Nová Kia e-Soul má slovenské ceny. Mezigeneračně zdražila o 5100 eur

JirkaX  |  20. 05. 2019 15:15

Proč i škodovka neumí vyrobit kvalitní auto za slušnou cenu.

Odpovědět  |   | 
keksik cheneral  |  20. 05. 2019 15:37

Protoze neslusne ceny jsou tak sexy!

Odpovědět  |   | 
Adamantium  |  20. 05. 2019 15:42

Škodovka umí. Dokonce i KIA to umí. To jen toto je taková předražená, hnusná elektrokrabice..

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  20. 05. 2019 16:29

Tež si říkám, vždyť to nikdo moc nekupoval ani předtím.

Odpovědět  |   | 
Kosanovič.  |  20. 05. 2019 17:45

64kWh a dojezd 452km. A teď tu o červené karkulce.

Odpovědět  |   | 
martan  |  20. 05. 2019 19:49

Po meste sa da. Na dialnici tak 300.

Odpovědět  |   | 
Cyril  |  21. 05. 2019 08:38

Bohužel, u EV se lže ještě daleko více než u ICE se spotřebou paliva.

Odpovědět  |   | 
Jano  |  21. 05. 2019 12:36

Kia a Hyundai uvadzaju realne kapacity baterii - nie teoreticke ako ostatni vyrobcovia typu VW.

Pri spotrebe okolo 17kWh je celkom lahko vypocitatelne, kolko je realny dojazd - v tomto pripade (64/17)*100 = 376 km.

pri opatrnejsej jazde sa bez problemu bude dat dostat na 400 km.

Na dialnici spotreba bude okolo 25kWh, t.j. dialnicny dojazd bude okolo 64/25*100=250 km.

naklady na kWh z domacej siete su okolo 1kWh = 0,013€ (poplatok za istice nepocitam), teda 17*0,13€ = 2,21 € na 100 km.

Slusne TDI dokaze jazdit medzimesto bez problemu za 4,5litra nafty. Teda 4,5 * 1,25€/1l = 5,6 € na 100 km.

1 km na Kia Soul teda stoji: 0,0221 €
1 km na naftu teda stoji: 0,056 €

uspora na elektrinu je 0,034 €/km.

po 100 000 km uspora bude 3400 €.
po 200 000 km uspora bude 6800 €.
a asi o nieco viac vzhladom na usporu pri servise.

pokial sa teda ma elektromobil financne vyplatit - nesmie byt drahsi o viac ako 7000 € v nakupnej cene voci modernemu naftovemu motoru.

Pokial teda napr. diesel v automate stoji 20 000 €, tak EV nemoze stat viac ako 27 000 €.


Nie je to nic komplikovane.

Pohla mojho nazoru je baterka s kapacitou okolo 70 kWh uz velmi dobre pouzitelna - jediny problem zostava stale privysoka cena.


Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 05. 2019 12:57

Jo jo... Lepší je třeba pohádka 210 kW a spotřeba 5,5 litru...

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  21. 05. 2019 00:15

Tento elektro-blázinec skončí katastrofou !!! To si naozaj myslia , že ludia sa odrazu stanú bohatí a všetci budú mať cca 35 - 40 tisíc € na autá ?!?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  21. 05. 2019 07:44

prez 80% aut kupuji prvotne firmy

a proc by melo neco koncit katastrofou jen proto, ze na svem pocatku je to drahe? LCD TV taky ve svych pocatcich stavali prez pul milionu, vrcholne modely dokonce prez milion, pritom dnes proti soucasnym modelum LCD TV meli ty prvni dosti horsi specifikace, elektromobilita se zatim na trhu nestacila ani zaparkovat, jeji chvile prijde tak do 10 let, a i tou chvili muze bejt kuporikladu jen 20-505 v podilu nove prodavanych aut na nekterych trzich, na nekterych se treba neufiti vubec

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 05. 2019 11:19

A nepleteš si náhodou televize LCD s plazmovými?

Odpovědět  |   | 
E15  |  21. 05. 2019 15:55

Neplete! Opravdu velké LCD televize měly zpočátku astronomické ceny (násobně dražší než stejně velká plazma).
Jinak příměr s LCD je zajímavý ještě z jednoho pohledu. Když se LCD objevily, tak byly prakticky ve všem horší než crt, obraz hnusný, násobně dražší atd... Přesto už v ten moment ty krásně zobrazující a levné crt monitory a televize nikdo nechtěl. Jestli to bude s auty podobné, tak je s naším autolandem ámen .

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 05. 2019 21:00

Tak pamatuji si, když jsem se díval na první plazmy, které byly u nás v prodeji. Byl to Panasonic, základní rozlišení a cena těsně pod 500 000 Kč. A samozřejmě to bylo již nějaký rok poté, co se začaly ve světě prodávat za ještě vyšší ceny. Tehdy mě v Opavě, v prodejně naproti Bredy, majitel mě přesvědčoval, že plazma již více s cenou dolů nepůjde, neboť je to tak náročná technika... Já se mu tehdy vysmál, že rozhodně to půjde s cenou dolů, že to je jen start pro bohaté. LCD rozhodně neměly násobně vyšší ceny na našem trhu. Prodeje LCD televizí lze datovat přibližně na rok 2004 a jen pár let poté jsem kupoval LCD televizi s úhlopříčkou 42" za cca 24 000 Kč, a to nebyla zdaleka nejlevnější, ale také ne nejdražší. V tu dobu stály špičkové LCD někde kolem 80 000 Kč. Tohle se o plazmách prakticky nedalo říci nikdy, až když končily, tak spadly s cenou dolů. Špičkové televize Panasonic Viera TX-P42G30E se držely až do konce výroby s cenou nad 60 000 Kč. Již docela dlouho před nástupem LCD televizí jsem měl v práci na grafické práce, u unixové stanice, LCD monitor HP a ceny těchto monitorů, někdy kolem roku 2000, se pohybovaly pod 100 000 Kč.
Měl jsem kamaráda, který měl obchod s elektronikou, chodil jsem mu tam vždy asi dva měsíce před Vánocemi pomáhat s prodejem, bavilo mě to, a vím co a kolik stálo. Sám jsem v tu dobu vlastnil televize CRT Sony Trinitron a Panasonic.
https://www.tvfreak.cz/historie-spotrebni-elektr... ...
"Až v roce 2004 představila společnost Sony první komerční LED televizi a o rok později ji začala prodávat."
https://www.novinky.cz/internet-a-pc/40903-japon... ...
https://www.panasonic.com/cz/tovarny-v-cr.html...
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/lgphilips-konci-mo... ...

To je ale téma trochu od věci. S auty to nevidím vůbec růžově. Ať se to podobá které chce televizi s cenou, tak mám pocit, že tady cena dolů nějak padat moc nebude.

Odpovědět  |   | 
Tony  |  21. 05. 2019 22:40

Rozlišení u televizorů se dá stále zvyšovat, ale kapacita u baterií to tak lehce nepůjde.
Zdravím Mirka

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  21. 05. 2019 22:48

Ceny LCD určitě nebyly vyšší než plazmové TV. Kdysi jsem kupoval Pioneer plazmu přes 200 000kc a úhlopříčka byla 42 palců tuším. To je tak 17 roku tipuji.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  22. 05. 2019 12:38

Elektromobily po planetě zase ale nejezdí posledních 5 let.

Odpovědět  |   | 
legnaw  |  21. 05. 2019 14:02

menovou jednotku "euro" sklonujeme.... tedy spravne: "cena startuje na 41.290 eurech".... taky nenapisete "cena startuje na 41.290 koruna"

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A