Nová Kia e-Soul má slovenské ceny. Mezigeneračně zdražila o 5100 eur

Ještě než se dočkáme oficiálních českých cen nové generace e-Soulu, podívali jsme se na cenovky u sousedů na Slovensku.

S příchodem nové generace stylového modelu Soul bylo oznámeno, že evropský trh se dočká pouze čistě elektrické varianty nyní pojmenované e-Soul (dříve Soul EV). Slovenský trh se už přitom dozvídá oficiální cenovky elektromobilu, ačkoliv dosavadní generaci místní zastoupení ještě stále drží v nabídce (nyní od 30.590 euro).

Vůči staré verzi ale přichází e-Soul s podstatným vylepšením techniky, takže není divu, že začíná v základní výbavě Gold na cenovce 35.690 euro. A jelikož je e-Soul nabízen ve dvou specifikacích výkonu a dojezdu, pochopitelně za tuto cenu mluvíme o nejslabší verzi s elektromotorem o výkonu 100 kW (136 koní) a bateriovém modulu o kapacitě 39,2 kWh. Uváděný dojezd je až 277 km na jedno nabití.

Evropská Kia e-Soul detailněji: Má až 204 koní a dojezd 452 kilometrů

Evropská Kia e-Soul detailněji: Má až 204 koní a dojezd 452 kilometrů

V případě výbavy Gold a výkonnější specifikace o výkonu 150 kW (204 koní), kapacitě 64 kWh a dojezdu až 452 kilometrů startuje cenovka na 39.490 euro. Bez ohledu na zvolenou specifikaci je hlavními prvky výbavy Gold například infotainment se 7palcovou dotykovou obrazovkou, asistent jízdy v pruhu, bezklíčový přístup nebo parkovací asistent se zadní kamerou.

Vyšší výbava Platinum je poté dostupná výhradně se silnějším ústrojím o výkonu 150 kW (204 koní) a 64kWh baterií. Zde cena startuje na 41.290 euro a oproti základu se tato výbava liší třeba větší 10,25palcovou obrazovkou infotainmentu s navigací (a aktualizací map na 7 let), systémem řízení teploty baterií pro jejich optimální funkci za jakéhokoliv počasí, palubní bezdrátovou nabíječkou telefonu a rovněž prémiovým audiosystémem Harman/Kardon.

Co chystá Kia? Letos hybridní Ceed SW, crossover XCeed, později i rivala Fordu Ranger

Co chystá Kia? Letos hybridní Ceed SW, crossover XCeed, později i rivala Fordu Ranger

Bez ohledu na zvolenou variantu bude e-Soul nabízen s rychlonabíječkou, která má oběma bateriím zajistit dobití z 20 % kapacity na 80 % už za 42 minut. Dojezdy obou verzí jsou mimochodem uváděny na základě poslední metodiky testování WLTP.

Kia e-Soul – technická data a slovenské ceny
Verze Electric Mid range Electric Long range
Pohon synchronní AC
elektromotor
synchronní AC 
​elektromotor
Největší výkon [kW] 100 150
Točivý moment [N.m] 395 395
Max. rychlost [km/h] 155 167
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,9 7,9
Kapacita akumulátoru [kWh] 39,2 64
Max. dojezd [km] 277 452
Pohotovostní hmotnost [kg] 1593 1682
Základní cena Gold [€] 35.690 39.490
Základní cena Platinum [€] - 41.290
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků