Nová Kia e-Soul má slovenské ceny. Mezigeneračně zdražila o 5100 eur

Ještě než se dočkáme oficiálních českých cen nové generace e-Soulu, podívali jsme se na cenovky u sousedů na Slovensku.

S příchodem nové generace stylového modelu Soul bylo oznámeno, že evropský trh se dočká pouze čistě elektrické varianty nyní pojmenované e-Soul (dříve Soul EV). Slovenský trh se už přitom dozvídá oficiální cenovky elektromobilu, ačkoliv dosavadní generaci místní zastoupení ještě stále drží v nabídce (nyní od 30.590 euro).

Vůči staré verzi ale přichází e-Soul s podstatným vylepšením techniky, takže není divu, že začíná v základní výbavě Gold na cenovce 35.690 euro. A jelikož je e-Soul nabízen ve dvou specifikacích výkonu a dojezdu, pochopitelně za tuto cenu mluvíme o nejslabší verzi s elektromotorem o výkonu 100 kW (136 koní) a bateriovém modulu o kapacitě 39,2 kWh. Uváděný dojezd je až 277 km na jedno nabití.

Evropská Kia e-Soul detailněji: Má až 204 koní a dojezd 452 kilometrů

Evropská Kia e-Soul detailněji: Má až 204 koní a dojezd 452 kilometrů

V případě výbavy Gold a výkonnější specifikace o výkonu 150 kW (204 koní), kapacitě 64 kWh a dojezdu až 452 kilometrů startuje cenovka na 39.490 euro. Bez ohledu na zvolenou specifikaci je hlavními prvky výbavy Gold například infotainment se 7palcovou dotykovou obrazovkou, asistent jízdy v pruhu, bezklíčový přístup nebo parkovací asistent se zadní kamerou.

Vyšší výbava Platinum je poté dostupná výhradně se silnějším ústrojím o výkonu 150 kW (204 koní) a 64kWh baterií. Zde cena startuje na 41.290 euro a oproti základu se tato výbava liší třeba větší 10,25palcovou obrazovkou infotainmentu s navigací (a aktualizací map na 7 let), systémem řízení teploty baterií pro jejich optimální funkci za jakéhokoliv počasí, palubní bezdrátovou nabíječkou telefonu a rovněž prémiovým audiosystémem Harman/Kardon.

Co chystá Kia? Letos hybridní Ceed SW, crossover XCeed, později i rivala Fordu Ranger

Co chystá Kia? Letos hybridní Ceed SW, crossover XCeed, později i rivala Fordu Ranger

Bez ohledu na zvolenou variantu bude e-Soul nabízen s rychlonabíječkou, která má oběma bateriím zajistit dobití z 20 % kapacity na 80 % už za 42 minut. Dojezdy obou verzí jsou mimochodem uváděny na základě poslední metodiky testování WLTP.

Kia e-Soul – technická data a slovenské ceny
Verze Electric Mid range Electric Long range
Pohon synchronní AC
elektromotor
synchronní AC 
​elektromotor
Největší výkon [kW] 100 150
Točivý moment [N.m] 395 395
Max. rychlost [km/h] 155 167
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,9 7,9
Kapacita akumulátoru [kWh] 39,2 64
Max. dojezd [km] 277 452
Pohotovostní hmotnost [kg] 1593 1682
Základní cena Gold [€] 35.690 39.490
Základní cena Platinum [€] - 41.290
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků