Nová Kia e-Soul má slovenské ceny. Mezigeneračně zdražila o 5100 eur

JirkaX  |  20. 05. 2019 15:15

Proč i škodovka neumí vyrobit kvalitní auto za slušnou cenu.

Odpovědět  |   | 
keksik cheneral  |  20. 05. 2019 15:37

Protoze neslusne ceny jsou tak sexy!

Odpovědět  |   | 
Adamantium  |  20. 05. 2019 15:42

Škodovka umí. Dokonce i KIA to umí. To jen toto je taková předražená, hnusná elektrokrabice..

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  20. 05. 2019 16:29

Tež si říkám, vždyť to nikdo moc nekupoval ani předtím.

Odpovědět  |   | 
Kosanovič.  |  20. 05. 2019 17:45

64kWh a dojezd 452km. A teď tu o červené karkulce.

Odpovědět  |   | 
martan  |  20. 05. 2019 19:49

Po meste sa da. Na dialnici tak 300.

Odpovědět  |   | 
Cyril  |  21. 05. 2019 08:38

Bohužel, u EV se lže ještě daleko více než u ICE se spotřebou paliva.

Odpovědět  |   | 
Jano  |  21. 05. 2019 12:36

Kia a Hyundai uvadzaju realne kapacity baterii - nie teoreticke ako ostatni vyrobcovia typu VW.

Pri spotrebe okolo 17kWh je celkom lahko vypocitatelne, kolko je realny dojazd - v tomto pripade (64/17)*100 = 376 km.

pri opatrnejsej jazde sa bez problemu bude dat dostat na 400 km.

Na dialnici spotreba bude okolo 25kWh, t.j. dialnicny dojazd bude okolo 64/25*100=250 km.

naklady na kWh z domacej siete su okolo 1kWh = 0,013€ (poplatok za istice nepocitam), teda 17*0,13€ = 2,21 € na 100 km.

Slusne TDI dokaze jazdit medzimesto bez problemu za 4,5litra nafty. Teda 4,5 * 1,25€/1l = 5,6 € na 100 km.

1 km na Kia Soul teda stoji: 0,0221 €
1 km na naftu teda stoji: 0,056 €

uspora na elektrinu je 0,034 €/km.

po 100 000 km uspora bude 3400 €.
po 200 000 km uspora bude 6800 €.
a asi o nieco viac vzhladom na usporu pri servise.

pokial sa teda ma elektromobil financne vyplatit - nesmie byt drahsi o viac ako 7000 € v nakupnej cene voci modernemu naftovemu motoru.

Pokial teda napr. diesel v automate stoji 20 000 €, tak EV nemoze stat viac ako 27 000 €.


Nie je to nic komplikovane.

Pohla mojho nazoru je baterka s kapacitou okolo 70 kWh uz velmi dobre pouzitelna - jediny problem zostava stale privysoka cena.


Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 05. 2019 12:57

Jo jo... Lepší je třeba pohádka 210 kW a spotřeba 5,5 litru...

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  21. 05. 2019 00:15

Tento elektro-blázinec skončí katastrofou !!! To si naozaj myslia , že ludia sa odrazu stanú bohatí a všetci budú mať cca 35 - 40 tisíc € na autá ?!?

Odpovědět  |   | 
iPace  |  21. 05. 2019 07:44

prez 80% aut kupuji prvotne firmy

a proc by melo neco koncit katastrofou jen proto, ze na svem pocatku je to drahe? LCD TV taky ve svych pocatcich stavali prez pul milionu, vrcholne modely dokonce prez milion, pritom dnes proti soucasnym modelum LCD TV meli ty prvni dosti horsi specifikace, elektromobilita se zatim na trhu nestacila ani zaparkovat, jeji chvile prijde tak do 10 let, a i tou chvili muze bejt kuporikladu jen 20-505 v podilu nove prodavanych aut na nekterych trzich, na nekterych se treba neufiti vubec

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 05. 2019 11:19

A nepleteš si náhodou televize LCD s plazmovými?

Odpovědět  |   | 
E15  |  21. 05. 2019 15:55

Neplete! Opravdu velké LCD televize měly zpočátku astronomické ceny (násobně dražší než stejně velká plazma).
Jinak příměr s LCD je zajímavý ještě z jednoho pohledu. Když se LCD objevily, tak byly prakticky ve všem horší než crt, obraz hnusný, násobně dražší atd... Přesto už v ten moment ty krásně zobrazující a levné crt monitory a televize nikdo nechtěl. Jestli to bude s auty podobné, tak je s naším autolandem ámen .

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 05. 2019 21:00

Tak pamatuji si, když jsem se díval na první plazmy, které byly u nás v prodeji. Byl to Panasonic, základní rozlišení a cena těsně pod 500 000 Kč. A samozřejmě to bylo již nějaký rok poté, co se začaly ve světě prodávat za ještě vyšší ceny. Tehdy mě v Opavě, v prodejně naproti Bredy, majitel mě přesvědčoval, že plazma již více s cenou dolů nepůjde, neboť je to tak náročná technika... Já se mu tehdy vysmál, že rozhodně to půjde s cenou dolů, že to je jen start pro bohaté. LCD rozhodně neměly násobně vyšší ceny na našem trhu. Prodeje LCD televizí lze datovat přibližně na rok 2004 a jen pár let poté jsem kupoval LCD televizi s úhlopříčkou 42" za cca 24 000 Kč, a to nebyla zdaleka nejlevnější, ale také ne nejdražší. V tu dobu stály špičkové LCD někde kolem 80 000 Kč. Tohle se o plazmách prakticky nedalo říci nikdy, až když končily, tak spadly s cenou dolů. Špičkové televize Panasonic Viera TX-P42G30E se držely až do konce výroby s cenou nad 60 000 Kč. Již docela dlouho před nástupem LCD televizí jsem měl v práci na grafické práce, u unixové stanice, LCD monitor HP a ceny těchto monitorů, někdy kolem roku 2000, se pohybovaly pod 100 000 Kč.
Měl jsem kamaráda, který měl obchod s elektronikou, chodil jsem mu tam vždy asi dva měsíce před Vánocemi pomáhat s prodejem, bavilo mě to, a vím co a kolik stálo. Sám jsem v tu dobu vlastnil televize CRT Sony Trinitron a Panasonic.
https://www.tvfreak.cz/historie-spotrebni-elektr... ...
"Až v roce 2004 představila společnost Sony první komerční LED televizi a o rok později ji začala prodávat."
https://www.novinky.cz/internet-a-pc/40903-japon... ...
https://www.panasonic.com/cz/tovarny-v-cr.html...
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/lgphilips-konci-mo... ...

To je ale téma trochu od věci. S auty to nevidím vůbec růžově. Ať se to podobá které chce televizi s cenou, tak mám pocit, že tady cena dolů nějak padat moc nebude.

Odpovědět  |   | 
Tony  |  21. 05. 2019 22:40

Rozlišení u televizorů se dá stále zvyšovat, ale kapacita u baterií to tak lehce nepůjde.
Zdravím Mirka

Odpovědět  |   | 
Lojza  |  21. 05. 2019 22:48

Ceny LCD určitě nebyly vyšší než plazmové TV. Kdysi jsem kupoval Pioneer plazmu přes 200 000kc a úhlopříčka byla 42 palců tuším. To je tak 17 roku tipuji.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  22. 05. 2019 12:38

Elektromobily po planetě zase ale nejezdí posledních 5 let.

Odpovědět  |   | 
legnaw  |  21. 05. 2019 14:02

menovou jednotku "euro" sklonujeme.... tedy spravne: "cena startuje na 41.290 eurech".... taky nenapisete "cena startuje na 41.290 koruna"

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A