Kia Drive Wise nebude potřebovat řidiče v roce 2030

Na show CES 2016 představuje Kia také modernizovaný palubní systém s módním rozpoznáváním gest nebo čtečkou otisků prstů pro rychlejší vyvolání uložených funkcí a dat.

Korejská automobilka Kia si stanovila cíl dostat plně autonomní vůz do prodeje v roce 2030. Kvůli tomu zavádí novou značku Drive Wise, pod kterou bude postupně uvádět na trh autonomní a asistenční systémy. Auto schopné samostatné jízdy po dálnici by mělo být hotové v roce 2020.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plně autonomní vůz chce Kia dostat do prodeje do roku 2030. Nyní získala automobilka povolení testovat auto bez řidiče v běžném provozu v americkém státě Nevada

Pod značkou Drive Wise si tak brzy koupíte systémy aktivně udržující auto v pruhu, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v koloně s funkcí stop&go a další pomůcky, které sníží zatížení řidiče. Například se pod značku Drive Wise vejde i samočinné parkování.

Kia v Detroitu ukáže koncept velkého prémiového SUV  

Kia v Detroitu ukáže koncept velkého prémiového SUV  

Na show CES 2016 představuje Kia také modernizovaný palubní systém s módním rozpoznáváním gest nebo čtečkou otisků prstů pro rychlejší vyvolání uložených funkcí a dat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na veletrhu CES 2016 představuje Kia i další hračky jako třeba modernizovaný zábavní systém s rozpoznáním otisku prstu pro rychlé vyvolání uložených dat

Pokud jde o testování autonomních vozů, Kia získala povolení vyrazit do provozu v americkém státě Nevada. Jako základ používá elektrická auta Kia Soul. Cílem je neladit pouze funkci samotného autonomního řízení, ale také během vývoje přijít na to, jak vlastně „řidiče“ během cesty účinně zabavit.

Zobrazit tiskovou zprávu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků