym modelum LCD TV meli ty prvni dosti horsi specifikace, elektromobilita se zatim na trhu nestacila ani zaparkovat, jeji chvile prijde tak do 10 let, a i tou chvili muze bejt kuporikladu jen 20-505 v podilu nove prodavanych aut na nekterych trzich, na nekterych se treba neufiti vubec ;-)

Lord Owl
22. května • 12:38

Elektromobily po planetě zase ale nejezdí posledních 5 let.

Mirek
21. května • 11:19

A nepleteš si náhodou televize LCD s plazmovými?

E15
21. května • 15:55

Neplete! Opravdu velké LCD televize měly zpočátku astronomické ceny (násobně dražší než stejně velká plazma).
Jinak příměr s LCD je zajímavý ještě z jednoho pohledu. Když se LCD objevily, tak byly prakticky ve všem horší než crt, obraz hnusný, násobně dražší atd... Přesto už v ten moment ty krásně zobrazující a levné crt monitory a televize nikdo nechtěl. Jestli to bude s auty podobné, tak je s naším autolandem ámen :-D.

Lojza
21. května • 22:48

Ceny LCD určitě nebyly vyšší než plazmové TV. Kdysi jsem kupoval Pioneer plazmu přes 200 000kc a úhlopříčka byla 42 palců tuším. To je tak 17 roku tipuji.

Mirek
21. května • 21:00

Tak pamatuji si, když jsem se díval na první plazmy, které byly u nás v prodeji. Byl to Panasonic, základní rozlišení a cena těsně pod 500 000 Kč. A samozřejmě to bylo již nějaký rok poté, co se začaly ve světě prodávat za ještě vyšší ceny. Tehdy mě v Opavě, v prodejně naproti Bredy, majitel mě přesvědčoval, že plazma již více s cenou dolů nepůjde, neboť je to tak náročná technika... Já se mu tehdy vysmál, že rozhodně to půjde s cenou dolů, že to je jen start pro bohaté. LCD rozhodně neměly násobně vyšší ceny na našem trhu. Prodeje LCD televizí lze datovat přibližně na rok 2004 a jen pár let poté jsem kupoval LCD televizi s úhlopříčkou 42" za cca 24 000 Kč, a to nebyla zdaleka nejlevnější, ale také ne nejdražší. V tu dobu stály špičkové LCD někde kolem 80 000 Kč. Tohle se o plazmách prakticky nedalo říci nikdy, až když končily, tak spadly s cenou dolů. Špičkové televize Panasonic Viera TX-P42G30E se držely až do konce výroby s cenou nad 60 000 Kč. Již docela dlouho před nástupem LCD televizí jsem měl v práci na grafické práce, u unixové stanice, LCD monitor HP a ceny těchto monitorů, někdy kolem roku 2000, se pohybovaly pod 100 000 Kč.
Měl jsem kamaráda, který měl obchod s elektronikou, chodil jsem mu tam vždy asi dva měsíce před Vánocemi pomáhat s prodejem, bavilo mě to, a vím co a kolik stálo. Sám jsem v tu dobu vlastnil televize CRT Sony Trinitron a Panasonic.
https://www.tvfreak.cz/historie-spotrebni-elektr... ...
"Až v roce 2004 představila společnost Sony první komerční LED televizi a o rok později ji začala prodávat."
https://www.novinky.cz/internet-a-pc/40903-japon... ...
https://www.panasonic.com/cz/tovarny-v-cr.html...
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/lgphilips-konci-mo... ... To je ale téma trochu od věci. S auty to nevidím vůbec růžově. Ať se to podobá které chce televizi s cenou, tak mám pocit, že tady cena dolů nějak padat moc nebude.
;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tony
21. května • 22:40

Rozlišení u televizorů se dá stále zvyšovat, ale kapacita u baterií to tak lehce nepůjde.
Zdravím Mirka

Kosanovič.
20. května • 17:45

64kWh a dojezd 452km. A teď tu o červené karkulce.

mpolan
21. května • 12:57

Jo jo... Lepší je třeba pohádka 210 kW a spotřeba 5,5 litru...

Cyril
21. května • 8:38

Bohužel, u EV se lže ještě daleko více než u ICE se spotřebou paliva.

Jano
21. května • 12:36

Kia a Hyundai uvadzaju realne kapacity baterii - nie teoreticke ako ostatni vyrobcovia typu VW.Pri spotrebe okolo 17kWh je celkom lahko vypocitatelne, kolko je realny dojazd - v tomto pripade (64/17)*100 = 376 km.pri opatrnejsej jazde sa bez problemu bude dat dostat na 400 km.Na dialnici spotreba bude okolo 25kWh, t.j. dialnicny dojazd bude okolo 64/25*100=250 km.naklady na kWh z domacej siete su okolo 1kWh = 0,013€ (poplatok za istice nepocitam), teda 17*0,13€ = 2,21 € na 100 km.Slusne TDI dokaze jazdit medzimesto bez problemu za 4,5litra nafty. Teda 4,5 * 1,25€/1l = 5,6 € na 100 km.1 km na Kia Soul teda stoji: 0,0221 €
1 km na naftu teda stoji: 0,056 €uspora na elektrinu je 0,034 €/km.po 100 000 km uspora bude 3400 €.
po 200 000 km uspora bude 6800 €.
a asi o nieco viac vzhladom na usporu pri servise.pokial sa teda ma elektromobil financne vyplatit - nesmie byt drahsi o viac ako 7000 € v nakupnej cene voci modernemu naftovemu motoru.Pokial teda napr. diesel v automate stoji 20 000 €, tak EV nemoze stat viac ako 27 000 €.
Nie je to nic komplikovane.Pohla mojho nazoru je baterka s kapacitou okolo 70 kWh uz velmi dobre pouzitelna - jediny problem zostava stale privysoka cena.

martan
20. května • 19:49

Po meste sa da. Na dialnici tak 300.

JirkaX
20. května • 15:15

Proč i škodovka neumí vyrobit kvalitní auto za slušnou cenu.

Adamantium
20. května • 15:42

Škodovka umí. Dokonce i KIA to umí. To jen toto je taková předražená, hnusná elektrokrabice..

Sir CHerokee
20. května • 16:29

Tež si říkám, vždyť to nikdo moc nekupoval ani předtím.

keksik cheneral
20. května • 15:37

Protoze neslusne ceny jsou tak sexy! :-P

Doporučujeme

Články odjinud