Kia Drive Wise nebude potřebovat řidiče v roce 2030

Na show CES 2016 představuje Kia také modernizovaný palubní systém s módním rozpoznáváním gest nebo čtečkou otisků prstů pro rychlejší vyvolání uložených funkcí a dat.

Korejská automobilka Kia si stanovila cíl dostat plně autonomní vůz do prodeje v roce 2030. Kvůli tomu zavádí novou značku Drive Wise, pod kterou bude postupně uvádět na trh autonomní a asistenční systémy. Auto schopné samostatné jízdy po dálnici by mělo být hotové v roce 2020.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plně autonomní vůz chce Kia dostat do prodeje do roku 2030. Nyní získala automobilka povolení testovat auto bez řidiče v běžném provozu v americkém státě Nevada

Pod značkou Drive Wise si tak brzy koupíte systémy aktivně udržující auto v pruhu, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně s funkcí stop&go a další pomůcky, které sníží zatížení řidiče. Například se pod značku Drive Wise vejde i samočinné parkování.

Kia v Detroitu ukáže koncept velkého prémiového SUV  

Kia v Detroitu ukáže koncept velkého prémiového SUV  

Na show CES 2016 představuje Kia také modernizovaný palubní systém s módním rozpoznáváním gest nebo čtečkou otisků prstů pro rychlejší vyvolání uložených funkcí a dat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na veletrhu CES 2016 představuje Kia i další hračky jako třeba modernizovaný zábavní systém s rozpoznáním otisku prstu pro rychlé vyvolání uložených dat

Pokud jde o testování autonomních vozů, Kia získala povolení vyrazit do provozu v americkém státě Nevada. Jako základ používá elektrická auta Kia Soul. Cílem je neladit pouze funkci samotného autonomního řízení, ale také během vývoje přijít na to, jak vlastně „řidiče“ během cesty účinně zabavit.

Zobrazit tiskovou zprávu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků